Hoi Anthony,
Dinant en Durbuy liggen nogal een eind uit elkaar.
Volgens mij liggen er in de Ardennen hellingen genoeg waar je lekker kan vliegen.
Als je het echt in de buurt van Durbuy zoekt:
Kijk eens op de velden bij Septon (+/- 1 km van Durbuy) of -afhankelijk van de windrichting- de velden van het gehucht Rome (= over de heuvel, zuidelijk van Durbuy).
Een ander mogelijkheid zijn de velden rondom het dorp Bohon (ook +/- een km vanaf Durbuy, stroomafwaards aan de Ourthe): bordjes [Residence de Bohon] volgen.
Bij het dorpje Berismenhil (Tussen La Roche en Nadrin/Hoefalize) hebben ze een startplaats voor parapents / delta's (wordt door parapents de laatste jaren weinig gebruik van gemaakt), uitkijkend over de Ourthe. Vanaf de kerk van Berismenhil een paar honderd meter richting La Roche, linksaf de bordjes [DELTA] volgen en je vindt het vanzelf. Als je geluk hebt vliegt er daar (bij mooi weer) ook een paramoteur door het luchtruim

.
Boven op de heuvel bij het dorp Warempage (ligt bij Nisramont = tussen Nadrin en Hoefalize), op één van de velden richting de Ourthe, is één van de locals vaak bezig met een zwever.
In Nadrin zelf liggen mooie velden (volgens mij bij elke windrichting wel te vliegen) achter het voetbalveld. (Ik start daar zelf wel eens met electrokistjes)
Ik zou het leuk vinden om van je te horen waar je uiteindelijk bent gaan vliegen.
Succes, geniet ervan,
mvg
JP