Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Zeg niet dat je alleen bij HH terecht kunt,je hebt meerdere vliegopleidingen die overigens in Nederland dezelfde min.vlieguren eisen met dezelfde uurtarieven en dus enorm in je "buidel" moet tasten.Overigens je ppl halen is goed te bekostigen (20.000 à 25.000 euro) maar een volledige opleiding van ppl tot cpl en de min.vlieguren die daarbij horen om te slagen is 97.250,000 euro moet je wel in 1x slagen.
Deze kosten komen erbij:
- Praktijkexamen+afgifte kosten PPL/CPL/IR € 1.650,-- Landingsgelden € 5.200,00
Dus in Nederland kostdeze opleiding tot beroeps een dikke "TON".
hahahaha, 4100 euries, dacht het niet :nooo:ben namelijk laatst naar een voorlichting geweest voor een opleiding commercieel helipiloot bij Heli Holland. Dat zwoegen valt namelijk best wel mee; als beginnend piloot verdien je bruto ongeveer 4100 euri. Ook krijgt 97% van de leerlingen daar vóór of direct na het halen van het diploma een baan
hahahaha, 4100 euries, dacht het niet :nooo:
97% direct een baan :rolling: kan het niet geloven (aalhoewel als je maar 4 leerlingen hebt dan zou het wel kunnen natuurlijk ;-) ).
Ak, kijk, 5 leerlingen per jaar, da`s wel even een ander aantal dan waar ik aan zat te denken.
En laat nu in offshore juist de meeste banen te vinden zijn...
Maar laat je daarvoor ook in het westen van Nederland moeten wonen en verhuizen naar b.v. regio Den Helder, dat gaat echt niet gebeuren aangezien we net terug zijn uit Duitsland en nu weer fijn in de achterhoek wonen.
Offshore houd ik echter voor de toekomst wel als optie om dat mogelijk "part time" te doen en dan b.v daar wekelijks een paar nachten te verblijven.
Of dat echter mogelijk / haalbaar is kan ik nu niet inkijken, dergelijke zaken kom je vanzelf tegen zodra je eenmaal aan het vliegen bent.
@mautje
Ik heb eens gekeken wat die SFAR73 nu precies inhoudt. Het lijkt erop dat die "low-G" conditie die kan leiden tot een ongeluk niet alleen bij de R22 of R44 voorkomt maar dat ALLE tweebladige helicopters daar gevoelig voor zijn. In de Vietnam oorlog schijnen er regelmatig dat soort problemen te zijn geweest met de Bell 214 (toch een behoorlijk grote helicopter).
MIA00FA102
Dit rapport beschrijft zelfs een soortgelijk ongeluk met een meerbladige helicopter.
Low-G condities zijn (veroorzaakt door ontkoppelde hoofdrotor door oa: turbulentie/intrede autorotatie/heftige cyclic uitslag) dus niet alleen gevaarlijk voor de R22/R44 zoals ik het lees.
Het maakt je wel weer alert op de complexe processen die aan de gang zijn bij het heli vliegen!
Over het algemeen heb je nog een fractie tijd om de heli in een auto te brengen, bij de R22 en R44 is deze fractie net iets minder waardoor je eerder een blade stall te pakken hebt.
Dit neemt niet weg dat je bij iedere heli snel moet ingrijpen bij het uitvallen van de motor.
misschien oud topic, maar toch wel relevant:
low-g kan leiden bij R22 en R44 en elke heli met dezelfde rotorkop constructie tot mastbumping... eindresultaat is heli zonder rotor.... en dat vliegt behoorlijk beroerd.
gaat puur om constructie van de teetering rotor hinge (dus 2 blads heli met underslung blades op een teetering hinge)