Vleugels lossen alpina 3001.

Ik heb sinds vorig jaar november een alpina 3001 die prima voldoet.
Het enige probleem wat ik ondervind is het verwijderen van de vleugels.
Wanneer je deze er met je handen aftrekt schieten ze meestal met zo'n kracht los dat je ook, aan de nog vast zittende, kabels trekt.

Nu schijnt er een tool te bestaan van kunststof wat taps toe loopt.
Deze steek je tussen de vleugelwortel en de romp en door 'm langzaam naar onderen te duwen komen de vleugels op een gecontroleerde manier los van de romp.

Mijn vliegmaatje heeft er 1 maar hij weet niet meer waar ie 'm vandaan heeft.

Misschien heeft iemand een link voor me.
Ben.

Wanneer je een setje unilocks van multiplex koopt zit het stukje gereedschap (een rode wig) erbij.
Deze tool is niet los te koop.

deze dus:
full

Alternatief is een beheerst tikje tegen de voorlijst geven, dat werkt ook om eea zonder rukken en trekken los te krijgen.

Laatst bewerkt door een moderator:
een stukje triplex in de vorm schuren ...
evt. een laagje glas en overheen ...
Veel moeilijker kan ik het niet maken.
Voorbeeld heb je bij de hand.

Dirk.

goede doe het zef zaak verkoop kunstof wigjes,in de kleur geel rood en grijs,1,2,5mm

gr paulus

Loop eens een bouwplaats op en vraag naar een timmerman. Die heeft de wigjes in overlvoed. Mijn ASW 27B heeft dit systeem ook. Hmmmm, het brengt mij op een idee. Binnenkort krijg ik een nieuwe voordeur, even wat vragen aan de timmerman. ;)

Ik heb sinds vorig jaar november een alpina 3001 die prima voldoet.
Het enige probleem wat ik ondervind is het verwijderen van de vleugels.
Wanneer je deze er met je handen aftrekt schieten ze meestal met zo'n kracht los dat je ook, aan de nog vast zittende, kabels trekt.

Nu schijnt er een tool te bestaan van kunststof wat taps toe loopt.
Deze steek je tussen de vleugelwortel en de romp en door 'm langzaam naar onderen te duwen komen de vleugels op een gecontroleerde manier los van de romp.

Mijn vliegmaatje heeft er 1 maar hij weet niet meer waar ie 'm vandaan heeft.

Misschien heeft iemand een link voor me.
Ben.

Ben als jij of Bob kan een foto naar mij sturen (met een liniaal naast) kan ik een eenje voor je maken, je had alleen maar te vraag eh schaatje.

In de bouwbeschrijving staat vast wel aangegeven hoe je volgens Tangent de vleugel het best kunt losmaken. In ieder geval in die van de Flamingo 2006 en Alpina 4001 wel, en dit voldoet mij prima. Gaat jou dit wat te brut dan is een helft van een verongelukte propeller ook een prima optie.

Propje

Of gewoon een propellor gebruiken, werkt perfect.

Edit: zie nu de vorige post met dezelfde tip :oops:

Groet,

Jacob Bos

Hartelijk dank heren voor de reacties. :thumbsup:
Ik ga maar eens aan de gang.
Ben.

Edit: Jacobbos/WHB: Propellor werkt fabuleus. :p
Edit: Malky: bedankt voor je aanbod.

Laatst bewerkt:
Back