vliegen of geklooi?

Discussie in 'FP/coaxiaal' gestart door ilserem, 18 jan 2006.

  1. ilserem

    ilserem Guest

    Als ik de draadjes van de dragonfly 04 bekijk valt het mij op dat er eigenlijk alleen maar problemen zijn.
    Zijn er zowiezo mensen die na enig oefenen een beetje normaal kunnen vliegen of blijft het behelpen?
    Twijfel of ik er een aan zal schaffen of toch maar een Lama (snel saai denk ik).

    Maurits
     
  2. HaBoo

    HaBoo Guest

    Groot nadeel van een forum is dat de mensen met problemen vaker posten dan de mensen die geen problemen hebben :)

    Ik ken een aantal mensen die met de 04 vliegen en er geen of nauwelijks problemen mee hebben. Een beetje sleutelen/rommelen blijf je altijd houden... Dat hoort er nu eenmaal bij ;) :D
     
  3. laurens

    laurens Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 feb 2003
    Berichten:
    6.133
    Locatie:
    Oegstgeest
    Ik heb 2 DF04 die beide niet vliegen.

    En mn andere heli, Spirit Li, heb ik nog nooit problemen mee gehad.
     
  4. narfer007

    narfer007

    Lid geworden:
    31 jan 2005
    Berichten:
    453
    Locatie:
    Zoetermeer
    Wat het probleem is van mensen die een DF ofzo kopen, is dat ze deken van:
    Oh dat doen we wel ff zo'n micro in de lucht houden. en daarna valt het dan toch tegen.

    Helaas spreek ik uit ervaring (met een Piccolo V2) want mijn Pic is ook nog nooit langer dan 5 sec in de lucht gebleven.

    Maar er is wel degelijk mee te vliegen met dit soort dingen, het vereist alleen veel oefening.
     
  5. Chris777

    Chris777 Guest

    jammer dat een 3cel lipo accu de boel molt, maar je kan er best aardig meevliegen. Het blijft natuurlijk een FP en daardoor echt een indoor flyer. Een Sporthal is echt het leukst, anders toch maar een CP aanschaffen.
     
  6. boss

    boss Guest

    Ik vlieg nu ongeveer een maand met de DF04 en kan er vrij redelijk mee vliegen, voor zover je het zo kan noemen, in de huiskamer. Ben nu het nose-in hoveren aan het oefenen. Vliegen in de gymzaal is naar mijn idee met de df04 niet zo leuk als het lijkt. Je gaat al snel gooien en smijten (da's wel leuk!), maar op het moment dat je weer terug wilt keren naar moeder aarde en gas terug neemt, stuurt ie voor geen meter! waarschijnlijk doordat de headspeed dan te laag wordt en er weinig meer te besturen is. Ik heb zelf balsa bladen gemaakt met een kleinere invalshoek, waardoor je bij het dalen nog zat headspeed hebt (anderen hebben de kyosho m24 bladen...)! Vliegt echt veel beter in de hal! De heli is minder stabiel, dus voor in de huiskamer is het tricky, maar vliegt wel erg precies (ook feller) en stabieler op snelheid!

    conclusie: Ik vind het een leuke heli, maar bedenk wel dat het niet vanzelf gaat. Een simulator is een goede hulp en enige ervaring met bijvoorbeeld vliegtuigen helpt ook (spreek uit ervaring). Hij kan wat klappen hebben en de onderdelen zijn niet te duur. Om mee te leren vliegen vind ik het een superheli (ik heb overigens niets om het mee te vergelijken, behalve een graupner bell47g van iemand anders). Dus nu op naar de Trex...nog een week of 2-3!

