Vliegende Beginner

• Topicstarter Topicstarter kanjer
  • Startdatum Startdatum
K

kanjer

Guest
Hallo allemaal,

Ik zag laatst iemand met een controller een vliegtuig besturen en ik was meteen verliefd... niet op de man :D maar dat vliegen.

Nu is mijn vraag weten jullie een leuk goeie vliegtuig om mee te beginnen of een site waar ik die dingen kan bestellen oftwel een paar tips die ik van jullie mee kan krijgen @

alvast bedankt voor de moeite :)

Nee... die x-twin ziet er niet uit, is een beetje kinderachtig :D

ik wil er minimaal 60 euro voor geven en maximaal 150 euro !

Belangrijke eerste keuze: elektro of brandstof? En voor je brandstof zegt, elektro vliegt langer en sneller (+ 400km/uur) dan brandstof. Maar die twee eigenschappen zijn doorgaans niet gecombineerd in hetzelfde e-vliegtuig :)

Ga eens op een zondagmiddag kijken bij club in jouw buurt, dan krijg je een goed overzicht van wat wel en niet mogelijk is. Veel vragen stellen. Wellicht kun je ook een proefvluchtje maken. Op een club leer je enorm veel en hoef je de enge starts en landingen voorlopig niet zelf voor je rekening te nemen. Mocht je niet bij een club kunnen/willen vliegen, blijf dan 4-5km uit hun buurt om wederzijdse storingen te voorkomen en ga niet in dezelde gemeente vliegen.
Lees/blader ook eens door de andere discussies in het 'beginners' en/of 'elektro' subforum, je zult zien dat bepaalde typen/namen steeds terugkomen.

Twee elkaar overlappende en aanvullende overzichten van clubs in NL&B:
Modelvliegen RC Model Airplanes Toine Martens HomePage
-> clubs
KNVvL Modelvliegsport - Voorpagina
-> clubs

Zeer nuttige informatie voor de geïnteresseerde:
Modelbouw FAQ's - Modelbouwforum.nl
-> [FAQ] Modelvliegen, algemeen
-> Aandachtspunten voor het beginnen met modelvliegen.

Als je er echt je hobby van wilt maken: Even naar de club gaan.
Als je zonder hulp aangenaam en plezier wil vliegen hier of daar op een veldje/grasveld: De EasyStar! :)

Goedenmorgen,

Als je aangeeft waar je woont zijn er vast forumleden in de buurt die je een keertje kunnen uitnodigen het modelvliegen van dichtbij te bekijken.

Groet,
Gerben

Aha, max 150Euro, dan valt brandstof af.

zo mooi marktplaats ,je koopt een beginnerskist voor niet al te veel al gebouwd met motor .en vaak voor minder dan 150,-(moet je wel zoeken en geduld hebben )

zender is een andere kwestie , die haal je nieuw en als je begint is gelijk 2,4 een goede keuze (anders ga je later toch over )
moet zeggen dat spectrum fijn spul heeft voor niet al te veel ,en met leuke opties voor als je later meer wilt dan enkelt rondjes vliegen .

Back