Vliegtuig Crashes ;)

Discussie in 'Foto-Album' gestart door Azrael, 11 okt 2002.

1. pieteralje

pieteralje

Lid geworden:
    7 dec 2003
    Tja, :( dit blijft over als je ontvanger ineens alle ontvangst weigert. Net na een crash van 6 weken geleden gerepareerd, 6x gevlogen en weer een ontvanger die er mee uitscheidt! wordt je toch simpel van.
    Nog 5 rondjes keurig netjes boven het mais onbestuurd gevlogen, al die tijd hoop gehad dat hij vlak op het mais zou landen, donderd hij 10 meter uit de mais onder een hoek in het gras :evil: :evil:

2. Gert Jan Bastiaans

Gert Jan Bastiaans

Lid geworden:
    30 dec 2003
  3. Alexzzz

Alexzzz Moderator Moderator team Forum veteraan

Lid geworden:
    5 mei 2004
    Als x-tra liefhebber doet het mij toch pijn om het zo te zien :cry: :p

4. Peter Pankras

Peter Pankras

Lid geworden:
    21 jan 2004
    Zo jongetje.. en wat is hiervan de bedoeling..

Nou meneer.. Dit is een nieuw type serval, waarbij je de vleugels kan inklappen tijdens de crash om grotere schade te voorkomen.
    En tevens makkelijker in je auto kan proppen..

5. Paul

Paul

Lid geworden:
    15 aug 2003
    jammer.. :( . je vloog gewoon te goed dat je een hard applaus verdiende. en je serval hielp mee klappen :twisted:
    ach wacht maar tot ik eens een foutje maak.

6. marco bosch

marco bosch

Lid geworden:
    13 jan 2004
    nou ik had vandaag geluk bij een ongeluk.
    want mijn trainer 40 had de stabilo los van de romp ligen na dat ik geland was op de weg dit ging behoorlijk hard en het vliegtuig stuiterde weer ff omhoog en lande daarna ook weer op het veld. motor en alles nog aan ik taxi naar mij toe kijk hem ff na zie eerst niets dat kapot of los is ik taxi weer naar de baan en in eens gaat die op de neus staan en is de motor uit mijn pa haalt hem ff op en ik start de motor, taxi weer naar de baan en weer tijdens het taxien gaat die op de neus staan terwijl ik vol tegen stuur geef niets help.
    dus weet motor uit mijn pa haalt hem weer op. ik denk van dit kan niet dus ik alles onder worpen aan een fisieke test en pak de stabielo vast en in eens kan ik hem totaal vrij tillen van de romp dus mijn geluk was dat de kist elke keer dat ik naar de baan aan het taxi'n was hij op de neus ging staan waar door ik niet weer het luchtruim kon kiezen en de kist totaal onbestuurbaar was geweest en dus totaal los was geraakt als ik het wel had gekunt

7. Peter Pankras

Peter Pankras

Lid geworden:
    21 jan 2004
    Paul,

Gelukkig is ie alweer gemaakt..

Peter

8. Tadango

Tadango Forum veteraan

Lid geworden:
    25 jun 2003
    Afgelopen zondag net iets meegemaakt. Moest even een nieuwe stunt kist invliegen van een club genoot. Ontvanger stoorde enorm dus eerst een andere erin gezet. 1e vlucht ging erg goed, beetje nerveus op hoogte roer. Alles verder goed. Geland en ja, er zat wat speling op het hoogte roer, niet heel erg. Tanken en 2e keer omhoog. Ik start 1/2 gas. Hij gaat netjes recht weg. Ik geef iets up en volgas gas. Hij komt los en duikt recht de grond weer in. Besturing compleet dood (had ik er niet ingezet ;)). Hoogte roer stond vol down. richtingsroer vol links. Rolroeren neutraal. Da's mazzel :) Alleen landingsgestel er onder weg en motorschot los. Oorzaak : accu stekker zat niet goed in de ontvanger. Nog een mazzel dat de 1e vlucht zonder problemen was. Kan je nagaan wat er gebeurd was als het hoogte roer niet down was gegaan ;) Ik trok net up, dan kwam hij in een looping terug de pits in. Of hij vloog recht weg, volgas. Iets hoger en hij dook links naar beneden en dan was er veel stuk geweest. Nee, dit is pure mazzel. Het was echt een gek gezicht, neus omhoog en vol plat op zijn buik.

