vliegende fentilator

• Topicstarter Topicstarter lukkezeh
  • Startdatum Startdatum
L

lukkezeh

Guest
Hallo allemaal,

Ik heb thuis nog een aantal ventilatoren die je normaalgesproken in je pc bouwt. Nu vroeg ik mezelf af of je door de vinnen daarvan te verbuigen oid er voor kunt zorgen dat ze opstuigen. Heeft er misschien iemand ervaring mee?

groet, Lukkezeh

Als je de vinnen alleen gebruikt, zonder de motor dus, zou dit misschien kunnen werken met een heel krachtig hoogtoering motortje.

Ik heb wel geen flauw idee hoe stevig die vinnen zijn. Als dat slappe dingetjes zijn, kan je het wel vergeten.

Succes ermee

Mario

ik wou dus ook het motortje van de ventilator gebruiken. Zou dit helemaal niet kunnen?

Zou ik niet doen. Die dingen zijn niet gebouwd voor veel toeren en met een snelle motor spatten ze uitelkaar. Als die stukken in je ogen komen heb je blijvende schade voor altijd. Zou ik dus niet aan beginnen.......

Dus als ik met het motortje meer toeren zou kunnen maken gaat hij vliegen?

Er bestaan wel vliegende ventilatortjes. Zijn dan gekoppel per 4 als een soort UFO.

Kijk maar eens voor de intellicopter 8) Stukje prachtige techniek, maar stervens duur...

Dus wat moet ik nog meer doen zodat dat wel gebeurd?

Helemaal niks !
Die dingen zijn er niet op gemaakt om te vliegen, om ze te laten vliegen moet je ze zoveel toeren laten maken, dat kunnen ze niet aan, zoals Tadango al zei: dan spatten ze uit elkaar met alle gevolgen van dien.

Als je ergens mee wilt vliegen doe dat dan met spullen die er voor gemaakt zijn en probeer niet zelf het wiel uit te vinden.

Groetjes, Jesse.

ok, Ik zal ze niet gaan gebruiken :D
Ik zal dan maar eens gaan zoeken naar goede mooren en toebehoren. Weet iemand misschien een winkel waar ik dat kan kopen in de buurt van Arnhem Nijmegen?

of je zet een propje op die motor inplaats van die standaart vinnen..?
maar dan kun je net zo goed een rc motortje kopen die er voor gemaakt is,
kost ook niet veel...

Nee, dit gaat echt niet lukken. Standaard op 12V heb je niet genoeg kracht. Ga je er een regelbare voeding opzetten dan kun je het toerental wel een beetje opvoeren maar dit is echter niet genoeg. Zet je er nog meer spanning op dan zegt de electronica in de ventilator poef en is het einde oefening.

Zowel motor als ventilator niet bruikbaar voor aandrijvingen.

Als je de ventilator maar hard genoeg laat draaien gaan de bladen vanzelf vliegen. Je kan dat ook met perslucht proberen maar zet dan wel even een helm op.

Andersom kan weer wel. Soms is de edf fan van zoon slechte kwaliteit (bij mij 2 fans van Het-rc) dat ik er een sp400 en 3x gp3300 cellen op gezet heb. Daarmee kan ik mooi een uur lang mijn vliegpakketten koelen in de zomer LOL!!

Kost een beetje maar dan heb je ook niks.

Een winkel waar je het zou kunnen kopen is Hobma modelbouw in Elst, dat ligt echt precies tussen arnhem en nijmegen in, maar dit raad ik je zeer ten strengste af! Veel te duur + geen enkel verstand van vliegtuigen( voor auto's zit je er wel goed) Ik zou iets verder rijden en naar hobby - in in waalwijk gaan, eerlijke prijzen, personeel die iets van vliegen afweten, goed assortiment. Of je kunt online bestellen, maar alvorens je dat alles doet zou ik eens bij ons in Winssen(beuningen) op de vliegclub komen kijken! daar vliegt genoeg rond zodat je niet de verkeerde spullen gaat kopen. Radio Model Vlieg Club Cumulus uit Winssen (Gld)

Groeten harm

Waalwijk is zeker niet goedkoop en voor elektro is de kennis minimaal. Ruiterman modelbouw in s'Hertogebosch is nog duurder en bezoek ik aleen al de brandstofkosten naar waalwijk duurder zijn tov prijsverschillen.

Nee waalwijk is ook zeker niet goedkoop, maar waar wil je dan heen? zoals je zegt is den bosch nog duurder. Volgens mij is waalwijk hier in de buurt toch de goedkoopste..... maar om eerlijk te zijn haal ik er alleen mijn brandstof Kleine dingetjes zoals een propadaptor of een propje als ik die nodig heb haal ik in Elst, maar je moet goed uit kijken want voor je het weet sta je met het verkeerde thuis!

Back