vliegtoestel

• Topicstarter Topicstarter Jhv
  • Startdatum Startdatum
J

Jhv

Guest
hallo. ik zoek een vliegtuig voor beginners dat niet zo snel kapotgaat. ik wil niet bij een club want dat hoef ik allemaal niet. wie kan mij helpen

Zou je niet op zijn minst even met een simulator oefenen om ongelukken te voorkomen ??

P.s. dit staat in de verkeerde rubriek gepost.

het kan toch zijn dat hij een tekening ervan zoekt???

Als je iets zelf bouwt, doe dan een grote depronkist of iets anders van schuim.
Balsa bouwen is wel leuk, maar niet als je als onervaren beginner crasht... Dan ben je in verhouding wel erg veel aan het repareren.

Mocht je echt perse niet naar een club willen en de minste crashkans willen hebben, koop dan iets als een easystar. Maar dan nog is het aan te raden om naar een club te gaan en het toestel in te laten vliegen door iemand die dat wel kan. Hij trimt gelijk het toestel voor je, en dat kan een hoop ellende besparen.

als je het forum goed door zoekt kun je al snel zien wat de voordelen van een vliegclub is . je kun zelf ook wel leren vliegen maar dit gaat meestal niet zonder brokken. en als je het dan toch wil dan kun je het besten met een Easystar beginnen dit is een makelijk toestel (die je bijna niet stuk kan vliegen) zelf ben ik 0oit aan het klojen met zelf te leren vlieg het was wel leuk hoor ook voor de portonee vele uuren lijmen en plakken. nu zit ik ook bij een club en het vliegen gaan al een stuk beter (zeker met een leeraar)
en het is een stuk beter voor je knip .dus ........................................

Is echt beter hoor bij een club lessen.. Mja misschien wat lastig voor jouw omdat je nog niet mag autorijden? Anders idd een Easystar en ergens een simulator versieren.. Voor de eerste x brandstof zou ik toch echt met een leraar gaan, er is altijd iets van spanning bij jouw en bij je leraar waarschijnlijk niet, die kijkt ook wat meer vooruit..

nou ik wil niet op een club omdat ik het ook al op sport en andere clubs zit. wat jullie zeggen klopt ook je moet er de hele tijd naar toe rijden. is dat eigenlijk 1 keer in de maand of 1 keer in de week? misschien is het dan wel een optie als het 1 keer in de maand is. ik woon in borne dichtbij hengelo en Enschede. O ja ik had hier een mooie Easystar gevonden is dit wat? Natterer Modellbau - RTF EasyStar 35 MHz mit Zebra 4pro 153541

Ga in ieder geval 's op een zondagmiddag bij een vereniging kijken/vragen/proefvlucht(?). Dat geeft je een veel beter idee van modelvliegen, wat wel en niet mogelijk is. Een forum is maar een beperkt medium.

Twee elkaar aanvullende en overlappende overzichten van clubs in NL:
Modelvliegen op Airtoi - RC model Airplanes from Amsterdam by Toine Martens
-> clubs
KNVvL Modelvliegsport - Voorpagina
-> clubs

Zeer nuttig informatie voor de beginner, scheelt veel vragen stellen (en beantwoorden ;) ):
Modelbouw FAQ's - Modelbouwforum.nl
-> Modelvliegen, algemeen
-> Aandachtspunten voor het beginnen met modelvliegen.

Back