Vliegen (elektra vliegtuig & heli) onder begeleiding in omgeving Heerlen, zuid Limburg

Discussie in 'Verenigingen' gestart door Michael-zwolle, 23 jul 2012.

  1. Michael-zwolle

    Michael-zwolle

    Lid geworden:
    15 aug 2009
    Berichten:
    46
    Locatie:
    Woonachtig in Heerlen , Zuid Limburg, dus ge
    Hallo,

    Ik ben al enige tijd lid op dit forum, en helaas ben ik ook al enige tijd niet meer online geweest op dit forum. Dit heeft te maken met het feit dat ik niet durf te vliegen met mijn vliegtuig en heli (Cessna 182 Skylane & Typhoon 3D helicopter), dit omdat ik bang ben het spul kapot te vliegen.

    Door een verhuizing naar he zuiden des lands, en de vrees om te vliegen is er nooit meer wat van gekomen om te beginnen met het leren vliegen. Wat uiteraard ontzettend zonder is...

    Al enkele weken wil ik toch ooit beginnen met lessen nemen om zelfstandig te kunnen vliegen met het vliegtuig en de heli. Echter... hoe kan ik dan het beste beginnen, en waar kan ik dan het beste terecht in de omgeving Heerlen? Kan iemand mij een club adviseren, of kan iemand mij helpen met de lessen?

    Daarnaast, wat kost het gemiddeld om lid te kunnen zijn van een vliegclub?

    Mijn vliegtuig en heli staan momenteel te verstoffen in Zwolle. Graag wil ik eerst meer informatie zodat ik beiden mee kan nemen naar mijn nieuwe woning in Heerlen (Hoensbroek om precies te zijn..).

    Ik ben benieuwd!

    Groet,
    Michael

    (Ps. kan ik mijn naam, michael-zwolle, ook veranderen in michael-heerlen oid?)
     
  2. GJ.Hoogeveen

    GJ.Hoogeveen

    Lid geworden:
    4 mei 2012
    Berichten:
    116
    Locatie:
    Groningen
    Tja,
    Voor heli zou ik het niet weten.
    Voor vliegtuigen heb ik een goedkope Guan'Li Thunderbird 3Channel glider gekocht.
    Deze kostte me iets rond de 70 euro.
    Na 2 crashes (omdat ik het as vol open gooide) kon ik het toestel al recht laten vliegen.
    Mijn punt is, het ding was redelijk goedkoop, en ging niet snel stuk en je kan dus wel zelf leren vliegen. (de enige schade was een kapotte propellor, gelukkig kwam er een reserve bij).
    Bij een club leren is natuurlijk wel veel slimmer.
    Zo kan schade worden voorkomen en hoef je niet alle trucjes zelf uit te vinden.
    De kosten zijn overal verschillend, bij in de buurt moet je voor volwassen rond de 120 euro per jaar van uit gaan.
    Daar zit de je lidmaatschap voor de KNVvL bij, en de instructeurs leren je alles wat je wilt leren, mits zij dit kunnen natuurlijk
    Veel succes met het leren!
    ~Gert Jan
     
    Laatst bewerkt: 23 jul 2012
  3. RonWaas

    RonWaas

    Lid geworden:
    20 mei 2009
    Berichten:
    198
    Locatie:
    Hoensbroek
    Hoi michael-Heerlen,

    welkom in Hoensbroek, (hou het maar op hoensbroek)

    Er zijn in de buurt meerdere vliegclubs, vooral voor de vliegtuigen.
    Voor de heli's is er voor zover ik weet 1.
    Deze vliegen meestal in de sporthal van zeswegen.

    gewoon een beetje rondkijken en er is wel wat te vinden.

