Vleugelverbindingen ?

Discussie in 'F5J' gestart door guyken, 2 aug 2018.

  1. guyken

    guyken

    Lid geworden:
    25 mei 2009
    Berichten:
    3.616
    Locatie:
    belgium
    Ik heb tot nu toe alleen maar zwevers gehad waarvan de vleugels uit 2 delen bestonden . Hoe zit dat nu met modellen zoals de Introduction F5J of gergelijke ? Zijn dat 3 delen en hoe worden die verbonden ? Graag wat foto's ook indien mogelijk ? ;) Mijn vraag is vooral naaar transport van die modellen toe gericht en dan opbouw op terrein . Bij ons in de club vliegt er niemand met dergelijke modellen . Misschien moet ik daar eens verandering in brengen ?
     
  2. ISOLA2

    ISOLA2

    Lid geworden:
    5 okt 2008
    Berichten:
    3.892
    Locatie:
    BRECHT BELGIE
  3. guyken

    guyken

    Lid geworden:
    25 mei 2009
    Berichten:
    3.616
    Locatie:
    belgium
    Ja , dat heb ik al gevonden maar hoe ziet het er nu uit na afwerking ?
     
  4. guyken

    guyken

    Lid geworden:
    25 mei 2009
    Berichten:
    3.616
    Locatie:
    belgium
    Niemand ? fotootje of filmpje hoe je vleugel in elkaar steekt ?
     
  5. N.P.S.

    N.P.S. Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 jun 2007
    Berichten:
    9.096
    Misschien helpt dit:

    DSC_0453.JPG

    Driedelige vleugel.

    DSC_0454.JPG

    Vleugeltip met rechthoekige stalen bevestigingspen, connector voor de servo en twee metalen paspennen.

    DSC_0455.JPG

    Vleugelmiddendeel met connector, twee gaten voor de paspennen en net zichtbaar de rechthoekige opening voor de stalen paspen. Achter de opening zit een rechthoekig messing profiel.

    DSC_0456.JPG

    Connector bevestigd, en de stalen pen deels in het messing profiel geschoven.

    DSC_0457.JPG

    De twee delen tegen elkaar. Het geheel wordt gezekerd door over de naad, rondom de vleugel een strook plakband aan te brengen.
     
    Laatst bewerkt: 3 aug 2018
  6. guyken

    guyken

    Lid geworden:
    25 mei 2009
    Berichten:
    3.616
    Locatie:
    belgium
    Super , bedankt . :banana:
     
  7. P.L.

    P.L.

    Lid geworden:
    14 feb 2015
    Berichten:
    944
    Bij de Introduction lijkt het als op de foto's maar dan met 2 handige klemmetjes.
    Geen plakband en zo nodig.
     
  8. Rick NL

    Rick NL PH-SAM

    Lid geworden:
    18 apr 2008
    Berichten:
    4.053
    Locatie:
    Gouda
    Plakband heeft ook een aerodynamische functie.
    Aan de bovenzijde van de vleugel heerst onderdruk (bij normaal vliegen) en aan de onderzijde overdruk.
    Als er een spleet is tussen de helften zal er een luchtstroming zijn door die spleet. Dat vermindert de effectiviteit van de vleugel.
    Er zijn toestellen met een schuimafdichting, maar iha wordt daarvoor toch een plakbandje gebruikt, meestal vanaf de flap of rolroer naar voren tot net voorbij de neus aan de onderzijde.
    Wanneer prestaties niet echt belangrijk zijn kan je ook met alleen een klipje of bv magneten werken.
     
  9. P.L.

    P.L.

    Lid geworden:
    14 feb 2015
    Berichten:
    944
    Klopt helemaal Rick, echter in dit specifieke geval; als je de vleugel zuiver bouwt heb je geen spleet.
     

Deel Deze Pagina