Vlieggewicht TT mini Titan E325

• Topicstarter Topicstarter Maybe
  • Startdatum Startdatum
Mogelijk heb je er niets aan maar zelf vlieg ik mijn e325 met flightpower 2500 en multiplex 2500
De vliegtijd heb ik in mijn zender geprogrammeerd op 8 minuten.
Beide lipo's verbruiken in die tijd 1700ma
Ik vlieg geen 3d maar vlieg zeker niet rustig.

nb: multiplex 2500 past perfect in deze heli.

ik vlieg mijn MT op 2000 toeren met de origenele motor erin maar na een minuut of 10 is de 2200 Mah tunderpower pakket leeg.
vindt ik een beetje te weinig voor dit toerental. wil hem graag op 2400 toeren hebben maar dan kan ik mijn pakketen en motor snel afschrijven want die zijn niet meer beet te pakken na een minuut of 5. Denk dat de motor te veel vermogen vraagt voor deze heli. dus we gaan op zoek naar een andere.. Iemand een Idee

robbiewet zei:
ik vlieg mijn MT op 2000 toeren met de origenele motor erin maar na een minuut of 10 is de 2200 Mah tunderpower pakket leeg.
vindt ik een beetje te weinig voor dit toerental. wil hem graag op 2400 toeren hebben maar dan kan ik mijn pakketen en motor snel afschrijven want die zijn niet meer beet te pakken na een minuut of 5. Denk dat de motor te veel vermogen vraagt voor deze heli. dus we gaan op zoek naar een andere.. Iemand een Idee

Ik vlieg ook op 2000 toeren met lipo's van maar 1500mAh (Ex ...) en haal daar een 6 min mee in hoveren.
Dus misschien iets langer binnenkort als rond vlieg.

Maar U verbruik ligt ook aan het vermogen dat je vraagt van je motor. Dus wie draait welk tandwiel op zijn motor?
Want hoe groter het tandwiel op de motor hoe meer vermogen deze moet geven.

Ik vlieg er ook echt veel langer mee:

FlightPower EVO25 2170mAh 3S EVO25 > vluchtduur 8:30 min bij 80% ontlading
FlightPower EVO25 2500mAh 3S EVO25 > vluchtduur 10:00 min bij 80% ontlading

Ik vlieg dan rustig rond en doe geen radicale/heftige dingen.

FlightPower EVO25 2500mAh 3S EVO25 past precies, koelgat bovenop je canopy wordt wel half afgeschermd door deze lipo.
Multiplex 3S 2500 18C past perfect

Fellow @viators,

Sinds kort heb ik m'n FlightPower 3S1P 11.1V 2170mAh Lipo's vervangen voor Kong Power 3S1P 11.1V 2200mAh 25C Li-Po's (208 gram/stuk incl. G4 connectors) :D

Opm. 80% discharge = 1760mAh

Cycle I
5 min zuivere vliegtijd (non 3D) recharge 1113mAh

Cycle II
5 min zuivere vliegtijd (non 3D) recharge 1111mAh

Cycle III
6 min zuivere vliegtijd (non 3D) recharge 1315mAh

Cycle IV
7 min zuivere vliegtijd (non 3D) recharge 1506mAh

Een ander :D aangenaam item is dat de Kongs in tegenstelling tot de FlightPowers amper warm worden.

Note: vlieggewicht (AUW) 907 gram.

Ik zal nu de mijne is gaan wegen zo zonder trainingskruis met kasama head en MAH blades.

Ik heb wel nog maar mijn ondertussen zeer gedane 1500mAh lipo's.

@maybe wat kosten die lipo's en waar besteld?

@maybe wat kosten die lipo's en waar besteld?

Al's Hobbies

3 stuks Kong Power 2200mAh 11.1v 25C £ 119,97 (£ 39,99 /stuk)
6% intersletkorting - £ 9,97
Postage £ 10,00

Alles bij elkaar dus £ 120,00

Note: woensdagmorgen :D, vrijdagmorgen in huis :D

Komt dus op €177.80..
In Signapore:
Kong Power 2200mAh 11.1v 25C > 78 S$
78 s$ x 3 = 234 s$
Verzending 25 s$
Totaal = 234+25 = 259 s$ = €124.86

Take your pick ;)
Eric

Take your pick

Het probleem in dezen is, dat ik in Bananen Monarchie België woon :(

De Douane werkt hier niet zo (efficiënt) als in Nederland.

