vliegtijd

Hangt ook sterk van de vliegstyle af... Een maat van me heeft EXACT dezelfde quad als ik,(setup) en hij doet er 9 minuten mee, en ik slechts 7. Vliegt hij met de mijne dan doet hij er weer 9 minuten mee, en ik met de zijne weer slechts 7.

Ecalc is slechts een RICHTLIJN, geen bijbel!

Ecalc is keiharde theorie, daar kun je gerust van uitgaan.
Fijt blijft wel dat er toch nog wel eens wat verschil zit tussen theorie en praktijk.

Ecalc is inderdaad keiharde theorie...maar helaas is de theorie gebaseerd op allerlei optimale omstandigheden en worden er dus allerlei assumpties gemaakt. Zodoende kan je inderdaad stellen dat het eerder een richtlijn is dan een bijbel.

Ik vlieg met mijn quad, als ik rustig vlieg, op 2200mAh een minuut of 8. (quad weegt ergens in de richting van de 1300 gram).

Ik zou gewoon met een 2200mAh 3S beginnen (kan je altijd nog in een ander vliegtuigje ofzo stoppen) en vanuit daar kijken wat een prettige batterij is voor je quad.

Grove berekeningen kan je via ecalc doen, dan weet je waar je ongeveer aan moet denken kwa verbruik, kracht, vluchtduur etc.

Ecalc is inderdaad keiharde theorie...maar helaas is de theorie gebaseerd op allerlei optimale omstandigheden en worden er dus allerlei assumpties gemaakt. Zodoende kan je inderdaad stellen dat het eerder een richtlijn is dan een bijbel.

Ik vlieg met mijn quad, als ik rustig vlieg, op 2200mAh een minuut of 8. (quad weegt ergens in de richting van de 1300 gram).

Ik zou gewoon met een 2200mAh 3S beginnen (kan je altijd nog in een ander vliegtuigje ofzo stoppen) en vanuit daar kijken wat een prettige batterij is voor je quad.

Grove berekeningen kan je via ecalc doen, dan weet je waar je ongeveer aan moet denken kwa verbruik, kracht, vluchtduur etc.

Moet ik dan de 'hover tijd' hebben?

Komt er op neer dat in de praktijk je te maken krijgt met slijtende lipo's, niet gebalanceerde props enz.

5 minuten vliegen met een volle lipo en dan de lipo aan de lader gooien. Zie het aantal ma-tjes wat er terug in gaat en bereken dit door totdat je 70% van je lipo leeg kan vliegen.

5 minuten vliegen met een volle lipo en dan de lipo aan de lader gooien. Zie het aantal ma-tjes wat er terug in gaat en bereken dit door totdat je 70% van je lipo leeg kan vliegen.

Precies.
Betere methode is er niet.
Wanneer je dit een keer of 10 doet onder wisselende omstandigheden weet je alles wat je weten moet.
Wanneer ik vlieg, heb een mini iosd, kijk ik naar het voltage.
Bij 14.4 volt (4 cellen) zorg ik dat ik terug ben.
In de praktijk zit er dan nog 3.7 volt per cel in, onbelast.

Back