Vliegen op de Wasserkuppe 2025

flymax

PH-SAM
Vandaag heb ik de Flugleiter blij gemaakt door als eerste gast van het seizoen langs te komen. Het was een prachtige middag met weinig wind en sterke voorjaarsthermiek.
IMG_6046.jpeg

Nu begrijp ik waarom je de sleepmeeting zo graag door liet gaan 2 weken geleden.;)
Geniet er lekker van.
Dat zwevertje is dat een Dandy van Graupner?

Hahaha Bert dit was niet gepland hoor. Als het treffen dit weekend was geweest, dan was ik gewoon thuis….
Dat is inderdaad een Dandy.

Nou dat valt reuze mee hoor. Het is geen RES zwever maar een belletje pakt hij makkelijk op.

Met de Paasdagen gaan we, met n groepje, ff vliegen op de WK [emoji2957].
Volgens de voorspellingen wordt het rustig vliegweer.

Ik ben nog nooit op de Wasserkuppe geweest, en daarom eens op Google Maps gekeken, met honderden vaak heel mooie foto's.
Slechts één met een modelvliegtuig kwam ik tegen:
WaKu.jpg

Is het daar verboden om foto's te maken van modelvliegen?

• Like
Reactions: jve
Op dit forum zijn er foto's genoeg volgens mij. Allemaal met onderwerp Wasserkuppe in de Hellingzweef draad.

Ik had al wel eerder heel wat plaatjes gezien, maar het verbaasde me dat via Google Maps geen foto te vinden was.

het ziet er toch zeer kalm uit , en wat zijn de regels
De "Flugleiter" bepaalt de plek en de regels. Bij hem moet je je melden om te mogen vliegen.
Naar het "fluggebiet" lopen is wel aan strenge regels gehouden, vooral op de zuid-helling. Daar wordt ook mandragend gevlogen.
In ons geval hadden wij te maken met Andy, een zeer aardige vent die de teugels redelijk los liet.
We hebben een keer de opmerking gehad dat als het druk zou worden dat we iets op moesten schuiven.
Druk was het niet.

Back