vliegen almerepoort

Status
Niet open voor verdere reacties.
nou hier in leiden vliegen we gewoon met zn 3tjes en ook met nitro helis gewoon op een parkeerterreintje in de stad en de politie agent komt lekker meekijken en vraagt meestal om hulp bij zn hbk 2 die niet werkt ;p

En wie wil er nu nog bij een club gaan vliegen, als daar van die
gasten rond lopen die aan oom agent gaan vragen:
Meneer oom agent ze zijn daar aan het wild vliegen,dat is wel heel stout of niet oom agent,
kan je daar niks aan doen .
Echt zielig jongens, ga lekker vliegen bij je club en laat wild vliegers ook lekker vliegen.

gr
Albert
Zo te horen ben jij erg tevreden over eigen initiatief tot elke prijs. Is een keuze.
Ik heb het op mijn beurt weer niet zo op dat illegale gerotzooi. Is ook een keuze.
Wat ik pas echt zielig vind is het proberen recht te praten van zoiets kroms als wildvliegen binnen een gemeente waar de mogelijkheid tot legaal modelvliegen prima geregeld is.
Als je daar dan toch gaat wildvliegen neem je het risico dat, als er ook maar iets fout gaat, ook legaal vliegen binnen de gemeente wordt verboden.
Daar heeft een wildvlieger weinig last van, die gaat toch gewoon weer ergens anders naar toe.
Bovendien, je doet immers gewoon waar je zelf in in hebt. Dat daardoor een legale club misschien niet meer mag vliegen is gewoon pech voor hen, toch?
Gaat hij zich toch niet schuldig over voelen? Ben je gek, dan kon je wel aan de gang blijven...

Moet je niet gek opkijken dat legale vliegers daar niet van zijn gediend.

Overigens, ik ga er niet van uit dat die wildvliegers binnen Almere op normaal beleefd verzoek zullen ophoepelen uit de gemeente.
Wat dat betreft maak ik me geen enkele illusie aangaande de mentaliteit....
Ik hoop dat ik dat verkeerd inschat, maar gezien de 'verwildering' van de maatschappij, denk ik dat ik er niet ver naast zit.

noge even en we hebben weer de eeuwenoude discussie waarom wel/niet bij en club te vliegen.

Als een club echt zo leuk was dan was het er stampdruk, en had niemand behoefte aan wild vliegen ;)

mischien moeten er gewoon meer clubs komen, zodat iedereen zich er bij een op z'n gemak voelt.

Als een club echt zo leuk was dan was het er stampdruk, en had niemand behoefte aan wild vliegen

Dit soort statements van wildvliegers komen toch meestal van mensen die nooit bij clubs langsgaan........

gvd zeg , nou ben ik zo beleeft om t te gaan vragen als ik had gaan vliegen daar en dan is t nog niet goed !!
En dan nog wat anders , ik had ALS ik had gaan vliegen met een electrokistje gaan vliegen wat onder de 500 gram is !!
Dat noemde men geen wildvliegen toch ??
Nee maar je zend wel uit op de 35 mhz , dus kan je dan wel degelijk storing veroorzaken .
Wat een gezeik zeg , ik ga voortaan lekker staan waar ik wil en iedereen kan me kont kussen , s kijken hoe daar op gereageert word Hè Bruno .

Owja , ik vind t wildvliegen ook nog steeds leuker dan op de club !!

Ik heb het op mijn beurt weer niet zo op dat illegale gerotzooi. Is ook een keuze.
Wat ik pas echt zielig vind is het proberen recht te praten van zoiets kroms als wildvliegen binnen een gemeente waar de mogelijkheid tot legaal modelvliegen prima geregeld is.

Wildvliegen is niet per definitie illegaal hoor (net als het downloaden van films en muziek)

Als je daar dan toch gaat wildvliegen neem je het risico dat, als er ook maar iets fout gaat, ook legaal vliegen binnen de gemeente wordt verboden.
Daar heeft een wildvlieger weinig last van, die gaat toch gewoon weer ergens anders naar toe.

Dus als een wegpiraat te hard door de gemeente rijdt mag de rest ook maar niet meer met de auto de stad in? Wat mij betreft iets te kortzichtig. Iedereen is verantwoordelijk voor zijn eigen daden en de daarbij behorende gevolgen.

Bovendien, je doet immers gewoon waar je zelf in in hebt. Dat daardoor een legale club misschien niet meer mag vliegen is gewoon pech voor hen, toch?
Gaat hij zich toch niet schuldig over voelen? Ben je gek, dan kon je wel aan de gang blijven...

Zijn er ook illegale clubs dan?

Nogmaals, wat maakt jou een meer legale vlieger dan iemand die niet bij een club is aangesloten? En clubvliegers bepalen de wet niet natuurlijk (gelukkig)

Overigens, ik ga er niet van uit dat die wildvliegers binnen Almere op normaal beleefd verzoek zullen ophoepelen uit de gemeente.
Ik hoop dat ik dat verkeerd inschat, maar gezien de 'verwildering' van de maatschappij, denk ik dat ik er niet ver naast zit.

Jammer dat je mensen meteen van het slechtste verdenkt. Ik weet zeker dat als zij overlast veroorzaken dat ze een andere plek zullen zoeken (ik ken een aantal van deze mensen) maar meteen ophoepelen uit de gemeente vind ik weer overdreven. Het klinkt mij allemaal een beetje gefrustreerd in de oren. Jammer dat je zo over het beoefenen van een hobby denkt. Het moet leuk zijn en dat hoeft naar mijn mening niet perse bij een club te zijn al kan/mag dat wel (lees dus geen moet)

Dit soort statements van wildvliegers komen toch meestal van mensen die nooit bij clubs langsgaan........

