Vliegt er al iemand met de Beastx icm SPSA?

Oftewel de SpektrumSateliteAdapter?

Heb er een besteld en ga m op een 450 size vliegen,....is een uitgebreide range test nog nodig?

Bart

Ik zou dat ALTIJD doen, niet alleen bij gebruik van een BeastX

John

Laatst bewerkt:
nou ik heb er mee gevlogen en t werkt prima, op deze manier weinig componenten nodig.

heb alleen de 450 verkocht en heb nu met een 500 en daar ga ik een spektrum RX voor gebruiken.

dus als iemand nog belang bij t kabeltje heeft... evt nog in combi met een spektrum sateliet.

Bart,

Mag ik je wel even waarschuwen voor het feit dat het gebruik van een BeastX met Spectrum satelliet op heli's groter dan een 450 wordt afgeraden!
Als je deze combinatie op een 500 wilt gebruiken is dat volledig voor eigen risico.
Advies is op een 500 of groter gewoon met de ontvanger en de satelliet te werken!

John

Hoi John,

Ik heb wel begrepen (helifreak) dat ze bij BeastX bezig zijn met de mogelijkheid om een tweede satelliet Rx aan te kunnen sluiten.
En hem zodoende full-range te maken.
Heb jij enig idee of dat met het huidige hardware ontwerp nog gerealiseerd gaat worden (d.m.v. een firmware update), of komt er dan een nieuw type op de markt?

Grt,
Eric

Hoi Eric

Ik kan je op dit moment niet zeggen of er een andere hardwareversie gaat komen bij het gebruik van twee satelliet modules.
Het is mogelijk dat er, net zo als bij de enkele satelliet, een ander verloopkabeltje gaat komen die beide satellieten via dezelfde poort aan kan sturen maar 100% zekerheid heb ik op dit moment niet.
De ontwikkelaars bij FreakWare zijn altijd voorzichtig met naar buiten brengen van informatie en ook ik krijg soms na lang aandringen maar mondjesmaat antwoorden op dit soort zaken. Eigenlijk meer om te voorkomen dat er onjuiste info rond gaat hangen. Stel dat er inderdaad een nieuwe hardwareversie moet gaan komen, dan koopt natuurlijk niemand meer de huidige versie. Mijn vermoeden is overigens dat de twee satellieten op de huidige hardwareversie zullen gaan werken. Ik zal proberen wat meer duidelijkheid te krijgen. Zodra ik dat weer meldt ik me

John

Ik begrijp dat uiteraard ook.
En voor mij is het ook geen "must" , hij werkt immers prima met een full-range ontvanger op modellen boven de 450 size.
Maar het is wel veel opgeruimder, een setup met twee satelietjes.
Weer een argument minder voor sommige om te kiezen voor iets anders.
Ben benieuwd, we wachten geduldig.
alvast bedankt.

Bart,

Mag ik je wel even waarschuwen voor het feit dat het gebruik van een BeastX met Spectrum satelliet op heli's groter dan een 450 wordt afgeraden!
Als je deze combinatie op een 500 wilt gebruiken is dat volledig voor eigen risico.
Advies is op een 500 of groter gewoon met de ontvanger en de satelliet te werken!

John

ja dat doe ik ook, staat in mn post toch dat ik een spektrum RX ga gebruiken,....

Maar bedankt voor de extra alertheid!

gr bart

Back