Vliegersvergadering F3K 2015, 10 oktober Losser

Even een draadje om de tongen wat los te krijgen. Ik heb via de mail aan de vaste groep vliegers een uitnodiging gestuurd om na de wedstrijd in Losser gezamenlijk de vliegersvergadering te houden en aansluitend te eten bij een plaatselijk restaurant. Nu ben ik nog opzoek naar wat input voor de vergadering en om het wat laagdrempelig te houden is het misschien handig om via het forum te reageren.

Ik heb alvast een opzetje gemaakt voor een agenda van de vergadering:
Vliegersvergadering F3K 2015
Agenda

Opening:

• presentielijst gaat rond

Organisatie:

• nieuwe taak/functie wedstrijdleider

• wedstrijdcoördinatie

• penningmeester

• website security

• voorzitter?

Wedstrijden:

• No fly zones

• geluidsinstalatie

• drank en drugs

Toekomst:

• nieuwe taak big ladder

• nieuwe locaties

• clinics

• internationale bijdrage?

Rondvraag

Sluiting

Als jullie nog aanvullende punten hebben dan hoor ik dat graag!

N.B.: Het restaurant heeft aangegeven onze eetwensen van te voren te willen weten. We kunnen al la carte bestellen , de prijzen variëren ongeveer van € 14,50 tot € 22,50.
Zouden jullie op de website willen kijken (http://www.lutterzand.nl/eten-drinken/a-la-carte/) wat je wilt en dit tenminste een dag van te voren willen aangeven bij het restaurant? Geef daarbij aan dat je voor de F3K-groep komt!
Regel dit zelf, anders kom je misschien zonder eten te zitten en dat zou zonde zijn!

Schroom niet om je mening te delen! Graag wil ik nog wat meer punten voor de vergadering, tot nu toe heb ik nog niet veel gekregen. Met een aantal van jullie heb ik wel gesprekken gehad over allerlei zaken, maar ik ben een groot deel vergeten.

Er moet toch meer spelen binnen onze competitie dan krentenbollen met kaas!:p

Laatste keer in België werden via de geluidsinstallatie de namen bij de volgende taak genoemd. Dat vond ik wel een handige toevoeging. Kun je ook niet zo makkelijk in de verkeerde ronde starten ;-)

Kan allebei, als je in de laatste groep meevliegt van de vorig ronde terwijl je een de eerste groep zit van de volgende ronde. Maar ik zal het in de agenda zetten, dan kan de wedstrijdcoördinator hier eindelijk eens een duidelijk antwoord op geven, de hufter....

Hey leuke lui.
Is een 'show and tell' een idee? Wat nemen (top)piloten mee naar het veld en waarom?
Wat zit er allemaal in je koffer?

Ik ben gewend heel veel mee te nemen (was ooit fanatiek F1B (vrije vlucht 'wakefield' rubber motor) piloot). Grote koffer, grote rugzak. Minimaal 14 rubber motoren, twee standaarden,..... etc.

Ik wil zaterdag meenemen:
-twee of drie modellen
-zender
-volle accu's
-drie ballast staven (passen in alle modellen, geen zin om er negen te maken..)
-stoel
-strand-tentje
-koffie
-lunch
-secondenlijm, tape en ander klein spul
-....?
En nog voelt het als weinig.... ;)

ZININ!

Hey leuke lui.
Is een 'show and tell' een idee? Wat nemen (top)piloten mee naar het veld en waarom?

Ik ben gewend heel veel mee te nemen (was ooit fanatiek F1B (vrije vlucht 'wakefield' rubber motor) piloot). Grote koffer, grote rugzak. Minimaal 14 rubber motoren, twee standaarden,..... etc.

-twee of drie modellen
-zender
-volle accu's
-stoel
-strand-tentje
-koffie
-lunch
-....?