Ook ongenuanceerd, weet jij dan of deze mensen bij een club zijn langsgeweest (volgens mij zijn zij dat wel namelijk maar vonden ze het helemaal niet leuk)

noge even en we hebben weer de eeuwenoude discussie waarom wel/niet bij en club te vliegen.

Als een club echt zo leuk was dan was het er stampdruk, en had niemand behoefte aan wild vliegen ;)

mischien moeten er gewoon meer clubs komen, zodat iedereen zich er bij een op z'n gemak voelt.

Let op, het is mij helemaal niet te doen om vliegers (wild en club) van iets te betichten maar wat verdraagzaamheid kan geen kwaad. Ik vlieg ook wild (letterlijk en figuurlijk) en ben echt niemand tot last. Ondanks dat ga ik binnenkort wel langs bij een club en zal daar ook wel lid worden. Niet omdat wildvliegen niet zou mogen (ook bij ons komt oom agent regelmatig langs en staan ze lekker met ons te kleppen) want dat blijf ik ook gewoon doen als het mogelijk is.

Dus Bruno, voel je niet aangevallen maar er bestaan meer meningen dan één en die kunnen allemaal de waarheid zijn.

Gezellige discussie weer, echt constructief, gebaseerd op meningen van mensen (sommige) die absoluut niet weten waar ze het over hebben.

Goed bezig mensen. Het respect spat er aan alle kanten van af!

Goh zeg, wat ben ik toch een idioot, ik ben lid van een club EN ik durf nog wel eens wild vliegen... Ik zit nu echt in een identiteits crisis. Ik weet niet meer wat goed of slecht is... aaargh

Admin, sluit dit onzinnige draadje aub, dit is namelijk een eindeloze discussie.

Ron

Tsja, wat een gedoe. Het is nu eenmaal zo dat sommige clubs wél gezellig zijn, de mensen aardig en behulpzaam zijn, dingen organiseren en constant enthousiast hierover zijn, je ziet de meest vreemde/grote/snelle/spectaculaire dingen vliegen etc. Misschien wat meer rondkijken of er dan een betere club is. :? ;)

Hou er rekening mee dat de verzekering moeilijk kan gaan doen omdat je niet kunt hardmaken dat je ervaren vlieger bent. Veel clubs nemen een (officieel) brevet af waarmee je bij de club hebt aangetoond overweg te kunnen met je vliegtuig/heli. En zeg niet dat het jou nooit overkomt. In de paar maanden dat ik bij de club zit heb ik van zeer ervaren (jet)vliegers ook toestellen zien neergaan. :cry: Gelukkig op of nabij het vliegveld, ver van de bewoonde wereld. :yes:

*is blij mijn zijn clubje en het wildvliegen op een andere locatie* 8)

Nee hoor Eddie, juist goed om dat te doen. vooral mee doorgaan en niet laten ontmoedigen :thumbsup:

Hou er rekening mee dat de verzekering moeilijk kan gaan doen omdat je niet kunt hardmaken dat je ervaren vlieger bent.

Hier zijn al tientallen discussies over geweest. Het staat NIET in de polisvoorwaarden van WA verzekringen die modelvliegen dekken dat je alleen gedekt bent als je ervaren bent en/of een brevet hebt.

Veel clubs nemen een (officieel) brevet af waarmee je bij de club hebt aangetoond overweg te kunnen met je vliegtuig/heli.

Dat heb je nodig als je bij een club wilt vliegen omdat de verzekering van de CLUB anders moeilijk gaat doen.

Maar goed, ik heb het in een ander draadje ook al een gezegd; ik word er zoooo flauw van dat het ene na het andere draadje wordt gekaapt om deze discussie aan te gaan. Topicstarter heeft er niet om gevraagd en voorzover ik zijn reactie lees zit hij er ook helemaal niet op te wachten. Hou nou toch eens op!

Zo te horen ben jij erg tevreden over eigen initiatief tot elke prijs. Is een keuze.

Ik ben het helemaal met Bruno eens .

Wildvliegers ? nee danke

In Duitsland (waar ik in 7 jaar weer heen ga) zijn ze gelukkig bijna uitgestorven .

Daar mag je niet binnen de bebouwde kom vliegen als het model meer als 500 gram heeft .
Brandstof zowiezo niet .

En iedereen die een RC vliegtuig vliegt (ook een X-twin valt er onder) moet een modelvlieger verzekering hebben (WA telt niet) en het bewijs ervan op zak hebben .

Mvg Johan

jefo211thgcjcmrwg0ut.jpg

ok Eddie , ff weer on topic. Wanneer kom je nou wel een keer langs dan kerel ?
ik neem aan dat je die Raptor 90 nog steeds hebt ?

medewildvlieger

Uhhhh , ja ik heb nogsteeds een 90er ja .
En we rijden wel vaker daar , maar meestal is t dan niet zo best weer om te vliegen hè !
Ik kom zowieso een x langs ice !!
Gewoon op de plek waar de 1 op 5s rijden ??

Na meerdere meldingen én een opmerking van de TS zelf:
"klik"

(Sorry Eddie... Nou wil je het een keer goed doen, krijg je alsnog op je ....);)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back