Vliegclub gezocht in ZO regio van Gent

Hoi,

Ik heb met veel belangstelling de oprichting van Silent Flyers Oudenaarde gevolgd, maar enige tijd geleden is daar precies de stekker uit het stopcontact gehaald. M.a.w. terug naar af.

Nu zoek ik dus opieuw een club die een beginnende enthousiaste RC vlieger wil onderdak bieden (en opleiden).

Graag een seintje...

Of zijn er nog enthousiaste Gentenaars (grote omgeving) die een poging willen wagen om samen een club te vormen en zoeken naar een geschikte plaats?

Laat maar weten - eventueel PB.

Groeten,

Luc

In Eeklo (belgie) zit ook een club. Even googlen op modelvliegen +eeklo en je bent er zo. Is ook omgeving Gent.
Ik ga daar zelf binnenkort ook eens kijken. Ben nl. op zoek naar een club die me kan 'opleiden' tot zelfstandig piloot....
Ik ben al in Hulst geweest. Heb daar voor het eerst vliegtuigjes live gezien. Echt leuk...
Olaf

hey luc (sorry voor late antwoord)

inderdaad, ik zelf heb het gevoel dat silent flyers temp passé is, maar aangezien je het er voor over hebt om van merelbeke naar brakel te rijden, nodig ik u met veel plezier uit op mijn club (airfield 34 te lessen (lessines) ) die ik gerust een aan te raden club is, niet zoveel leden zodat het niet al te druk is, maar ook niet te stil.

kortom, de clubsdeuren staan altijd open voor u!

kom gerust anders eens een kijkje nemen, en zien of het u bevalt :)

mvg, sam :D

zoals samuel zegt.
Als je er de ongeveer 45min rit voor over hebt kan je zeker bij ons terecht.

We beschikken trouwens over een lestoestel om beginners mee op te leiden.

inderdaad, ik kan ook mijn andere zender (mx-12) gebruiken om u les te geven via leeraar leerling kabel ;)

laat gewoon iets weten ;)

ja maar die zit vol, daar ging ik ook eerst bij gaan (is iets dichter voor me dan airfield 34) maar, had wat leden gecontacteerd, en die stuurden me weg aangezien hij vol zat, achja, airfield 34 rocks gewoon!

voor elektro is de BLUE BIRDS in ZOMERGEM ong 10 km
plein gelegen in de Moerstraat
bij ons in de club ( eeklo ) zijn het de bestuursleden die de nieuwe leden aanvaarden/weigeren.

Allen bedankt voor de tips.
Tot nu toe zijn de clubs 'in de regio' met plaats dus:
Hulst : 56km
Oostburg : 60km
Zomergem : 26km (enkel elektro)
Lessines : 45km

Als je daar nog de clubs bijtelt zonder plaats:
Haaltert : 30km
Eeklo : 30km

Hmm, niet zo evidente keuze. Oostburg spreekt me aan en Lessines ook omwille van de vrijheid van motorkeuze. Zomergem natuurlijk ook omdat het relatief dicht is.

Ik ga allen eens bezoeken en een praatje slaan denk ik. Daarna een keuze maken lijkt me de beste oplossing.
Natuurlijk kan ik proberen met een aantal vrijwilligers in de omgeving (er zijn toch nog RC vliegers in het Gentse denk ik) proberen een club uit de grond te stampen, een geschikt terrein te vinden, de nodige goedkeuringen zien te verkrijgen, en ... fondsen verzamelen, en enz.
Misschien een plan om op termijn uit te voeren. Eerst maar vliegen!
Sam en Norbert, bedankt voor de uitnodiging. Ik kom zeker eens langs binnen niet al te lange termijn.

Dank voor alle posts. Natuurlijk mag je blijven reageren hé!

Luc

ik wens je veel geluk met het zoeken naar een plek om te vliegen.
plaats genoeg, maar mogen dit is wat anders .
ik heb voorlopig genoeg aan de 2 clubs ( OOSTBURG- EEKLO ) kan alle dagen vlien ( als ik mag van mijn GROTE BAAS)
en dit voor 100 euro

Als er in Merelbeke e clubke komt,daar wil ik ook wel bijzijn.Das ook dicht tegen de deur.Als het lukt natuurlijk.

Back