Vliegtuig gezocht voor Turbine

Hallo,

Ik ga eind van de maand een Turbine kopen van een mede bouwer maar ben nog helemaal nieuw met Turbine's
Nu mogen jullie mij tip's en tricks uitleggen zodat ik er ook nog een beetje van ga genieten :D aardig he :wink:

Het enige wat ik er nu van weet is : 2 TJT 80N turbines

Welk toestel ( Trainer ) zou ik hier voor kunnen uitkiezen?
Heeft iemand nog een leuke kist staan om mee te beginnen?
Wat moet ik allemaal weten voor ik ga beginnen?

Als iemand tijd en zin heeft om dit te beantwoorden dan hoor ik het graag.

Mvg

Bart Geldof

Dit zijn Hot Spots (even googlen ;-) ):
hot-spot.jpg

Op het forum hier is ook wel wat info over deze kisten te vinden.

Succes.

fonziebear zei:
OOh 8O 8O dan wil ik wel voorzichtig vragen wat de Hot Spot moet kosten...

Bart

die beide TJT,s heb je die wel horen lopen?
heb zo een vermoeden.........

fonziebear zei:
Nee ik heb ze nog nooit horen lopen,,
Maar vertel... wat moet ik weten.

Bart

als je ze beide koopt zorg dan dat je ze beide perfect hoort starten en lopen.
anders kan goedkoop wel eens duurkoop worden...
als je nagaat dat een nieuwe turbine al voor 1750 euro aangeboden worden.......

Ik ga er maar 1 van de twee kopen omdat het mijn eerste Turbine gaat worden wil ik eerst eens rustig alles leren deze winter.
Ben al een beetje naar site's aan het kijken voor jet modellen en de details hiervan, welke servo's apparatuur je nodig heb enz enz.

Bart

fonziebear zei:
Ik ga er maar 1 van de twee kopen omdat het mijn eerste Turbine gaat worden wil ik eerst eens rustig alles leren deze winter.
Ben al een beetje naar site's aan het kijken voor jet modellen en de details hiervan, welke servo's apparatuur je nodig heb enz enz.

Bart

ieder geval niet overdrijven , ik geloof wat joop je aanbied is een goeie kist.
ook is het nergens voor nodig om dikke dure servoms te kopen.
wij vlogen een harpoon al met standaard JR 5077 servo,s voor 35 euro ps .
je kan veel lol hebben voor weinig geld.
maar een waarschuwing is wel dat het verslavend is , en de honger naar meer... :wink:

:oops: Verslavend :lol: :lol: dat zeggen ze bij ons op de club nou ook altijd :wink:
Heb ik helemaal geen last van gelukkig ,, ben nu bijna 2 jaar bezig en heb pas 20 toestellen en 5 heli's een paar auto's en een boot dus hou het nog rustig :oops:

Daarom nu een iets heel anders beginnen :arrow: Turbine toestellen.

Bart

fonziebear zei:
:oops: Verslavend :lol: :lol: dat zeggen ze bij ons op de club nou ook altijd :wink:
Heb ik helemaal geen last van gelukkig ,, ben nu bijna 2 jaar bezig en heb pas 20 toestellen en 5 heli's een paar auto's en een boot dus hou het nog rustig :oops:

Daarom nu een iets heel anders beginnen :arrow: Turbine toestellen.

Bart

ik was hetzelfde
totdat je turbine gaat vliegen , en dan gaan all die nitro en benzine kisten weer linea recta weer de deur uit.

Hoi...

Ik zal vrijdag een paar foto's maken en even posten.....
verder zitten er servo,s in de vleugel graupner 8411 en er zitten springair landing gestel met wielen.....en er zitten 2 kevlar tanks in van 1,2 liter per stuk.
Verder is het toestel schade vrij.....en er heeft ooit een :oops: jetcat :oops: op gestaan...maar die heb ik er niet bij gekocht toen
verder moet de besturing er nog ingebouwd worden en de turbine natuurlijk :wink: :wink:
TJA de prijs weet ik nog niet ....doe maar eens een bod of meschien heb jij iets wat ik kan gebruiken op modelbouw gebied...

MVG
Joop.....

oja...ik heb ook nog een rafael van avonds met een 15 cc fucktet fan motor met schade ...is al gerepareerd maar mnoet nog gespoten worden..... als iemand daar intressen in heeft.... laat maar wat weten..

Mzzl

Joop,

Ik heb nog wel een mooie Cessna skymaster staan met 2 nieuwe Saito 15cc 4takt motoren en 10 servo's
Misschien is dat leuk voor een ruil??

Mail me anders wat foto's dan kunnen we misschien tot een leuke ruil komen.
bart@flexx.eu

PIC0036.jpg

Ik heb er pas 2 vluchten mee gemaakt maar het is gewoon geen toestel voor mij.,
Hier moet je rustig en sierlijk mee rondvliegen en ik ben meer van snel en 3D ., vliegt erg leuk.

Heb wel een aanpassing moeten maken :oops: had achterste tankje verkeerde kant op liggen dus bij opstijgen viel die motor uit door brandstof te kort :(
Het leuke is wel dat met die 15cc motoren hij zo veel power heeft dat hij ook gewoon vliegt met 1 motor..

Bart

Hoi...

mooie kist.....maar ik ben een beetje het zelfde als jou......NEED FOR SPEED.. ik ga ook voor het snelle of voor het prop hangen...
Dus dat gaat helaas niet lukken...maar als je nog intresse heb dan komen we er wel uit...

MVG
Joop :wink:

Back