Vliegende schijf electro versie - Welke setup ?

Hey,

We hebben op de club een project dat we met vliegende schijven gaan vliegen. Iedereen gaat dit met methanol doen (0S .40 -.46 ongeveer). Maar ik zou dit elektrisch willen doen. Ik heb al wat liggen zoeken, maar ik zie het bos niet meer door de bomen.

Wie heeft kent de goede setup ? Ik raak er niet meer aan uit ... :neutral:

Het gaat om dit type:
P30-05-09_192702.jpg

Dit is de schijf van Forum gebruiker R! . niet de mijne dus
De diameter is 80cm

Omdat dit om te combatten is wil ik wel bij HK bestellen en geen 'hoogwaardig' materiaal kopen.

Alvast bedankt!

Mvg,

Laatst bewerkt:
Hey,

Mooi zo. Ik verschiet enkel wel van die 5S :s. Dat gaat vonken geven als ze die raken :D
Toch maar iets verzinnen om ze te beschermen dan.

Wat geeft dat als vliegtijd ?

Alvast bedankt voor de info !

Mvg,

oké,

Ik ga de voorgestelde setup nemen. Wel ga ik de Turnigy Sentry vervangen door een turnigy trust. Mms van iets minder kwaliteit, maar kom, het is maar om te combatten en de gas stick gaat maar twee keer per vlucht gebruikt worden (starten en landen). Ik ga een 14X7 van schroef.

Ik twijfel enkel van Lipo. 5S staat vast maar dan de mAh ? Ik denk aan 3000 a 4000. Maar welke vliegtijd ga ik dan hebben ? 5 min ? Ik wissel liever een keer dan direct 5000 mAh te steken.

Alvast bedankt voor de info !

Mvg

Als het constant vol gas is, dan denk ik idd dat je zo rond max 6 minuten zal zitten.
Ik vlieg met die 5000 mAh met veel gas bewegingen toch gemakkelijk 10 minuten en meer.
Zelf heb ik er een 13x6,5 prop op ! Gaat goed... :-)

Volgend filmpje toont de power van deze motor. En dit is geeneens vol gas...

Groetjes,

Davy

Laatst bewerkt door een moderator:
Hou er rekening mee dat het nogal verschil maakt of je 80cm hebt of 1 meter, 80cm bersie heeft 64%van de oppervlakte van de meterversie.
Wil je dezelfde vliieg eigenschappen, dan moet het gewicht tot de derde macht lager zin (0.8 x 0.8 x 0.8 = de helft!

5S 5000 lijktmij wat veel op een schijfje van 80cm

Ik vind van in het begin al de setup naar de hoge kant. Mijn vader vliegt met iets vergelijkbaars op een 1,8m piper cub.

Nuja, een piper heeft profiel-vleugels enzo. Een platte schijf niet. dus ik zal wel de nodige snelheid nodig hebben. Mijn setup staat nu ongeveer vast:

motor:
HobbyKing Online R/C Hobby Store : TURNIGY 50-55B 600kv Outrunner (Eq.4120/14)

esc:
HobbyKing Online R/C Hobby Store : Hobbyking SS Series 60-70A ESC

bec:
HobbyKing Online R/C Hobby Store : TURNIGY 3A UBEC w/ Noise Reduction

prop:
HobbyKing Online R/C Hobby Store : APC style propeller 14x7-E

lipo:
HobbyKing Online R/C Hobby Store : ZIPPY Flightmax 4000mAh 5S1P 20C

Mvg,

Mms nog een laatste vraagje aan Mrbean:

Is de motor makkelijk om te keren of heb je een motorsteun gebruikt ?

Heb je soms een foto van de setup/indeling op het toestel ?

Mvg,
ps: als je geen goesting hebt om te uploaden enz. dan mag je hem ook mailen naar bartvermeir[atje]hotmail[dotje]com

Bart,

Volgens mij zijn alle motoren van UH makkelijk om te keren. Heb het zelf nog niet gedaan, maar wel al van mensen gehoord dat ze het gedaan hebben.

Ik heb de motorsteun gebruikt die er bij zat. Allez, dat is zo'n kruis he. Bij mij steekt de motor rechtstreeks met dat kruis op de romp. Dus geen verlengstukken gemaakt.

Ik heb jammer genoeg geen foto's van de setup, maar zou het eventueel eind deze week wel kunnen maken.

Groetjes,

Davy

Anja, de motor zit de motor aan de binnenkant. Was vast aan het denken omdat de methanol motor aan de buitenkant zit ... Dom van me :hammer:

Alvast super bedankt voor de info. Het resultaat zal ik zeker posten.

Mvg,

Back