9. Stevo

Stevo Forum veteraan

Lid geworden:
    22 jan 2004
    Ach ik ken dat gevoel ook Tadango

Je knalt een clublid zijn vliegtuig in de grond, als instructeur - testpiloot, en dan heb je mazzel dat het jouw toestel niet was :wink: :lol:

Stevo

10. Tadango

Tadango Forum veteraan

Lid geworden:
    25 jun 2003
    Nog meer mazzel als het jouw schuld niet is ;) Dan is crashen nog enigzins leuk. niet voor de eigenaar dan....

11. Theo Coenen

Theo Coenen Guest

Foei foei foei, nooit vanuit de pits zo maar weg gaan en starten. Altijd een behoorlijk stuk het veld opgaan en dan netjes starten.

12. Tadango

Tadango Forum veteraan

Lid geworden:
    25 jun 2003
    @theo... Duh... Maar de wind staat naar de pits toe. Je vlieg dus vanaf de pits, hoever je ook op het veld staat :) Een ruime looping kan dan dus mooi in de pits tercht komen....

13. Theo Coenen

Theo Coenen Guest

Gelukkig hebben wij de luxe dat we 2 startbanen hebben zodat we dat probleem kunnen omzeilen. En ik realiseer me ook wel dat dit niet overal het geval is.

14. Sinds twee maanden had ik deze SuperStick, heeft een stuk of 20 a 30 vluchten gemaakt en ik heb er zaterdag m'n brevet mee gehaald. Gisteren dus natuurlijk ook gaan vliegen, ik mocht eindelijk alleen vliegen. Maar ja dat ging dus niet helemaal goed, het hoogteroer weigerde dienst te verlenen en dus ben ik met een harde knal in een weiland neergestort, zie hier het resultaat. :cry:
    daar wordt je toch een beetje treurig van als je net een dag het brevet hebt.

Hij is gewoon heel hard op zijn neus neergekomen, twintig centimeter van de romp is verbrijzelt, een stuk van de vleugel ook. de ontvanger heeft nog maar een antenne van 3 centimeter en het spruitstuk van de motor is kapot. :x

15. Tadango

Tadango Forum veteraan

Lid geworden:
    25 jun 2003
  16. ja idd maaar volgens mij heb ik nog wat meer van de romp over het is kapot tot net achter de tank, bij hem zijn volgens mij zelfs de servo's eruit geklapt.

17. Theo Coenen

Theo Coenen Guest

De oorzaak van de crash van Dennis moet gezocht worden in een defecte kwiklink. De betreffende kwiklink is van de schroefdraad gerukt. De apperatuur is op het eerste gezicht niets mis mee, alleen het model en het spruitstuk van de uitlaat zijn kapot.

De tekening van de Puma is al onderweg naar Dennis, zodat hij niet telang zonder model blijft zitten.

De crash van Dennis was voor velen een kleine schok omdat hij bewezen had dat hij goed kon vliegen.

18. Mark Oostveen

Mark Oostveen

Lid geworden:
    24 sep 2003
    Ehhhh. dan vlieg je dus crosswind. Je hebt geen andere keus.

19. Tadango

Tadango Forum veteraan

Lid geworden:
    25 jun 2003
    Eeeh crosswind?? Dat levert meer schade op. Wat denkt je dat er gebeurd als je (met de wind naar het club gebouw toe) omhoog gaat en je overtrekt? Hij valt dan met de wind mee dus naar het club gebouw. En geloof me. Veel beginners overtrekken ;) Altijd recht op de wind weg.

20. Bruno van Hoek

Bruno van Hoek Vriend van modelbouwforum.nl The First Aviators Forum veteraan

Lid geworden:
    23 aug 2002
    Almere, MVA (ex-Daedalus Amsterdam)/G&E/TFA
    Was het contramoertje ook weg of zat dat nog wel op het schroefdraad?

Deel Deze Pagina