Vliegsimulator updaten

Ik heb jullie hulp nodig. Ik wil graag een nieuwe Sim aanschaffen. Nu heb ik Reflex...maar dat werkt voor Win7 niet geweldig vind ik.

Wat is wijsheid.....Phoenix....Realflight.........Aerofly?
Ik gebruik trouwens m'n eigen zender, Futaba FF7.

Sorry....maar ik kan geen onderwerp ingeven (smartphone).
Om de een of andere reden krijg ik die niet in beeld. Ik zal t topic zsm aanpassen.

Maareh......niemand een idee???

Koop phoenix. Gratis updates, nieuwe modellen en mogelijkheid eigen veld toe te voegen, zeer realistisch in te stellen. Je kan ook in het forum op zoek naar een 2 de hands exemplaar. Zolang de dongle legaal is, kan je de software gratis downloaden van hun site.

@raptor117: Thanx voor je info!

@chrisdv: Bedankt kerel, maar ik wil toch wel iets met een fatsoenlijke licensie. Geen goedkoop spul of shareware. Ik wil iets waar ik gemakkelijk nieuwe dingen kan proberen.

Iemand ervaring met Aerofly of Realflight?

Oke dus het moet duur zijn en zonder demo? ;) zijn anders best goede sims hoor en next kost 84,- wat ik niet goedkoop vind.
Ik gebruik zelf al lange tijd heli-x, mede omdat die ook op linux draait en had m'n phoenix dongle maar verkocht want die vond ik toch achter lopen qua ontwikkeling.
accurc heb ik geen ervaring mee maar lijkt me wel een goede sim (afgezien van het geluid..).

voor om nieuwe manoeuvres te testen op de SIM gebruik ik sinds 5 jaren Phoenix,
zo als al geschreven, regelmatig nieuwe updates,
ik kan dat geleerde goed omzetten na real fligth buiten met mijn 700er
gr. Uwe

Chris....je hebt helemaal gelijk! Ik dacht dat Next niet erg goed was (zonder eerst mn huiswerk te doen). Sorry!

En nee....t moet niet persee duur zijn. Liever niet zelfs :-).
Maar t moet wel goed werken. En zonder problemen met drivers e.d. Met Reflex was ik regelmatig redwlijk wat tijd kwijt ivm drivers die niet altijd werkten.

Ik wil graag iets waarmee ik jaren vooruit kan en niet opnieuw (voorlopig) hoef te investeren.

Weet iemand of de Mini Titan in beide sim's (realflight 7.5 en Phoenix 5) voorkomt?
Het lijkt trouwens wel zo, dat Phoenix veel meer keuze wat betreft heli's heeft.

Ik wil graag iets waarmee ik jaren vooruit kan en niet opnieuw (voorlopig) hoef te investeren.
Of updates gratis zijn verschilt, misschien kan je evengoed enkele jaren vooruit zonder updates.

Als je een sim model zoekt zoals een mini titan kun je evt ook een willekeurige 450 kiezen en daarvan de instellingen veranderen. Goede kans dat een standaard mini titan in een sim niet vliegt zoals de jouwe of zoals jij dat wilt, voor zover dat ook mogelijk is met zo'n virtueel model, maar daarvoor zijn er vaak de diverse onderdelen te configureren.

Ik weet niet wat je evt voor problemen kan hebben met drivers. Mijn phoenix dongle werkte gewoon maar alleen in windows. Voor mijn zender, frsky taranis, kan ik ook gewoon een standaard mini-usb kabel gebruiken voor zowel heli-x als next. De zender wordt dan herkend als joystick.
Next ben ik ook weer eens wat gaan proberen en na wat experimenteren met de instellingen om die virtuele heli meer te laten vliegen zoals ik wil vind ik die ook wel goed. Het verschil vind ik wat zoals het ene fbl systeem tov het andere, vooral ook persoonlijke voorkeur en daarom niet een die echt het beste is voor iedereen. Verder kan je kijken naar: beschikbare modellen, instellingen, weergave en trainingsmogelijkheden. Voor als er geen demo is kun je bv zoeken naar youtube video's en dan maar een keuze maken :)

Next heeft overigens gewoon continu updates met nieuwe modellen maar ook met verbeteringen en bijv. nieuwe trainingsprogramma's in de software.

je krijgt deze update altijd vanzelf te zien als je het programma opstart als er weer een nieuwe update is en deze kun je dan gewoon gratis updaten.

En met Next kun je 2 computers installeren.
Ik heb hem met een vliegmaatje gekocht, dus we betalen beide 4 tientjes, en nu kan zowel hij hem gebruiken, maar ik ook. er zitten 2 licenties op.

( althans dat was 2 jaar geleden zo )

Het is Phoenix 5 geworden. Gratos updaten is wel handig. Maar verder zag t er gewoon goed uit.
Ik denk ook dat er standaard in Phoenix, wat mee heli's beschiknaar zijn.
En natuurlijk snap ik, dat elke heli in te stellen is (op de sim) zoals mijn Mini Titan.

Bedankt voor jullie reacties en meedenken!!!

neXt koop je inderdaad nog met 2 licenties voor de vermelde prijs.
Grote voordeel is dat je de aanschaf kunt delen. En ik raadt je aan om geen sim uit te zoeken waar je echte heli ook inzit maar eentje die je goed bevalt. Probeer ns een aantal demo's of iemand bij wie je m kunt proberen.

Heren,

Ik overweeg een FrSky zender te kopen, maar ik vraag mij af of ik deze ook op mijn pc kan gebruiken voor Phoenix?
Heeft iemand daar ervaring mee?

Beetje of topic, maar dacht dat wel te kunnen vragen hier.

Sander

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb net een filmpje op YouTube gevonden waarin dit wordt uitgelegd [emoji106]
Bedankt voor je reactie.

Laatst bewerkt door een moderator:
Back