Vliegen bij Twente Ballooning in Oldenzaal - AFGELAST!!!!!

Hallo heren (VGG-ers),

deze week kreeg ik een mail van de organisatie van Twente Ballooning.
Dit is een 3 daags evenement waarbij een hele bult luchtballonnen iedere avond tegelijk de lucht in gaan.
Hun vraag was om met onze modellen 's avonds een showtje te vliegen ter vermaak van iedereen ;-).
Omdat de vorige 2 VGG dagen niet echt wilden lukken is dit misschien een mooie gelegenheid om elkaar weer eens te ontmoeten.

Het is van 22 tot en met 25 Augustus in Oldenzaal op het terrein van het Hulsbeek, vanaf de snelweg 3 minuten rijden.

Wie heeft hier zin in ???

Groeten,

Paul.

Laatst bewerkt door een moderator:
dat gaat helaas niet Paul, ben dan op vakantie, maar als het goed is ook lekker in de bergen aan het vliegen:p

Terence

Mooi Jaap, kan weer gezellig worden :-).
En Terrence, jammer maar wat jij dan gaat doen, doen wij volgende week. We zitten in het zuiden van Zwitserland op een bergje van 1500 mtr hoog en errug veel grasland met geen boompjes in de buurt. Dat word smullen ;-). Ik heb dan wel nooit op de helling gevlogen maar hij gaat er wel vanaf!
Laat nog wel ff weten wat het geworden is..

Goed weekend,

Paul.

Mooi Jaap, kan weer gezellig worden :-).
En Terrence, jammer maar wat jij dan gaat doen, doen wij volgende week. We zitten in het zuiden van Zwitserland op een bergje van 1500 mtr hoog en errug veel grasland met geen boompjes in de buurt. Dat word smullen ;-). Ik heb dan wel nooit op de helling gevlogen maar hij gaat er wel vanaf!
Laat nog wel ff weten wat het geworden is..

Goed weekend,

Paul.

Waar is dat Paul? misschien wat voor mij om naar toe te gaan

Terence

Terence,

we zitten vanaf zondagmiddag voor 2 weken in La Tzoumaz, een dorpje vlak bij Verbier.
Mochten er trouwens ongure types meelezen dan moet ik hun teleurstellen want ons huis word bewoond door familie uit het westen die van de rust en de natuur in ons mooie Twente gaan genieten....

De locatie daar is prachtig, erg veel mooie glooiende hellingen met alleen maar gras. Heb ook gehoord dat daar vaker word gevlogen dus dat zit goed :-).
Probleem is alleen dat wij nog compleet onervaren zijn op de helling en eventuele tips zijn dan ook van harte welkom!
Wat de Duitsers zo mooi ''absaufen'' noemen heb ik nog niet zoveel zin aan als ik eerlijk ben. Ik ben gewend om weinig te lopen na een landing.. Ben nogal lui aangelegd soms ;-).
Ik heb laatst een oude V-staart zwever gekregen van 2 mtr span en die moet er maar aan geloven. Ons Nick neemt zijn hotliner mee en is van plan om snelheidsrecords te breken, ha ha!

Mocht je in de buurt zitten en zin hebben om te komen dan pb me je nummer even, krijg je de mijne ook en kunnen we misschien een hoop lol maken :-).

Groeten,

Paul.

P.s. jammer Jacob en alvast een prettige vakantie!

Neem een electrokistje mee, kun je eerst wat rondsnuffelen en niet absaufen, daarna los met je hotliner. Enne, een [URL="
[/URL] zoals deze is welkom :D

Groet,

Jacob Bos

Laatst bewerkt door een moderator:
Terence,

we zitten vanaf zondagmiddag voor 2 weken in La Tzoumaz, een dorpje vlak bij Verbier.
Mochten er trouwens ongure types meelezen dan moet ik hun teleurstellen want ons huis word bewoond door familie uit het westen die van de rust en de natuur in ons mooie Twente gaan genieten....

De locatie daar is prachtig, erg veel mooie glooiende hellingen met alleen maar gras. Heb ook gehoord dat daar vaker word gevlogen dus dat zit goed :-).
Probleem is alleen dat wij nog compleet onervaren zijn op de helling en eventuele tips zijn dan ook van harte welkom!
Wat de Duitsers zo mooi ''absaufen'' noemen heb ik nog niet zoveel zin aan als ik eerlijk ben. Ik ben gewend om weinig te lopen na een landing.. Ben nogal lui aangelegd soms ;-).
Ik heb laatst een oude V-staart zwever gekregen van 2 mtr span en die moet er maar aan geloven. Ons Nick neemt zijn hotliner mee en is van plan om snelheidsrecords te breken, ha ha!

Mocht je in de buurt zitten en zin hebben om te komen dan pb me je nummer even, krijg je de mijne ook en kunnen we misschien een hoop lol maken :-).

Groeten,

Paul.

P.s. jammer Jacob en alvast een prettige vakantie!

Ik ga pas in Augustus,

op slople.om vindt je mooi hellingvliegstekken

vlak bij waar jullie zitten is een modelvliegplek.