Afgezien van verscherpte Douane controles op ? van buiten de EU, zal het niet de eerste keer zijn, dat je drie weken 8O moet wachten vooraleer je zending wordt vrijgegeven.

Ik neem dus ff geen risico's :D

Ok..
Het duurt idd wat langer maar het is een mogelijkheid voor mensen die een beetje creatief durven te zijn (en een vlotte doaune hebben ;) ).
Als ze gewoon een dealer op het vaste land hebben, Belgie bijv.(zijn ze mee in onderhandeling) dan zou ik ze in de EU bestellen.
Maar de wisselkoers van de britse pond vind ik pure diefstal, niet normaal meer.

Eric

Heeft iemand al een Hacker combo (motor+regelaar) in zijn MT zitten?
Ik heb nu al heel wat gevlogen met de standaard motor (zeker 100 vluchten)en heb nu wel het idee dat de motor minder wordt (de Lipo's overigens ook).

Tevens wil ik een regelaar met een goede governor, laatste crash (kleintje) kwam nl voort uit het feit dat de motor na een (iets te grote) looping niet snel genoeg oppakte, had ik met een governor gevlogen dan was dit niet gebeurt.
Zou dit wat zijn:
Hacker A20-XL motor
Hacker X30Pro regelaar

In mijn KatanaS30 heb ik ook een Hacker combo zitten en dat draait wel lekker :D

Daarnaast heb ik naast mijn 2x 2170mah Lipo's nog een zgan 2500mah liggen, hoe kan ik deze het beste wegleggen > vol, halfvol?
Ik wil deze nl bewaren totdat ik er een 2de 2500 bijkoop en de oude 2170's dus geheel vervang, daar vlieg ik dus vooralsnog even mee door.

Hier mijn gewichten

Setup:

mini titan
stock motor
stock esc
gy401 + S9650
3 stuks C1016 (thunder tiger servo's)
R700 RX (ontvanger die bij de MX12 zat)

Kasama ALU head
Carbon tailblades 62mm
MAH carbon main blades 315

gewicht zonder Lipo
715gram
vlieggewicht met 1500mAh BMI lipo
876gram

de mijne weegt na de laatste alu upgrade 845 gram

R700 ontvanger
Mini Titan 325 met brushless en esc ( 4710-A11)
Futaba Gyro GY401 + FS61 Carbon Speed Digital
Robbe FS60 servo's
FLIGHTPOWER 3S1P 11.1V 2150mAh Li-Po

050907%20004.jpg

De Mini Titan van mij weegt zonder alu parts :cry: :D 863 gram

Thunder Tiger OBL 29/35-10H 3500kV Brushless Motor 1
Xtreme Power 11.1V 2200mAh 18C Li-polymer
ACR BLC-40 40A Brushless Motor ESC 1
3x Hitec HS-65HB Servo
1xFutaba S9650 Digital Servo
Futaba GY401 Gyro
Graupner SMC-14 (ontvanger)

@The ICE Factory

Wat hebben die alu parts gekost?

Want als ik die steek dan is hem full alu op de tail na.

Ik denk dat ik pas gaan stoppen als hem full alu ga zijn. tja het is toch zo fun er altijd maar aan te sleutelen.

gukke zei:
@The ICE Factory

Wat hebben die alu parts gekost?

Want als ik die steek dan is hem full alu op de tail na.

Ik denk dat ik pas gaan stoppen als hem full alu ga zijn. tja het is toch zo fun er altijd maar aan te sleutelen.

weet zo niet wat het gekost heeft , maar in verhouding tot de alu parts van mijn FG MT een koopje iig :D :D

heb hier een linkje met alle TT optieparts en prijzen , links ff Mini Titan uitkiezen
OPTIEPARTS

Back