    Gr. Ron
     
  4. Michael-zwolle

    Michael-zwolle

    Lid geworden:
    15 aug 2009
    Berichten:
    46
    Locatie:
    Woonachtig in Heerlen , Zuid Limburg, dus ge
    @ G.J.Hoogeveen
    Uiteraard besef ik dat schade altijd kan gebeuren, mijn vliegtuig kan dat redelijk hebben (alhoewel deze was ook redelijk aan de prijs dacht ik, tenminste ik vindt tegen de 200 vrij veel.., als hij zoveel koste (corect me if i'm wrong)
    Maar schade zal ik het liefst zoveel mogelijk willen voorkomen, en daar naast is vliegen naar mijn verwachting ook gezelliger met 1 of meerdere mensen erbij. En daarnaast, ja als je direct goed les krijgt waarom ook niet? :)

    Contributie van ca. 120 euro per jaar vindt ik vrij fors overigens :( (dure hobby, ook met schade etc ;) )
    @ RonWaas, voor heli's een vliegles in een sporthal? Lijkt me niet de bedoeling om een 3d outdoor heli in een sporthal te gebruiken, of heb ik het verkeerd? Ik ben bang dat de mijne misschien te krachtig daarvoor kan zijn? Kijk ik heb zelf ook nog een klein indoor helicopter (gewoon 1 propellor, dus infeite vliegt het als 3d). Deze kan ik daar mogelijk perfect gebruiken omdat ik in de woonkamer gewoon ruimte mis om er lekker mee te kunnen klieren... Ik zal eens googlelen naar de sporthal.
    En verder, ja ik besef mij ook dat er via google meerdere vliegclubs te vinden zijn in de omgeving, maar graag hoor ik er een aantal op advies voor een juiste keuze :) En daarnaast ook, mocht er iemand zijn op dit forum die ergens bij vliegt en mij zou willen helpen met lessen etc dan zou dat ook een superidee zijn, dus hoop ik dit ook een beetje te vinden met mijn post op dit forum :$ :)
     
  5. TC01

    TC01

    Lid geworden:
    17 jun 2010
    Berichten:
    3.071
    Kom vanavond eens langs bij de MVC Swentibold te Born, we hebben op dinsdagavond onze clubavond en dan is het altijd druk met leden. http://www.modelvliegclub-swentibold.nl/
    We hebben een redelijk gezellig groepje en enkele goede instructeurs. De contributie is 80 euro per jaar. We hebben naast de vast vleugel vliegers ook enkele heli vliegers. Neem gerust je spullen gelijk mee.
     
  6. GJ.Hoogeveen

    GJ.Hoogeveen

    Lid geworden:
    4 mei 2012
    Berichten:
    116
    Locatie:
    Groningen
    120 euro is inderdaad niet zacht,
    Maar ja, ik had eerst plannen om te gaan zweefvliegen.
    Na die bedragen gezien te hebben heb ik toch ook maar besloten om actief in de modelvlieghobby te komen.
    En 120 euro voor vele dagen lol in het jaar, ontmoeten van andere mensen die net zo veel of meer van de hobby houden zoals jij doet?
    Dan valt dat toch mee ;)
     
  7. RonWaas

    RonWaas

    Lid geworden:
    20 mei 2009
    Berichten:
    198
    Locatie:
    Hoensbroek
    Hoi Michael,

    Sorry, mijn fout,
    Er wordt in de sporthal alleen met heli's gevlogen.
    Ik dacht dat dat wel logisch is, anders zit je wel snel tegen een muur.

    Gr. Ron
     
  8. TC01

    TC01

    Lid geworden:
    17 jun 2010
    Berichten:
    3.071
    Ik heb in 12 jaar indoor vliegen pas 2x de muur geraakt met een vliegtuig, met de heli nog niet, maar dat komt omdat ik daarmee alleen maar heb gehoovert en er nu niks meer mee doe. En ik heb in die jaren in heel wat sporthallen gevlogen.
     
  9. ron van sommeren

    ron van sommeren Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    29.332
    Locatie:
    halverwege Tiel & Nijmegen, tussen Maas & Waal
  10. Michael-zwolle

    Michael-zwolle

    Lid geworden:
    15 aug 2009
    Berichten:
    46
    Locatie:
    Woonachtig in Heerlen , Zuid Limburg, dus ge
    Bedankt, voor alle info, over 2 weekjes ben ik in Zwolle en probeer ik alles richting het zuiden te krijgen.

    Dan zullen we eens zien wat ik we gaan doen, en hoop ik dat dat iets gaat worden :)

    Goetjes
     
  11. VINTAGE FLYER

    VINTAGE FLYER

    Lid geworden:
    12 feb 2005
    Berichten:
    1.706
    Locatie:
    heerlen
    hoi michel haha zelf denk ik na over mvc nuth :beer:
     
    Laatst bewerkt: 8 nov 2017

Deel Deze Pagina