vleugels eg borgen

hej,

ik heb het idee in mijn hoofd gekregen om in beide vleugels een gaatje te boren (ook in de buis die erin komt dus) en door die gaatjes bouten doen.
Ik heb dit idee van een vriend afgekeken eigenlijk.Ik zou dit doen omdat ik dan pas zeker ben dat ik mijn vleugels niet zomaar verlies(vind het originele systeem precies niet 100% vertrouwbaar als er wat krachten komt op te staan).
Maar heeft dit een invloed op hetr vlieggedrag of maakt dit niets uit?
dus:aan beide zeiden van de buis en dus in elke vleugel een gaatje met een bout erin maakt dit wat uit qua vlieggedrag of niet?

mvg sven

Dit is totaal maar dan ook echt totaal overbodig. Je maakt eigenlijk alleen maar de vleugelbuis hierdoor zwakker.

Theo Coenen zei:
Dit is totaal maar dan ook echt totaal overbodig. Je maakt eigenlijk alleen maar de vleugelbuis hierdoor zwakker.

dat weer wel maar ik durf zelf geen grote loopings maken,dit is natuurlijk niet nodig en verwacht ik niet maar is altijd wel eens leuk om te zien he...
Dan maar niet doen he ;)
natuurlijk heb ik de kist gekocht om te zweven maarjah was maar een idee ...

loopings en rollen is geen probleem met de originele bevestiging hoor. Zelfs aanduiken voor een lage snelle doorvlucht is geen probleem.

Als je de vleugels belast (door loopings etc) wordt er extra wrijving tussen de vleugelbinnenkant en de ligger gecreeerd, waardoor hij juist lekker 'vast' gaat zitten. De enige mogelijkheid waarbij de vleugels naar buiten zouden kunnen schuiven is als de vleugels vrijwel geheel onbelast zijn. Dit gebeurt maar op enkele hele korte momenten tijdens een vlucht. Maar zelfs dan gaat het niet gebeuren. En als ze al naar buiten zouden willen schuiven zitten er nog servosnoeren in de romp vast.

Ik ben het met Theo eens dat dit echt niet nodig is. Bespaar je de moeite, die vleugels komen niet los tijdens een vlucht, al schuiven ze er op de grond nog zo makkelijk uit.

Theo Coenen zei:
loopings en rollen is geen probleem met de originele bevestiging hoor. Zelfs aanduiken voor een lage snelle doorvlucht is geen probleem.

ok als dit het geval is dan is het borgen inderdaad overbodig,toch bedankt!!

Back