Vliegclub

Discussie in 'Heli-Pilot's Mess' gestart door Richard86, 22 sep 2013.

  1. Richard86

    Richard86

    Lid geworden:
    1 jun 2013
    Berichten:
    1.318
    Locatie:
    duiven
    Omdat ik onlangs in westervoort woon weer, zat ik toch de denke om toxh regelmatig bij een vliegclub langs te gaan om toch een stapje verder tegaan , en tevens ook beetje hulp met het besturing van de heli's , enkel de rudder blijf ik problemen houden!


    Ondanks dat ik via google zocht , zie ik vliegclubs maar ik weet niet of ze nog bestaan (laatste reakties van 2012 of lager:eek:) dus dan even hier maar een melding maken!

    Ik weet dat er vliegers zijn bij de bult van velperbroek (las ik laatst) maar ken die hele topic niet weer vinden , aan km rijden maak ik me niet zo druk om ,

    Dus ergens omgeving arnhem hoor ik het graag;)
     
  2. ron van sommeren

    ron van sommeren Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    29.332
    Locatie:
    halverwege Tiel & Nijmegen, tussen Maas & Waal
  3. Beek

    Beek

    Lid geworden:
    19 aug 2013
    Berichten:
    9
    Locatie:
    Elst, Gelderland
    Hoi Richard,

    Ik kom zelf uit Elst en vlieg ook regelmatig samen met een maatje bij de vuilnisbelt nabij velperbroek. Naja vliegen, wij zijn nog niet zo heel lang bezig maar het lijkt erop hahaha.

    Ik heb er zelf ook over zitten denken om wat lessen te gaan nemen. Twee clubs die ik zo 1,2,3 niet vermeld zie staan hier in de omgeving zijn nog:
    Home - Radio Model Vlieg Club Cumulus
    Radio Modelvliegclub Nimbus - Bemmel - Nimbus

    De laatste is volgens mij wel meer een modelvliegtuigclub....
    Lessen kan overigens ook bij 4rc in Doetinchem als ik het goed heb.

    Wellicht tot ziens een keer op ijsselloord 2.

    Grt mrtn
     
  4. ron van sommeren

    ron van sommeren Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    29.332
    Locatie:
    halverwege Tiel & Nijmegen, tussen Maas & Waal
    Nimbus vliegt vlak bij Elst, niet meer in Bemmel, in de noord-oost oksel van klaverblad A15-A325.
     
  5. Richard86

    Richard86

    Lid geworden:
    1 jun 2013
    Berichten:
    1.318
    Locatie:
    duiven
    @ beek ik heb er onlangs iemand over gehoord ik ga er van de week even kijken mits het mooi weer blijft! Ik vlieg nu zelf achter de verbrandings oven bij duiven , lekker rustig daar , en totaal geen verkeer of mens in de buurt :p maar ik zal het in de gaten houden bij je vliegplaats ;)
     
  6. Beek

    Beek

    Lid geworden:
    19 aug 2013
    Berichten:
    9
    Locatie:
    Elst, Gelderland
    @ Ron, dankje voor de aanvulling! Ze zitten inderdaad hier in Elst en hebben een mooi groot veld langs de snelweg.

    @Richard, dat is precies de reden dat wij op ijsseloord vliegen. Daar zijn een paar grote velden, geen pottenkijkers en op geruime afstand van de openbare weg waar veel verkeer rijdt. Laatst hebben we nog een zware crash gehad van zeer grote hoogte waarbij de heli ook nog eens op ongeveer 250 m van ons af terrecht kwam. Ik was zo blij dat het daar gebeurde en niet op ons veldje in ede waar we voorheen vlogen. Anders was hij waarschijnlijk op de snelweg terrecht gekomen met alle gevolgen van dien. Safety first!
    Ik zal eerdaags ook eens achter de vuilverbranding gaan kijken, leuk om een plek te hebben waar meer mensen deze hobby beoefenen.
     
  7. Richard86

    Richard86

    Lid geworden:
    1 jun 2013
    Berichten:
    1.318
    Locatie:
    duiven
    He als je weer een keertje bij ijsseloord gaat vliegen stuur dan een prive bericht ofzo kom ik wel keertje kijken bij jou/jullie :)
     

Deel Deze Pagina