Als je geen ervaren vliegers bij je heb, neem dan in ieder geval een kist met motor mee, als het fout gaat kan je jezelf redden.
Goed kijken naar mensen die daar vliegen en vragen, ze helpen je vast wel.

Succes met vliegen en geniet ervan, zoals wij hebben gedaan.

Ik ga pas over vier weken trouwens

Terence

Hey Paul,

Ik kan op 23 augustus, andere dagen helaas niet.
Mooi dat Jaap ook komt, neem ik de medicine man weer mee!

Groet Bert

Mooi heren, wederom welkom!

En jullie hebben me om, ik neem een electro kistje mee in plaats van de V staart.
Als ik gelegenheid heb om ergens op Wifi te kunnen stuur ik nog wel een berichtje :-).
Filmpjes zal ik ook proberen te maken.

Zo, nu weer verder met de auto vol pakken ;-).

Groeten,

Paul.

Hallo vliegeraars. We zijn nu een klein weekje op onze plek in Zwitserland en we hebben vlak bij ons app een perfecte helling gevonden waar de locals ook vliegen. En wat een een plek! 700 Meter steil omhoog naar de top en heel vaak de goede windrichting. We hebben er nu een aantal keren gevlogen en het lijkt erop dat de volgende verslaving toe heeft geslaan, wat is dit leuk om te doen. Thermiek in het kwadraad noemde ik het al, je blijft gewoon hoog! Hopen dat de wind iets gaat liggen want het gaat nogal te keer op de bult. Vanmiddag gaan we weer.. Wordt vervolgd en de groeten uit Zwitserland, Nick en Paul.

Nog even onder de aandacht.......

Hallo heren (VGG-ers),

deze week kreeg ik een mail van de organisatie van Twente Ballooning.
Dit is een 3 daags evenement waarbij een hele bult luchtballonnen iedere avond tegelijk de lucht in gaan.
Hun vraag was om met onze modellen 's avonds een showtje te vliegen ter vermaak van iedereen ;-).
Omdat de vorige 2 VGG dagen niet echt wilden lukken is dit misschien een mooie gelegenheid om elkaar weer eens te ontmoeten.

Het is van 22 tot en met 25 Augustus in Oldenzaal op het terrein van het Hulsbeek, vanaf de snelweg 3 minuten rijden.

Wie heeft hier zin in ???

Groeten,

Paul.

Hallo heren,

ik kan mijn beginpost niet meer editen daarom maar zo..

Het vliegen bij de Twente Ballooning gaat NIET door.

Het is een heel lang verhaal maar in het kort komt het hierop neer dat de organisatie buiten mijn medeweten om een andere club gevraagd heeft om te komen vliegen en die hebben ja gezegd.
Ik kreeg deze week een mail met daarin de mededeling dat het met die andere club ''besproken'' is dat wij ook komen vliegen.
Niet dat ik niet samen met hun wil vliegen, we dragen per slot van rekening allemaal onze hobby uit, maar ik krijg een beetje het ''5e rad'' gevoel.... Ook voor aansprakelijkheid bij eventuele ongelukken was veel onduidelijkheid.
Vandaar dat ik besloten heb om alles maar af te blazen en er niet meer aan mee te werken.
Jammer maar helaas...

Goddank is er binnenkort nog een VGG in Rosmalen, dat maakt alles weer ruimschoots goed :-).

Bedankt voor jullie toezeggingen en hopelijk tot gauw.

Groeten,

Paul.

P.s. Mods, om mij hier een slotje op. Bedankt.

... ik kan mijn beginpost niet meer editen ...
Berichten blijven na plaatsing gedurende 4 weken wijzigbaar Paul, daarna niet meer. Je kunt het moderator-team vragen om je openingsbericht te wijzingen en om AFGELAST in de titel op te nemen. Dat kan (iedereen) d.m.v. van klik op waarschuwingsbordje naast het openingsbericht van dit draadje.

Erg jammer dat het niet door gaat, zonde van je tijd, en (vintage) zwevers zijn goede PR voor de hobby.

Laatst bewerkt:
[mod] Titel aangepast, zie voorlopig geen aanleiding om het te sluiten, dank voor het begrip.....[/mod]

@ Stevo,
bedankt voor het aanpassen en geen probleem dat ie open blijft.

@ Jaap,
volgende keer beter. Rosmalen dan maar???? :-)

@ Ron,
jij ook bedankt voor de tip, ben ik weer ietsje wijzer :-).
En inderdaad jammer van de tijd.. Ik had er op zich best graag gevlogen omdat er op dit evenement altijd veel mensen af komen. Een betere promotie voor de modelvlieg-sport kun je je bijna niet wensen.
Mijn indruk is trouwens wel dat er maar weinig mensen zijn waarbij je indruk bij kunt maken met een VGG kist, de meeste toeschouwers gaan toch voor de ''burns and turns".
En daar hadden wij er ook wel een paar van gehad....

Goed weekend,

Paul.

Back