Vliegen in 2020

Discussie in 'Algemeen modelvliegen' gestart door helixer, 9 apr 2020.

  1. helixer

    helixer

    Lid geworden:
    19 mei 2012
    Berichten:
    1.092
    Locatie:
    Huizen
    Gewoon jouw ervaringen met al jouw vliegspul, foto's, crashes, maidenen en al niet meer. Ik heb nog niet zo een draadje gevonden op dit forum, dus hierbij. Ik kan me heel goed voorstellen dat als je toch al op een vliegclubje zit jouw ervaringen en verhalen daar goed kwijt kan, maar voor wildvliegers zoals ik is het soms leuk jouw ervaringen te delen.

    Enfin hierbij mijn aandeel voor vandaag, immers het is weer vliegweer en dan wordt ik altijd erg onrustig. Deze week alle avonden wezen vliegen met mijn H-100 een zelfbouwsel met eigen ontwerp. Deze dus:

    [​IMG]
    En nu met ailerons:
    [​IMG]
    Ik had deze al voor het eerst gevlogen tegen het eind van het jaar, maar er viel nog heel wat af te stellen en fijn te tunen en dat doe ik het liefst met weinig wind(hoewel er een prima gyro opzit met HH mode). Vanavond was het redelijk windstil en kon ik heerlijk mijn gang gaan. Hij vliegt nu weer een stuk beter dan gisteren en kon ik mijn sklils weer wat ophalen, want die waren toch weer wat weggezakt afgelopen winter.

    Intussen 2x de vleugel vervangen totdat het naar mijn zin was. Nu zit er een vleugel op met een lichte V-stelling en ben er erg tevreden mee(tot nu dan).

    Oke, hierbij mijn aftrap, ik hoop op een leuk en gezellig draadje met leuke foto's en filmpjes van jullie kant. Zelf heb ik nog een drietal vliegtuigen klaar staan die ik moet maidenen, alle zelfbouw, dus nog veel spannender. Maar eerst nog even mijn skills ophalen met mijn H-100.

    Verder realiseer ik me ter degen dat er hier heel wat leden rondhangen met een veel hogere technisch achtergrond en gave als dat ik bijvoorbeeld bezit, maar mensen laat je daardoor niet weerhouden om gewoon lekker te posten ook al ben je technisch wat minder begaafd. Zelf ben ik redelijk technisch, maar hoogbegaafd ben ik zeker niet en ik heb gewoon erg veel lol in deze hobby en dat telt. Dus "KOM OP MENSEN!!".

    Grt Helixer
     
    Laatst bewerkt: 12 apr 2020
    Cnn vindt dit leuk.
  2. coen_l

    coen_l

    Lid geworden:
    27 dec 2014
    Berichten:
    679
    Locatie:
    Veldhoven
    Tijdje geleden een Savage Bobber met een spanwijdte van 900mm ingevlogen. Leuk toestel om te vliegen. De uitslagen heb ik na de eerst vlucht wat minder gezet dan voor geschreven in de handleiding en mix aileron/ rudder ingesteld IMG_20200314_131849.jpg

    Het model is gemaakt met een 3Dprinter en lichtgewicht filament. Weegt 380gram vliegklaar in plaats van 550gram met normaal PLA. Heb ze beide gevlogen en moet zeggen dat het lichtgewicht model me goed bevalt.

    Gr Coen
     
    Ortega1980 en Cnn vinden dit leuk.
  3. helixer

    helixer

    Lid geworden:
    19 mei 2012
    Berichten:
    1.092
    Locatie:
    Huizen
    Prachtig model, lijkt erg veel op mijn cub die ik nog moet maidenen. Ik vraag me af hoe crash bestendig die 3D geprinte toestellen eigenlijk zijn. Heb je ook een video, of kan je die maken? Die cubs vliegen zo op het oog prachtig en super relaxed. Dat zal met jouw toestel hetzelfde verhaal zijn, zeker als ik deze video bekijk:


    Hier mijn zelfbouw cub van foam met spanwijdte van 97cm, dus dat ontloopt elkaar niet zo veel.
    [​IMG]

    Hier mijn H-100, gisteren avond. Nu nog met een 5x3 prop, maar wil naar 5x4 of 5x5.


    Grt Helixer
     
    Laatst bewerkt: 12 apr 2020
    Cnn vindt dit leuk.
  4. coen_l

    coen_l

    Lid geworden:
    27 dec 2014
    Berichten:
    679
    Locatie:
    Veldhoven
    Een goede crash resulteert meestal in een enkeltje kliko. De lichtgewicht Bobber kan best veel hebben ten opzichte van de normale versie.

    Zojuist een filmpje op YouTube gezet, windkracht 4 zet het geluid op een laag volume.

     
    Cnn vindt dit leuk.
  5. helixer

    helixer

    Lid geworden:
    19 mei 2012
    Berichten:
    1.092
    Locatie:
    Huizen
    Mooi, vooral met tegenwind kan je leuk stil hangen. Beetje spelen met de wind is altijd lekker
     
    Cnn vindt dit leuk.
  6. helixer

    helixer

    Lid geworden:
    19 mei 2012
    Berichten:
    1.092
    Locatie:
    Huizen
    Vandaag eindelijk de maiden van mijn cub. Fantastisch toestel. Volgende week plaats ik een filmpje. Wat en vliegweer hebben we gehad deze week. Heerlijk en zo vroeg in het jaar.

