vliegtuig gezocht!

• Topicstarter Topicstarter Acropilot
  • Startdatum Startdatum
A

Acropilot

Guest
hoi,

ik vlieg nu al sinds december met easystar en sinds april enkele vluchten met minimag, aangezien ik nergens in men streek kan landen met minimag door oorzaak van landingsgestel en nergens een vlak terreintje, laat ik men rolroerkistje aan de kant staan totdat onze club af is.

ondertussen werk ik voor een nieuwe kist.
dus mijn vraag is welke rolroer kist waar ik degelijke acro met kan doen raden jullie me aan, dus hij/zij mag geen landingsgestel hebben.
ik verkies het liefst ellapor, qua vliegkennis denk ik dat ik al goed overweg kan gaan met snelle rolroerkisten omdat er op men mini een brushless zat.

alvast vriendelijk bedankt!

grts, samuel

mwa vind ik maar een onnozel dingettje:p

alvast bedankt eh wartexx!

grts

ik dacht aan twinstar 2 of aan een van de mpx. jets

grts

miss de acro master??
is wel met landings gestel maar die kan eraf en dan kun je nog net zo goed landen.

Zet een klapprop op je minimag en klik het landingsgestel er onder weg.. zo heb ik al menig geslaagde landig gemaakt met mijn minimag..

wel heb ook zitten denken over funjet maar is msch wel rap...
wat denken jullie? ik kan men minimag zonder moeite in de lucht houden, zou ik dan een mpx jetje aankunnen? of denken jullie dat twinstarII beter is?
en twinjet?

grts!

@hezik: ik heb gehoord dat een klapprop niet mogelijk is met minimag omdat de prop dan toegaat en in het elapor vast draaid.

grts

Ja dat zeiden ze bij 2brothersrc ook tegen mij, maar ben eigenwijs geweest en toch een klapprop gehaald en ik kan je vertellen dat het nonsense is. Er draait zich niets vast in het elapor

Een klapprop op de minimag gaat heel goed, sterker nog, achteraf wilde ik dat ik het gelijk gedaan had, had me toch zo'n 20 euro aan props gescheeld..

Voor alle duidelijkheid: ik heb nu zo'n 40 vluchten (15 minuten) met de minimag achter de rug, waarvan het merendeel (zeg 30) met klapprop en ook een deel zonder onderstel, en dat gaat prima.

nu ja ik ga men minimagje toch een tijdje aan de kant laten staan totdat het clubpleintje af is, dan gaat het geen enkel probleem zijn.
nu zoek ik enkel maar een vervanger voor de minimag, en ik dacht tussen de funjet of een van de jets van multiplex of aan de twinstar2
hopelijk helpen jullie me wat verder 8)

vriendelijke groeten, sam :wink:

Wel,

Als je de minimag nog maar in de lucht kan houden zou ik mij nog geen jet kopen ;-)
Ge moet er toch al we mee kunnen spelen, he: loopingke trekken, volle gas over het veld scheuren, rol indien mogelijk, korte bochten maken terwijl je vliegtuig helemaal scheef hangt.... zonder dat je in problemen komt!
Dan zal een multiplex jet wel geen probleem zijn; die vliegen allemaal mooi strak en stabiel

wel hetgeen je daar zegt heb ik geen probleem mee, looping is kinderspel en laag over de grond scheuren kan ik ook, het is gewoon omdat ik twinstar2 wat groot vind om mee te nemen op de fiets.
ik denk dat ik voor funjet ga... :P

grts

Back