Vliegklaar maken Krick SG-38 en Grunau Baby 226 cm

Ook de Baby blijft een feest :-)

110417_Baby1.jpg

110417_Baby2.jpg

110417_Baby3.jpg

110417_Baby4.jpg

O ja, de Baby.....
De Boeing vliegt, nu alleen nog een Fauvel afmaken en dan gaan de nieuwe Baby vleugels op de plank.

ja....mooi(heel mooi!), maar als je een reeds gebouwde SG-38 hebt wel lastig om achteraf te doen. Ik heb het wel even overwogen.
Deze is ook een slag groter volgens mij.

Ja mooi hé, wilde het jou (en anderen) niet onthouden. Deze is inderdaad wat groter van schaal. Maakt het wel helemaal af!

Groet,

Jacob

Nou...met 10 nieuwe scharniertjes en twee stukjes staaldraad ben ik klaar dus deze laat ik even voorbij gaan :-) Lijkt me wel iets voor jou eigenlijk, zit al een sleepkoppeling in!

Haha, ik denk dat Raymond hier wel interesse in heeft! Hij heeft echt een zwak voor de SG heb ik begrepen ;)

Hopelijk leest hij het op tijd, ik zal hem ook even pb'en.

Ik heb inderdaad een zwak voor de SG-38, maar steeds minder ruimte voor nieuwe vliegtuigen. De beschikbare ruimte bewaar ik liever voor eigen toekomstige projecten. Ik heb 2 serieuze grotere projecten al in mijn hoofd voor de komende jaren. Daarna komt er misschien nog wel eens één, maar dan eigenbouw en wat groter dan de Krick versie (1:3 of 1:2,5 of zo).

Soms is het best lekker als er even niemand thuis is :-)

130511_SG38004_zps25c10764.jpg

De scharniertjes zijn vervangen en de nieuwe kabel zitten er aan. In de linker vleugel was de servo losgeschoten, die zit nu ook weer vast. Nog even een nieuw lapje over het gat en het is weer klaar.

130511_SG38002_zpsb4489ba8.jpg

De oude schaats was al twee keer gebroken. Hij was opgebouwd uit 3 vuren latjes van 2mm dik. De nieuwe lamineer ik van 4 lagen triplex 1,5mm.
De stroken eerst goed nat gemaakt en opgespannen in een malletje.

130511_SG38003_zps42b84e99.jpg

Dat staat nu te drogen.
Al met al valt de schade heel erg mee. Er is verder nergens iets gebroken of kapot.

Back