    Groeten, Luuk
     
  7. Skidz

    Skidz

    Lid geworden:
    6 jul 2003
    Berichten:
    2.181
    Locatie:
    Katwijk
    Veel beter dan hooveren word het niet met een standaard micro... En das nou net het moeilijkst te leren ;) Ja, het is klooien. Ik kwam een video tegen uit mijn beginperiode, en dat was echt 3 sec in de lucht en dan *kleng*... Kopje vastklikken, nog eens. *kleng!* Maar na een weekje kloten werd het steeds beter... En tegenwoordig met een lekker gepimpte micro is het bijna echt vliegen, ik kan alleen niet inverted met de micro maar verder lukt alles, zelfs 'hoge' stallturns. Je moet gewoon doorzetten, en pimpen, dan vlieg je in no-time.

    Ton.
     
  8. Linh

    Linh Guest

    Ik kan loopings met mijn fp micro, alleen het zijn echt ovale loopings.. En ja.. op een grote hoogte kan veel.
    Maar met een Fixed Pitch micro is het goed om mee te leren vliegen, vooral omdat hij héél traag reageerd op de stuurcommando's..

    Persoonlijk gaat mij een lama al snel vervelen.
    Je zou bijna je zender op de grond zetten, en dan zal hij inprincipe verder hoveren.. ( Maarja, wie ben ik.)
    Maar... een Lama is ook wel erg geschikt om te leren vliegen. ( Standaard.)

    Groetjes Linh.
     
  9. flexmaster23

    flexmaster23 Guest

    ik heb ook een paar maandjes een #04 en bevalt me eigenlijk best goed. ze zijn erg crashbestendig en de onderdelen zijn mega goedkoop. ik kan nu redelijk hoveren met de staart naar me toe, in een vlak van 3 meter breed en lang. (huiskamer). die van mij vloog zo uit de doos, kan zijn dat je even bladen moet balanceren en dan vliegt ie goed. ik heb eigenlijk maar weinig negatieve ervaringen gelezen... veel positieve.
     
  10. sven

    sven

    Lid geworden:
    22 feb 2004
    Berichten:
    10.668
    Locatie:
    Roosendaal
    Ze zijn erg leuk, als ze goed afgesteld zijn. Maar helaas komen dit soort helitjes meestal zwaar bagger uit de doos, en is et vaak alleen vliegend te krijgen door deskundige hulp.
     
  11. Rhelie

    Rhelie Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 sep 2004
    Berichten:
    11.834
    Locatie:
    Nootdorp
    Yep ! daar raak je een goed punt :) een beginner zal niet snel de oorzaak vinden van zijn niet vliegende micro en raakt geiriteert door het ongemak wat het dure ding hem bezorgd.
     
  12. Skidz

    Skidz

    Lid geworden:
    6 jul 2003
    Berichten:
    2.181
    Locatie:
    Katwijk
    Ik persoonlijk had er geen problemen mee. Ik had (heb, technisch) een Piccolo Fun die ik zelf in elkaar moest knutselen. Afstellen volledig volgens het boekje en het toendertijd leidende Ikarus-forum, en dat ging prima. Ik denk dat er inmiddels genoeg bronnen zijn om een FP micro zonder hulp af te kunnen leren stellen. Je moet ze alleen wel gebruiken, ik zie te vaak mensen in de hal na een crash met de paddles op half 7 vliegen ;) En als je dan gaat vertellen dat ze vlak horen, krijg je ook nog eens de opmerking "Maar dan leveren ze toch geen lift!" ;)
    Gewoon het boekje LEZEN en/of op internet LEZEN en dan is het een eitje.... want kom op zeg... hoe moeilijk is een micro afstellen nou helemaal... ;) vooral nu de informatie zo voor handen ligt...

    Groetjes,

    Ton.
     
  13. sven

    sven

    Lid geworden:
    22 feb 2004
    Berichten:
    10.668
    Locatie:
    Roosendaal
    Moeilijk genoeg! Ik heb uren en uren zitten lezen, maar dat vuil kreng van mij krijg ik met geen kanon de lucht in hoor! Echt niet! Et ding drift zomaar wat, en de heck luisterd nauwlijks, ookal stuur ik vol tegen. En dat ondanks dat alles mechanisch piekfijn in orde is, en de gyro strak als n snaar is ingesteld.

