Vliegtuig (depron?) bij de volgende motor/regelaar

Igor ik heb dit kunnen vinden: Technische Daten Spitz 08-2209

Modelle bis: 600g
Schub: ca. 600g
Umdrehungen/V: 1150
Leistung (nominal): 75 W
Leistung (maximal): 120 W
Gewicht: 41g
Durchmesser: 28mm
Länge: 38mm
Welle: 3mm
Windungen: 28 T
Strom (nominal): 7A
Strom (maximal): 12A
Wiederstand: 0,149 Ohm
Lipo Zellen: 2-3
NiMH Zellen: 6-10

Boven aan staat 'Schub: ca 600 Gram' dit wil zeggen trekkracht

Als jou vliegtuig 400 gram weegt heb jij 200 gram trekkracht speling hiermee kan je hem echt wel uit een hover trekken.

Vervolgens kun je ook nog een beetje met verschillende maten propellors proberen welke het beste resultaat geeft.

Oke, dat zit dus wel snor.

Komende week een hoop depron kopen en wat carbon staafjes, dan kan er gebouwd worden!

Depron is in huis, ook redelijk wat carbon, maar ik zit nog te twijfelen over het model, dus eerst even een keuze maken, dan bouwen!

Oke! Ik heb gekozen voor de 3Dbatix FOAMe IIx 3D gegaan.

Ik heb inmiddels de ondervleugel uitgesneden en een carbon ligger verlijmd, toen ik daarmee klaar was werd ik onderbroken door iemand die aanbelde of ik buiten kwam vliegen.

Vanavond weer effe vliegen, en kijken of ik nog even verder bouw, dan maak ik meteen wat foto's, dan maak ik er een beetje een bouwverslag(je) van omdat je zo'n interesse toont :D

Nu de bovenvleugel uitsnijden, daarna de romp. Ik moet wel nog even wachten voor de maiden op mijn servo's, die zijn afgelopen zondag besteld bij UH, en dinsdag was de status verzonden, maar bij tracing staat dat ze er nog mee bezig zijn :S...

Dus die komen volgende week hopenlijk dinsdag ofzo aan, dan kan ik alles afmaken en vliegen.

Ik hoop dat ie onder de 400 gram blijft, en dat ie erg langzaam vliegt, dan kan ik er ook met meer wind in het speeltuintje vliegen :P

Inmiddels gebouwd en gevlogen, (vergeten bouwverslagje te maken, het bouwen ging zo snel!)

Vandaag de servo's binnen dus afbouwen en vliegen! Totaal gewicht was zo'n 420 gram, maar ik heb hem dan ook goed verstevigd.

Mijn ervaring met deze kist is dat hij heel fijn vliegt op wat hogere snelheden (komt waarschijnlijk door mn gewicht) Verder hoverde hij wel goed, rollen heel snel en heel fel (expo en kleinere uitslagen! Ik overcorigeerde hem zelfs, dus waggelend geland).
Meskant doet ie niet zo graag. Verder heeft hij meer dan power zat (de motor loopt wel heel warm na een tijdje vliegen) De volgende keer bouw ik hem met 10 cm meer span.

Wel moet de accu helemaal in de neus om het zwaartepunt goed te krijgen.

Als er nog vragen zijn ofzo vraag maar :)

Back