Vliegersvergadering 12 januari 2013

Discussie in 'F5J' gestart door JohanvG, 26 dec 2012.

  1. JohanvG

    JohanvG

    Lid geworden:
    13 nov 2005
    Berichten:
    1.567
    Locatie:
    Gelderland
    De uitnodigingen met de documenten specifiek voor F5B en F5J zijn de deur uit naar iedereen die via de beide websites bekend is. Mocht je hem niet hebben gekregen stuur mij dan even een berichtje met naam en e-mail dan stuur ik hem alsnog.

    ==
    KNVvL Modelvliegsport





    Vliegersvergaderingen 2013

    Zoals eerder is bekendgemaakt zullen alle vliegersvergaderingen worden gehouden op zaterdag 12 januari 2013 in het voorlichtingscentrum van het

    Bouw & Infra Park
    Ceintuurbaan 2
    3847 LG Harderwijk.

    Het programma ziet er als volgt uit:

    9.00 - 9.30 Aankomst, koffie
    9.30 - 13.00 Jaarlijkse vliegersvergaderingen vrije vlucht, lijnbesturing, radio kunstvlucht, radio zweef, pylonrace, helikopter, schaal en elektro in afzonderlijke ruimten.

    13.00 - 14.00 Lunch (op eigen kosten, er zal worden gezorgd dat er voor een redelijk bedrag belegde broodjes te krijgen zijn).

    Na de lunch is er een gemeenschappelijk programma voor vliegers van alle klassen:

    14.00 – 14.30 Uitreiking van medailles en diploma’s aan onze nationale kampioenen, 2e en 3e plaatsen door onze afdelingsvoorzitter Peter Mooij.
    14.30 – 14.40 Presentatie van Henk van Hoorn over de Geo Chavez memorial flight over de Alpen met zijn 2/3 schaal Bleriot in 2013.
    14.40 – 15.00 Rob Metkemeijer. Wat is er gaande in CIAM.

    Theepauze

    15.00 – 16.00 Een presentatie over vleugelprofielen door Rick Ruijsink , ondersteund door Frits Donker Duyvis. Beide zijn werkzaam op de faculteit lucht – en ruimtevaarttechniek van de TU Delft en zeer ervaren wedstrijdvliegers.
    De lezing zal gaan over vleugelprofielen voor modelbouw in brede zin, toegespitst op alle wedstrijd klassen, hoe kun je optimaliseren en hoe kun je “spelen” met profielen om te krijgen wat voor jouw klasse of jouw manier van vliegen optimaal is. Waarom kan bijvoorbeeld het profiel van het stabilo van een F3B kist hetzelfde zijn als van het vleugelprofiel van een lijnbesturings speedkist. En wat gebeurt er als je het dikste punt van een profiel naar achteren verlegt? Kortom, een inleiding in de wereld van Reynoldsgetallen, lift, weerstand, blazen en loslating!


    Tot ziens op 12 januari.
     
  2. Superior

    Superior

    Lid geworden:
    6 sep 2003
    Berichten:
    1.884
    Locatie:
    Zierikzee
    Veel plezier. Ik ben helaas verhinderd. Verjaardag van mijn zoon. :banana:proost:
     
  3. JohanvG

    JohanvG

    Lid geworden:
    13 nov 2005
    Berichten:
    1.567
    Locatie:
    Gelderland
    Vergadering van F5B en F5J zit er al weer een poosje op en er zijn best wat interessante dingen besproken.
    Wat me wel van het hart moet is de opkomst. Buiten de subcommissie leden waren er welgeteld 2 vliegers per klasse (f5b/j) aanwezig. Nu is dat natuurlijk wel makkelijk besluiten nemen, maar ik vind het toch wel respectloos tegenover de organisatie van de wedstrijden dat het voor velen blijkbaar teveel moeite is om langs te komen danwel zich af te melden. Ik kan me bijna niet voorstellen dat we zo met elkaar om moeten gaan en ga er dan maar van uit dat dit een uitschieter is geweest.


    Toch wens ik ieder een fijn vliegseizoen 2013 toe en laten we er met z’n allen wat moois van maken.
     
