Vliegen in de woonkamer.

Vorige week dus mijn eerste RC speelgoed gekocht, een xwing van 25 euro. (onderste vleugels eraf gehaald en aan de bovenste gemaakt, vliegt pas echt leuk 8) )

Vliegen met RC vind ik nu zo leuk dat ik iets wil zoek om mee in de woonkamer te vliegen omdat het buiten steeds te hard waait.
Ik heb inmiddels bij eppshop.nl een wing gekocht incl. electronica enz.
Die zal vast beter tegen de wind kunnen maar toch lijkt het me leuk om ook binnen te kunnen spelen.

Op het werk hebben we een redelijke loods maar die is net te klein voor de xwing.

Nu heb ik gekeken naar diverse microheli's maar zie door de bomen het bos weer eens niet.

Lama v2
Dragonfly
Walkera
enz
enz.

Op http://www.excenture.nl/index.php?cat_id=2&catname='Helicopters' staan ook een aantal heli's maar welke is nou geschikt voor een beginner ?
Ik wil niet alleen maar hooveren en dat ie alleen maar vooruit gaat doordat ie meer gewicht voorin heeft zitten.

Ik heb op het forum veel goede dingen gelezen over de Lama V2.
Zou dat te vliegen zijn in een woonkamer ?

Of zijn er tegenwoordig betaalbare vliegtuigjes die je ook in je woonkamer kan vliegen ?

Ik heb inmiddels een Graupner mx12 gekocht.
Dus het hoeft niet perse een set te zijn met zender.

Het is moeilijk een keuze te maken tussen heli's. Maar als u nog geen ervaring heeft op dit gebied zou ik eerst eens kijken naar wat er bij komt en de werking ervan. Ook valt het nog niet mee een heli in de lucht te houden. Het is erg verstandig om een club op te zoeken en daar iemand te zoeken die u les zou willen geven. Dan kunt u met hem en de mensen op het forum hier een goede setup zoeken en daarmee verder gaan!

suc6

niels

heej

ik heb pas een dragonfly 36 gekocht maar dat is niet een egte beginners heli naar mijn mening. bij excenture verkopen ze de dragonfly 04 en de 22E ik zelf had persnlijk gegaan voor de 04 als je nog nooit met afstellen en/of ingewikkelde zenders hebt gerommeld
bij www.rcvliegshp.nl verkopen ze de 04 ready to fly voor 94 euro (excl, verzendkosten) de onderdelen van de 04 zijn ook lekker goedkoop. als je toch liever binnen met een vliegtuig in je woonkamer wil vliegen koop dan een xtwin die kosten 20 euro en je kunt er een kwartier mee vliegen en het opladen duurt ook niet lang (30 tot 40 min.) ik had ook een xtwin maar die is helaas stuk:( maar je moet wel een ruime woonkamer hebben anders lukt het egt niet.

maar de keuze is aan jouw
veel succes met het zoeken naar een geschikte koop

gr dennis

ps:je kunt ook voor de fun piccolo gaan van 65 euro voor een bouwdoos en 85 gebouwd aleen heb je dan nog een motor regelaar en gyro nodig (en servo's + ontvanger mocht je die niet bij je zender gekregen hebben.)

trouwens de 22E heeft meer opties en je kunt er veel meer mee dan de 04.

gr dennis

Een tijdje geleden stond er in het tijdschrift kijk ( decembernummer volgens mij) een stuk over de verschillende dragonfly's.
Alle voor en nadelen en prijzen staan daarin beschreven.
dus als tip: kijk in de kijk :)

De 22e is ook een kloon van de Hornet CP en IS NIET GESCHIKT VOOR BEGINNERS! Die is namelijk net zo moeilijk qua afstellen als de DF36, zo niet dan moeilijker. Als je binnen wil vliegen ben je veroordeeld tot de FP's omdat die door de geringe rotormassa weinig tot geen schade aan zichzelf en, misschien belangrijker, aan de meubels kunnen toebrengen ;) Met een FP is zelf leren vliegen ook wel te doen terwijl binnen vliegen met een DF22 of groter bijna geen doen is.
Mijn mening is dat je met jouw opties voor een DF04/GWS Dragonfly/Hummingbird FP/Piccolo gaat, al naar gelang je budget. Ik heb goeie ervaring met de GWS en de Piccolo. De DF04 is een directe GWS kloon, die volgens de verhalen kwalitatief minder is dan het voorbeeld.

@heli-power: Had je je eigen raad maar opgevolgd, dan had je nu geen afstelproblemen gehad...

Succes met kiezen,

Ton.

PS Lees voor je begint even de microheli-FAQ door, daar staan veel afstelvoorbeelden enzo...

Voor een beginner is in de woonkamer eigenlijk alleen de Lama V2 geschikt, een gewone,niet-coaxiale heli a la Piccolo en klonen is alleen door een goede helipioot enigzins in de woonkamer te hoveren, laat staan rondvliegen....
Met mijn Lama vlieg ik het hele huis door ;)

Het hele afstellen zegt mij niets, ik ga er vanuit dat als je bv een Lamav2 koopt dat je dan de doos open maakt dat je dan gewoon kan vliegen.

