vliegen in de Alpen

Matthias

Rugvlucht is idd een optie, voor de geoefende vlieger.
Jou Spirrit heeft een dubbele V stelling, die erg gevoelig is aan de druk bij oplopende snelheid als hij negatief vliegt.
Als je dat dan nog eens doet in een sterk stijgende luchtmassa, dan acht ik de kans op een heel toestel klein...
Je moet ook nog eens terug uit de negatieve vlucht komen, wat bij een opgelopen snelheid ook niet echt geniaal is te noemen.
Ik he destijds veel met de Spirrit gevlogen, overigens wel voorzien van simpele kleppen, en die was perfect te vrillen hoor.
Kwestie van oefenen, wat je best eerst even kan doen.
Je zwaartepunt verschuiven is zelfs heel erg goed om hem nog beter te doen thermieken, maar helpt zeer zeker voor de vrille.
Oefen dan gelijk met je butterfly ook en misschien negatieve uitslag op heel je vleugel, voor het geval je snel moet vliegen.

Het vliegveldje.....stuur hen gewoon een mail....

Good luck
Martin

dankje Martin en Richard, ik stuur ze morge eens een mail.

We hebben als plattelandsvliegers één voordeel.
8)
Dan dunne zwakke belletje kunnen wij ook benutten. Ik wil het nog wel eens zien of deze verwende piloten dat kunnen.
Voor de rest vind ik dat we te weinig verlof hebben :roll: en te weinig euro's....
:? Nem.... :!:

We hebben als plattelandsvliegers één voordeel.

Dan dunne zwakke belletje kunnen wij ook benutten. Ik wil het nog wel eens zien of deze verwende piloten dat kunnen.

Idd, bij de 1/1 zweefvlieger is dat net hetzelfde! Dat is gelijk ik hoorde van enkele andere zweefvliegcollega's: Op een stage in Canada hebben de Canadezen een dag stop gezet om te zweven omdat de basis MAAR 1500 meter was 8O en de thermiekbellen maar een mùaximum hadden van 3m/s...
Die piloten zie ik hier in belgie niet bovenblijven op een wat "mindere" dag.

Ik was toevallig op vakantie in de buurt van Fiss en toen zijn wij weze kijken naar die vliegshow.

Back