vliegtuig keuze.

crash1000

Vriend van modelbouwforum.nl
hi,

Ik vlieg al een tijdje met een heli en wil ik eigenlijk een vliegtuig erbij. (voor fun). Ik heb al heel wat topics gelezen en iedereen raad een multiplex easystar aan om te beginnen maar dat spreekt mij niet echt aan. wat ik zoek is;

Een stevige romp van epp/schuim.
Wings van circa 30 tot 50 cm.
Een glijder, dus gas los en hij landt van zelf :) (bijna van zelf)
Iets zoals x-twin maar dan wat pro versie die ik zelf met mijn eigen zender kan besturen.
Liefst met 2 motoren richting en hoogte bepalen
Regelaar, servo, ontvanger, motor enz... heb ik inmiddels al in alle soorten en maten :)

Is dit wat;
http://www.eheli.nl/winkel/product_info.php?cPath=123&products_id=1762

Ik zou eens proberen zoiets te maken. Is niet duur, van EPP (vrijwel onbreekbaar), simpel te bouwen en ook heel simpel te vliegen. Gas uit en landt zichzelf.

"wings 30 tot 50 cm"... ik neem aan dat je daarmee de halve spanwijdte bedoelt? :-)
Volgens mij is de Multiplex Minimag iets voor jou. Ik hou zelf niet van het model, maar het vliegt wel heel erg leuk; naar keuze met of zonder ailerons.
En als je heel iets anders wil, bekijk dan eens de SportWing van Freescale. Ik vlieg 'm met brushless motor en ik blijf 'm erg mooi vinden in de lucht (ook al is-ie langzamerhand van dichtbij wat minder fraai geworden door allerlei reparaties...)
Bart

bdoets zei:
"wings 30 tot 50 cm"... ik neem aan dat je daarmee de halve spanwijdte bedoelt? :-)
Volgens mij is de Multiplex Minimag iets voor jou. Ik hou zelf niet van het model, maar het vliegt wel heel erg leuk; naar keuze met of zonder ailerons.
En als je heel iets anders wil, bekijk dan eens de SportWing van Freescale. Ik vlieg 'm met brushless motor en ik blijf 'm erg mooi vinden in de lucht (ook al is-ie langzamerhand van dichtbij wat minder fraai geworden door allerlei reparaties...)
Bart

lol, nee beide vleugels totaal max 50/60 cm lang! Ik zoek eigenlijk meer een speelgoed voor af en toe, mijn heli kost me al genoeg :)

Ik had een tijdje geleden ook een werp ding van robbe gezien van 10,- euro... Die kan je als goed is ook ombouwen. Alleen kan ik hem nergens meer vinden.

crash1000 zei:
lol, nee beide vleugels totaal max 50/60 cm lang!
Oh, dan moet je inderdaad eens kijken naar de recente draadjes van de Electro Felix en de Felix Extreme. Niet kapot te krijgen en een erg hoge funfactor zo te zien... een schuimvliegtuigje van als ik me goed herinner een eurotje of 16, en wat losse electronica erin...
Bart

ik denk dat het een airelifter wordt van silverlift met mijn eigen elektronica erin.

Voordat ik begin wil ik graag weten of mijn theorie klopt;

Gas links kanaal1 (nergens op aangesloten natuurlijk)
2 x speed controler op kanal 2 en 3

kanal 1 mixen met kanal2 100% = 100%
kanal 1 mixen met kanal3 100% = 100%
Dus als ik gas geef op linker stick, zowel 1e als 2e motor evenveel power moeten krijgen

kanal 2 mixen met kanal 3 dus stick 100% = -100%
Dus als ik rechter stick naar rechts doe, krijgt 1e motor meer power en 2e motor minder.

Alleen zit ik met het feit dat als ik mijn rechter stick naar beneden doe welke kanal3 is, 2e motor minder power krijgt. Ik kan kanal 3 natuurlijk niet uitzetten want dan heeft mixen van kanal 2 en 3 geen zin. (Ik heb een mx12)

Hoe hoort je dan te mixen?
Wat is het meest gebruikte mode bij vliegtuigen? links gas en rechts besturing?

Back