ZININ!
Grappig, ik heb ook geen timerbordje of stopwatch...;) TANTALUS FOREVER

Hey Jorn, Ik ben er zelf niet bij maar een van de dingen die wellicht ter sprake kan komen is de aanwas van nieuwe DLG-ers
we maken de drempel al enorm laag door de clinics en de Mini dag etc, dus dat is al top geregeld
wat jammer is dat er hier op het forum minder gebouwd wordt (niet geshowd)
voor mij was dat juist het gene wat me in contact bracht met DLG vliegen
ik probeer zelf af en toe wat te posten maar een groot deel zit ook verstopt op facebook
dus de enige actieve topics die mensen nu lezen gaat over geneuzel over open zenders etc (draai gewoon die schroefjes aan en klaar ben je)....

Het zou mooi zijn als ook hier op het forum, ondanks de bekende problemen wel wat bouw exhibitionisme blijven vertonen
ik denk dat dit de grote motor is achter het DLG-en ( dit kunnen natuurlijk ook afbouwverslagen zijn van gekochte kisten etc)

Ik vond bijvoorbeeld het volgen van ontwikkelingen zoals het topic Tantalus goes molded zeer vermakelijk en ook nog erg interessant

Ik hoop dat een kleine oproep, mensen weer aanzet om aan het einde van een bouw avond met de telefoon een paar foto's te maken en die op het forum te knallen
(als is het alleen maar omdat het zo fijn ontbijten is als je kan lezen wat anderen gedaan hebben)

succes en veel plezier zaterdag, baal dat ik er niet bij ben!

Hey leuke lui.

-twee of drie modellen
-zender
-volle accu's
-stoel
-strand-tentje
-koffie
-lunch
-....?

ZININ!

Minstens 2 zenders...

Wellicht hebben mensen ideen over hoe we ons hoekje van de modelbouwhobby actief kunnen promoten.
Zo ja, richt je dan op de doelgroep van de nieuwe aanwas (speedlgoed) multorotor piloten, of de leken op R/C gebied, of proberen van andere takken van R/C mensen lekker te maken voor de beste hobby ooit? :)

Hey Jorn, Ik ben er zelf niet bij maar een van de dingen die wellicht ter sprake kan komen is de aanwas van nieuwe DLG-ers
we maken de drempel al enorm laag door de clinics en de Mini dag etc, dus dat is al top geregeld
wat jammer is dat er hier op het forum minder gebouwd wordt (niet geshowd)
voor mij was dat juist het gene wat me in contact bracht met DLG vliegen

dus de enige actieve topics die mensen nu lezen gaat over geneuzel over open zenders etc (draai gewoon die schroefjes aan en klaar ben je)....

succes en veel plezier zaterdag, baal dat ik er niet bij ben!

Goh, als je mensen geboeid wil krijgen of houden, is het misschien aardig te proberen de mensen die een ander aspect van het DLGen dan enkel dat wat jij leuk vindt in hun waarde te laten.

Termen als geneuzel en speelgoed helpen daar niet bij....

Voor mij is het mooie aan DLG dat de ene goed kan bouwen, de tweede goed kan vliegen, de derde goed kan coachen, en de vierde het leuk vindt om de mogelijkheden van zijn apparatuur te optimaliseren.

Lang leve de DLG, lang leve eenieder die er plezier aan beleeft. Op wat voor manier dan ook.

Guido.

P.s. als er over open zenders wordt gepost, dan is dat voor sommigen blijkbaar interessant. Maar me dunkt dat er ruimte genoeg op het wereld wijde web is om OOK te posten over bouw. Zou ik ook graag lezen. Dus wat houdt je tegen?

Helaas is losser ook voor mij te ver weg.

Laatst bewerkt door een moderator:
Hahaha!
Hey guido!
Het was maar een beetje gekkigheid!
Het is juist het fanatieke wat sommige open-zender liefhebbers laten zien wat dit soort opmerkingen oproept! ( jij kennelijk ook ;-)

En je hebt gelijk hoor! Lekker blijven posten in de dlg hoek! Zeker als het voor andere DLG liefhebbers van belang is

Waarbij ik dan meteen graag gepast afsluit met
TANTALUS FOREVER!!!

Oh ps ik heb en zou open zenders nooit af doen met speelgoed....Daar is het te complex voor ;-) ( geintje weer he!!!)

Laatst bewerkt door een moderator:
Back