vliegen in huiskamer

• Topicstarter Topicstarter Tristan_nl
  • Startdatum Startdatum
T

Tristan_nl

Guest
Hallo,

ik rijd al een tijdje nitro auto's maar wil aangezien de winter er aan komt het ook is gaan proberen met een electro micro helicopter. Ik dacht aan de 47G, DF of een piccolo, maar wat ik me afvroeg, hoe grote kamer moet je ongeveer hebben, wil je er iets aan hebben?

Ik heb een kamer van 18 m2 en het plafond is 3,2 m hoog, kan ik hier redelijk vliegen als beginner?

groeten, Tristan

Met de Graupner 47G geen probleem, dit is qua prijs/prestatie nu de interressantste dubbelrotorheli..
Dit type heli is zeer stabiel en leuk om mee te beginnen
Een Piccolo is veel moeilijker, een echte heli in zijn gedrag, een ervaren piloot kan hier wel mee hoveren in een huiskamer maar rondvliegen zoals met de Graupner 47G is bijna niet te doen,

Peter

Je hebt ook nog zo'n kleinere dual rotor heli. De blade runner. Hoe kleiner hoe groter de ruimte lijkt ;)

Klopt, ik heb zowel een Bladerunner als een 47G, de laatste is veel leuker en "meer Heli"
Bladerunner is weer veel lol voor weinig geld....
Als opstapje naar helivliegen is een 47G echter veel meer geschikt

Ik vlieg met me dragonfly 04 in de kamer :) moet je er wel rekening mee houden dat je allemaal zwarte strepen langs de muur krijgt :P

Satoer zei:
Wat je ook wil kopen, zorg er voor dat het een FP heli is.

FP = fixed pitch, dit heeft de 47G ook toch?

Kan ik hiermee gewoon zelf oefenen of moet ik echt les nemen of met FMS oefenen?

ik heb hem bij quartel compleet gezien voor 199 euro en bij pkracing voor 189 euro. Is hij ergens nog veel goedkoper?

groeten Tris

Hier is de 47G 180 euri: http://www.hobbyhuis.nl/index.html?lang=nl&target=d166.html
Heb echter geen ervaring met de winkel, verzendkosten komen er natuurlijk bij en je woont niet ver van Quartel Pijnacker....
Alle micro dubbelrotor heli's zijn FP, het advies van Satoer was meer bedoelt voor de Piccolo en zijn klonen.

Iemand met vliegtuigvliegervaring kan snel overweg met de 47G, simulatortraining kan echter nooit kwaad...

Hobbyhuis rekent voor de 47G (boven 30 euro)geen verzendkosten bij vooruitbetaling ;)

Rembours kost een tientje....

Ik deel de mening met Satoer dat het verstandiger is om dit alleen met een fp heli te doen.

Dat wil natuurlijk niet zeggen dat het niet kan. Ik doe het ook regelmatig met mijn brushless E-Sky Honeybee CP met 2400 toeren op de kop. Je kan je natuurlijk voorstellen wat er gebeurt als dat mis mocht gaan.

IMG_1626_small.jpg

Ik ga dan toch voor de graupner 47G. Weet iemand wat zijn zwakke punt is? Wat is erg handig om misschien al meteen te upgraden? er zit al een li-po accu bij.

Zitten er eigenlijk 2 motoren in voor de dubbele rotors?

groeten Tristan

Weet iemand wat zijn zwakke punt is?
> Dat ijzeren 'paddle' stangetje bovenop, gelijk meerdere reserve bestellen

Zitten er eigenlijk 2 motoren in voor de dubbele rotors?
> Ja

Ding vliegt prima standaard..
Het is handig om het schroefje bij de flybar te verwijderen, deze kan er dan uitschieten bij een crash ipv dat de boel daar stuk gaat.
Elke rotor heeft zijn eigen motor, je draait om de as door wijziging toerental, staartrotor is nep.

Het centraal hoofstuk die moet je van ALU kopen bij mij ging die het eerst kapot :oops:

Back