Of werkt dat niet zo ?

En kan ik bv zo'n lama ook gaan besturen met mijn Graupner MX12 ?
Of alleen met de bijgeleverde zender ?

Bedankt voor de tips ! :wink:

Lama V2 vliegt zo uit de doos met de meegeleverde zender.
Kan ook met eigen zender, ik vlieg de mijne met de Graupner MC-19

Lama'tje geeft je wel stuurgevoel, maar geen 'heli'-gevoel vind ik. Als je een micro kan vliegen kan je ook een brandstoffer vliegen, maar een Lama vliegen is echt een andere tak van sport... Veel makkelijker. Je kan natuurlijk voor de Lama-Micro FP-Micro CP route gaan? Begine je nu met een coax, en vind je het wat dan kan je altijd nog iets bijkopen.

Lama-Micro FP-Micro CP route ?
Klinkt goed maar die ben ik nog niet tegen gekomen.

Stel dat ik die Lama V2 koop, dan zie ik hem hier voor 179 euro met 2 Accu's
http://www.excenture.nl/view_product.php?product=RCH200505

En hier voor 99 euro, ook met 2 accu's
http://www.hobbyjapan2000.com/store/proddetail.php?prod=EK1H-E012

Of zijn die verzendkosten zo hoog dat het niet meer rendabel is ?

En onderstaande is zeker niet te vergelijken ?
http://www.teledirekt.nl/catalog/pr...d=448&osCsid=79523dd04c186b0462106450596c593a

De vraag was dan ook of dit te vliegen is in de woonkamer...
Heb hier een X-Ufo, een LamaV2 en een Butterfly
( www.plantraco.com )
Eigenlijkis alleen de Lama geschikt om rond te vliegen in een woonkamer van 4x5
X-Ufo is wat mee te hoveren en met de Butterfly is een achtje vliegen al heel lastig, met de Lama vlieg je elk circuitje dat je maar wilt...
Inderdaad net als de sim een goede training voor knuppelgevoel voor helivliegen.
Maar vliegen met een FPheli gaat toch wel even prettiger in de sportzaal.....

Bladerunner is een leuk maar kwetsbaar speeltje, het kan echter NIET opzij vliegen zoals een heli, dus eerst de staart kwartslag draaien en dan weer vooruit,heb er vroeger een gehad, Lama is veel leuker en bijna onverwoestbaar.

Veel Lama's zijn besteld bij www.flytosky.net
Even opgeven dat je 35Mhz wilt en kiezen tussen mode 2 (gas links) of mode 1...
Edward Ling zet op jouw verzoek graag "gift" op het pakket en dan fietst het meestal langs de douane en ben je voor rond de 110 euro klaar all-in ;)

ik hoover zonder problemen met mn 04 in de huiskamer en ben nou niet egt een ervaren heli piloot ofzo.

In postje een wordt dan ook gevraagd of er ook leuk mee rond te vliegen is in de woonkamer....
Hoveren kan je met elke heli in een woonkamer, heb een of andere mafkees dit zelfs wel eens met een Raptor zien doen ;)

Bazaki geeft duidelijk aan dat hij in huis wil vliegen, de Lama is dan wel een uitkomst ! Ik vlieg er ook mee rond in de kamer maar met een piccolootje lukte dat niet. Daarmee bleef het bij hooveren.

Nou, ik vlieg gewoon in de kamer... Opstijgen vanaf het keuken-werkblad, landen op de eettafel, opstijgen, rondje woonkamer en weer terug. Duurde wel ff voor ik het onder de knie had (En kostte wat verf ) En geen snelle vlucht omdat ie tijdens uitflaren tegen het plafond aankomt ;)

De lama heeft nogal de neiging naar muren toe te willen vliegen, om een beetje fatsoenlijk te kunnen vliegen vind ik een oppervlakte à 6 bij 6 (garage) toch wel minimaal...

@Bazaki

De verzendkosten liggen niet alleen vrij hoog, winkels moeten ook nog BTW en eventuele andere douanerechten afdragen. Tel daarbij de kosten op voor opslag e.a. en natuurlijk de wenst om nog iets terug te zien van het geïnvesteerd kapitaal...

Bankoverschrijving buiten de EU: bankkosten 15 euro...

Vaak terug komend verhaal

Als je geluk hebt, sjoemelen de chinezen een beetje met het bedrag (lees: geven maar 10% op van de werkelijke waarde) en voilà je betaalt geen BTW! Persoonlijk zelf vind ik het op die wijze zelf invoeren 'oneerlijke concurrentie', maar zolang ik niet failliet ga hoor je mij niet klagen.

Klopt, tussen de rotors ontstaat een klein lagedruk gebiedje :D
Een Lama trekt pas binnen de afstand van een meter naar een muur en is dan als je vlot bent nog prima weg te sturen....
Kwestie van gewenning net als met ander vliegend tuig ;)

Back