    Laatst bewerkt: 12 jan 2013
  4. PH_AJH

    PH_AJH Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 feb 2007
    Berichten:
    12.151
    Locatie:
    away
    ....en hoeven we het daar verder in het jaar niet meer over te hebben :D
     
  5. trebor siuhyn

    trebor siuhyn

    Lid geworden:
    29 nov 2002
    Berichten:
    1.964
    Locatie:
    Eibergen
    We hebben daarom ook besloten dat de winnaars die de prijs niet op zijn komen halen onderaan eindigen.
    en daar waren we het unaniem mee eens
     
  6. peterk

    peterk

    Lid geworden:
    12 aug 2005
    Berichten:
    189
    Locatie:
    Oostkapelle
    vliegersvergadering

    Wel erg jammer dat de Elektro Vliegersvergadering als enige zo negatief was over deelname aan de Dutch Nationals op zaterdag 25 mei aanstaande. Het festijn wordt nog grootser dan in 2012.

    Peter Keim
     
  7. trebor siuhyn

    trebor siuhyn

    Lid geworden:
    29 nov 2002
    Berichten:
    1.964
    Locatie:
    Eibergen
    Tja dat ligt aan de organisatie van de DN zelf en als de vliegers dan liever ergens op een weiland gaan vliegen dan is voor ons het duidelijk.
     
  8. JohanvG

    JohanvG

    Lid geworden:
    13 nov 2005
    Berichten:
    1.567
    Locatie:
    Gelderland
    Wat dat betreft is F5B een koppige doorzetter en staan de DN op de agenda voor dit jaar. Laten we er een mooi feestje van maken.
     
  9. peterk

    peterk

    Lid geworden:
    12 aug 2005
    Berichten:
    189
    Locatie:
    Oostkapelle
    F5J blijft als enige achter? Die drie aanwezige F5J-vliegers kunnen het toch niet maken het voor de rest tegen te houden?!
     
  10. JohanvG

    JohanvG

    Lid geworden:
    13 nov 2005
    Berichten:
    1.567
    Locatie:
    Gelderland
    Er was maar ruimte voor 1 v/d 2 klassen. Maar F5J vliegers zijn natuurlijk altijd welkom om te komen meegenieten.
     
  11. Gerben

    Gerben Forum veteraan

    Lid geworden:
    22 mrt 2003
    Berichten:
    5.557
    Locatie:
    Rotterdam
    Peter,
    F5J heeft gegronde redenen voor de beslissing, gevoed door de wens van vliegers, ik denk dat hier niet de plaats is die beslissing. Gister was DE plaats om dat te bespreken, ik denk dat die discussie beter daar dan hier gevoerd had kunnen worden.

    Groet,
    Gerben
     
  12. trebor siuhyn

    trebor siuhyn

    Lid geworden:
    29 nov 2002
    Berichten:
    1.964
    Locatie:
    Eibergen
    peter om lullig te zijn als je er was geweest en de rest ook had je duidelijk de argumenten kunnen horen.
    Kijk ik ben van mening als mensen het niet de moeite waard vinden om op een vergadering te komen zich ook niet afmelden dan ook niet moeten zeuren over wat er beslist is.
    Bovendien is uit de vergadering gebleken dat het beter voor de F5B is om er heen te gaan.
     
  13. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.869
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    En ook de F5B is zeer kritisch, ik heb zaterdag al wat mailwisseling met de DN organisatie gehad.
    Volgens mij is mail en of telefonisch contact op dit moment veel nuttiger dan hier op het forum wat verwijten heen en weer te gaan gooien.
    En ja.. F5B doet dit jaar weer mee met de DN, gesteund door F5J vliegers.
    Gelukkig is het nu een open event waar iedereen zonder aanmelding als bezoeker naar binnen mag.
    De eerste 5 families heb ik al uitgenodigd.

    Over de opkomst van de vliegers bij de jaarvergadering, of liever het gebrek daar aan, is de vliegers naar de reden gevraagd.
    Allemaal hele plausibele en duidelijke antwoorden en wat mij betreft is dat verhaal nu ook afgerond.
    Op naar een nieuw seizoen met mooi weer, veel gezelligheid en weinig crashes!


    GJ
     

Deel Deze Pagina