vliegen op de Petit Ballon Vogezen

Hallo,
Ik vlieg al 10 jaar op de petit ballon in de Vogezen, maar afgelopen jaar gaven de locals aan dat vanaf 2e week van juli het vliegen op de 35 mhz en mogelijk ook de 41 mhz zou worden verboden (35 mhz is in Frankrijk natuurlijk altijd al illegaal (muv kanaal 70 en 71) maar nu zou er ook gehandhaafd worden. Dit omdat er veel storingen waren op beide banden. Waarschijnlijk is een nieuw zendstation dat op de top is geplaatst daarvan de oorzaak. Wij hebben echter 4 dagen probleemloos gevlogen (afgezien van een kwijtgeraakte zwever maar die werd door mijzelf storingsvrij uit zicht gestuurd)

Is er iemand die na juli op de petit ballon is geweest en kan bevestigen dat alleen 2,4 ghz zenders werden toegelaten , en of er een bord bij de parkeerplaats is geplaatst waar dit op wordt aangegeven.

Max

Hallo Max.

Een kleine correctie, in Frankrijk is vanaf vorig jaar kanaal 60 en 61 toegestaan. Dus niet de kanalen welke jij vermeld hebt.

is er een GPS adres bekend om de petit ballon te bereiken ?

petit ballon

Coordinaten zijn: N 47° 58.839 E 007° 07.565 maar daarmee heb ik zelf nog geen antwoord op de vraag.
Max

@HarmS: ik zag inderdaad op de site van de FFAM dat het om kanaaal 60 en 61 gaat. Bedankt voor de correctie!! Daarbij geven ze overigens aan dat in 2011 mogelijk 23 kanalen in de 35 mhz worden vrijgegeven

Onder hellingzweef-plekken-nederland-belgie-14 op het forum het gevraagde bord gevonden. Er staat inderdaad dat alleen de in frankrijk toegelaten frequenties mogen worden gebruikt.

Max

Laatst bewerkt door een moderator:
Back