    Grt Helixer
     
    Cnn en coen_l vinden dit leuk.
  7. Cnn

    Cnn

    Lid geworden:
    9 dec 2014
    Berichten:
    2.529
    Locatie:
    Emmen
    Week 2 voor de umx timber in een boom. Tip van de week. Nooit gaan vliegen naast een 4g zendmast. IMG-20200413-WA0092.jpeg
     
  8. helixer

    helixer

    Lid geworden:
    19 mei 2012
    Berichten:
    1.092
    Locatie:
    Huizen
    Shit, heb je hem al weer terug?
     
    Cnn vindt dit leuk.
  9. helixer

    helixer

    Lid geworden:
    19 mei 2012
    Berichten:
    1.092
    Locatie:
    Huizen
    Hier een video gemaakt van mijn simple DIY FT cub met de camera op mijn hoofd vastgezet. :p Al weer een paar dagen geleden dat ik deze niet zo beste video heb geschoten. Maar beter iets dan niets. Misschien krijgen jullie een idee wat voor een toestel het is. Er zit een Quanum Gyro in en heeft een stand dat het toestel horizontaal stabiliseert als je de sticks loslaat(anders dan in de HH mode!!) Makkelijk als je even in de zon kijkt en je zicht kwijt bent, of als je even de oriƫntatie kwijt bent..



    Grt Helixer
     
    Cnn vindt dit leuk.
  10. helixer

    helixer

    Lid geworden:
    19 mei 2012
    Berichten:
    1.092
    Locatie:
    Huizen
    Vandaag de maidenvlucht gehad van mijn zelfbouw slow flyer. Hier en daar wil ik nog wat aanpassen. O.a. de richtingroer die wat heen en weer gaat. Bovendien stond er eigenlijk in het open veld net even te veel wind voor dit vederlichte toestel. Hierdoor een wat onfortuinlijke landing gehad, maar geen schade. Eigenlijk best wel tevreden.( zie bouw draadje: https://www.modelbouwforum.nl/threads/new-slow-flyer-foam.269465/ ) .

    Hier 2 videootjes:

    Maiden vlucht:


    Tweede video gemaakt met mijn telefoon:


    Niemand gevlogen vandaag?

    Grt Helixer
     
    Cnn vindt dit leuk.
  11. Cnn

    Cnn

    Lid geworden:
    9 dec 2014
    Berichten:
    2.529
    Locatie:
    Emmen
    Wonder boven wonder viel hij na 3 week uit de boom toen ik net met mijn zoontje op de naastgelegen skatebaan was. De timber werd uit de boom geblazen zo het voetbal doeltje in. Alle onderdelen terug gevonden. Sterker nog hij vliegt alweer haha. Had hem persoonlijk al afgeschreven
     
    helixer en coen_l vinden dit leuk.
  12. Rhelie

    Rhelie Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 sep 2004
    Berichten:
    11.833
    Locatie:
    Nootdorp
    En meteen een staatslot gekocht neem ik aan ?
     
    Cnn vindt dit leuk.
  13. Cnn

    Cnn

    Lid geworden:
    9 dec 2014
    Berichten:
    2.529
    Locatie:
    Emmen
    IMG-20200413-WA0094.jpeg




    Ja ik kon het zelf ook niet geloven!!
     
  14. Erik van Nes

    Erik van Nes

    Lid geworden:
    5 jun 2004
    Berichten:
    1.299
    Locatie:
    REO
    Weinig veiligheids aanpak. Twijfel of en hoe het werkt en dan het model los met prop er op.
    Het is goed gegaan gelukkig.
    Erik
     
  15. helixer

    helixer

    Lid geworden:
    19 mei 2012
    Berichten:
    1.092
    Locatie:
    Huizen
    En gelukkig droog weer geweest. Op naar de volgende vlucht.

    Grt H :thumbsup: lixer
     
    Cnn vindt dit leuk.
  16. Cnn

    Cnn

    Lid geworden:
    9 dec 2014
    Berichten:
    2.529
    Locatie:
    Emmen
    Verwijderd
     
    Laatst bewerkt: 4 mei 2020
  17. Erik van Nes

    Erik van Nes

    Lid geworden:
    5 jun 2004
    Berichten:
    1.299
    Locatie:
    REO
    Ah sarcasme! Borstelloze motoren geven niet op als ze afgeremd worden. Loopt de stroom flink op ............
    We zullen een verschillend veiligheids idee, of ervaring hebben.

    vriendelijke groet,
    Erik
     
  18. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.883
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Tja, de meeste mensen moeten eerst voelen.
    Ik heb eens mijn halve hand opengehaald aan een simpele Mabuchi 540 motor met misschien maar 150 Watt vermogen.
    Een parkflyertje van tegenwoordig heeft al bijna het dubbele.
    Het geeft zo'n rotzooi, al dat bloed opruimen.

    GJ
     
  19. Cnn

    Cnn

    Lid geworden:
    9 dec 2014
    Berichten:
    2.529
    Locatie:
    Emmen
    Verwijderd
     
    Laatst bewerkt: 4 mei 2020
  20. Cnn

    Cnn

    Lid geworden:
    9 dec 2014
    Berichten:
    2.529
    Locatie:
    Emmen
    Verwijderd
     
    Laatst bewerkt: 4 mei 2020

Deel Deze Pagina