Vliegen in Drente

• Topicstarter Topicstarter Maarten Engelhardt
  • Startdatum Startdatum
M

Maarten Engelhardt

Guest
Wie kan mij vertellen of er een vliegclub is in Drente, waar ik als gast mag komen vliegen.
Ik ga er namelijk op vakantie.

En aangezien ik nog een echte beginner ben, kan ik (ook in de vakantie :rolling: ) wel wat ondersteuning gebruiken. :evilbat:

O ja, graag in de buurt van Wateren, Diever, Vledder

Kijk eens in de clubs database op de Airtoi site.
Je kunt o.a. per provincie zoeken.
Daarna zou je zelf de betreffende clubs kunnen benaderen met je verzoek.

Persoonlijk denk ik dat je zo meer kans maakt, omdat het initiatief dan bij jezelf ligt.

Staan alle clubs wel bij Airtoi?

Ik zie er maar vier of zo in Drente, dat lijkt me zo weinig :roll:

Wie is nu afhankelijk van wie?
Inderdaad neem ik alleen gegevens op die de clubs zelf mij toesturen.
Voor mij is dat de enige manier om er zeker van te zijn dat de gegevens bij aanmelding kloppen.

Maar...
afgelopen zomer heeft de KNVvL (op hun verzoek en met mijn toestemmimg) van de Airtoi database gebruik gemaakt om hun eigen gegevens over clubs up to date te krijgen.

Op de homepage van www.modelvliegsport.nl staat tegenwoordig ook een kaart van Nederland met daarin ruweg de locatie van (KNVvL)clubs aangegeven met links naar websites of andere clubgegevens.
Bedenk wel dat Assen en Tiendeveen momenteel niet over een terrein beschikken. Drente is ongeveer de moeilijkste provincie om een modelvliegveld te realiseren.

Boudewijn Swanenburg
vz. afd. Modelvliegsport KNVvL

KNVvL zei:
.
Bedenk wel dat Assen en Tiendeveen momenteel niet over een terrein beschikken. Drente is ongeveer de moeilijkste provincie om een modelvliegveld te realiseren.

Boudewijn Swanenburg
vz. afd. Modelvliegsport KNVvL

Niet te geloven als je ziet over hoeveel uitgestrekte vlakten (essen) Drenthe beschikt. Maar het lijkt wel of op iedere vierkante meter een heel bijzonder plantje of diertje leeft.

Heeft electro dan misschien ook vanwege het geringe geluid echt de toekomst?

KNVvL zei:

Jammer dat ze daar bij de vereniniging uit Assen geen melding van maken :evil:

Was ik bijna voor niets naar de Baloerheide gereden :!:

Balloërheide mag nog steeds gevlogen worden! Ondanks dat ik lid ben van Assen vlieg ik hier nooit. Het terrein ter plekke is zeker niet vlak en landen in heidepollen daar houden veel modellen niet van

Back