    Ik koop zon ding iig nietmeer. Nouja, toch iig geen budget FP micro meer..
     
  14. robbiewet

    robbiewet

    Lid geworden:
    18 jan 2006
    Berichten:
    30
    IK heb al een tijdje een Picollo V2 en vlieg er zonder al te veel problemen mee. Je moet het geheel alleen heel goed afstellen en net als ik een paar kleine alu parts er op zetten. De heckmotor is inderdaad een probleem. Er zit een direct drive op maar die heb ik vervangen voor een oude picollo achterkant. De motor hoeft dan minder toeren te draaien om de staart er netjes achter te houden, gaat dus langer mee en je kunt ook iets langer vliegen op een accu. Ik vlieg ongeveer 15 minuten lang bochten en allerlei andere figuren op een lipo pakket van 910 Am.
     
  15. Rhelie

    Rhelie Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 sep 2004
    Berichten:
    11.834
    Locatie:
    Nootdorp
    Als je daarmee naar een indoor gaat is er heus wel iemand die daarnaar wil kijken, duidelijk is dat er bij jouw FP een probleem zit. Ook al is het een goedkoop ding hoort hij gewoon leuk te vliegen.
     
  16. sven

    sven

    Lid geworden:
    22 feb 2004
    Berichten:
    10.668
    Locatie:
    Roosendaal
    Mja, das juist uiterst frustrerend. :p In de filmpjes zie je iedereen met n dikke greins dat ding rond zwieren, en als je dan zelf een keer probeerd vliegt et plastic om je oren. :mad: Soms ERG ontmoedigend.
     
  17. pinty

    pinty

    Lid geworden:
    15 jul 2005
    Berichten:
    1.786
    Locatie:
    Leidschendam
    maar als je dan de prijs van de onderdelen gaat vergelijken met een grotere broer/zus, dan lach je je weer kapot.

    dat is voor mij ook de reden geweest om een micro te kopen (df04), mede ook daar ik geen zin had om me aan te melden bij een club en ik te eigenwijs ben om eerst een brevet te gaan halen . heb ik nog nooit gedaan trouwens, ook niet voor het vliegen, goed het kan wel eens fout gaan (ooit eens een zwever in mijn autodeur geparkeerd :oops: ) maar als het eindelijk lukt :D
     
  18. boss

    boss Guest

    De reden dat ik de DF04 gekocht heb is ook omdat ik het mezelf wilde leren. Met de simulator. Ik kon al goed vliegtuigen vliegen, wat ik overigens wel bij een club heb geleerd. De heli is niet te duur en voor dat geld wilde ik het wel proberen. Met als gevolg een nieuwe verslaving :).

    Luuk
     
  19. Paul H.

    Paul H.

    Lid geworden:
    22 nov 2004
    Berichten:
    642
    Ik vlieg een buiten met een FP rond, tail in, side in, nose in, en gewoon een beetje rondvliegen. Ik heb het mij zelf geleerd. Als ik mij de crashparts optel kom ik uit op 30,-. Het is in het begin geklooi, maar het is ZEKER mogelijk om gewoon goed te vliegen met een micro.
     
  20. woutervegter

    woutervegter Guest

    ik heb nu al meer dan 120 DF04's verkocht, 3 daarvan zijn teruggekomen met defect, die met een kleine inspanning gerepareerd zijn. Van al mijn klanten louter(100%) positieve reacties ontvangen over de DF04(HM004). Ze vinden hem allemaal erg crashbestending en cool om mee te vliegen.

    Ik zou echt voor de DF04 gaan als ik jou was, is veel goedkoper en zit tenminste ook een klein beetje uitdaging in. :D [/u]
     

Deel Deze Pagina