Vliegtuig kopen en vliegen in Amerika

Over 5 dagen ga ik naar Amerika voor 5 maanden vanwege mijn opleiding. Ik zou daar graag door willen vliegen in mn vrije tijd. Helaas gaat het waarschijnlijk niet lukken mijn vliegende vleugeltje mee te nemen omdat die niet in de koffer past(en denk niet dat ze er blij mee zijn als ik die als handbaggage probeer mee te nemen).

Daarom zit ik er nu aan te denken daar een klein kistje te kopen gewoon om mee te raggen. Hoeft niet spotgoedkoop te zijn, maar ook niet ontzettend duur. Heb al zitten kijken op de website van een winkel die in de buurt van mijn verblijfadres zit en vond daar wel iets leuks denk ik: T-34 Mentor 25 ePTS RTF [EFL4800] - $499.99 : Viper Hobbies
Graag zou ik jullie mening hierover horen en eventuele tips voor een ander leuk vliegend model hoor ik graag. Als jullie iets anders aanraden zou ik het liefst wel RTF willen omdat er geen gereedschap meegaat in de koffer en ik dus niet echt dingen in elkaar kan knutselen(met een crash ben ik dan wel de *** maar dat zien we dan wel weer;)).

Groetjes Davy

Hallo,

Aangezien je geen gereedschap meedoet is het mss een idee om een elapor model van Multiplex te kopen, of een andere schuimvlieger ?

Nog een vraag : wat doe je met je vliegtuig als je terugkomt ? :rolleyes:

grts

niels

Hoi Davy,

Dat ziet eruit als een leuk vliegtuig joh!
Ikzelf heb de Twinstar II van Multiplex, heb je wel wat lijm voor nodig en servo's, ontvanger en zender, alleen dan heb je echt wat.

Maar eigenlijk schrijf ik dit berichtje om je veel plezier te wensen in Amerika!!!

Coen

Bedankt voor de snelle reacties!
Dat vliegtuig komt als die wel in de koffer past;) gewoon bij de rest te staan zodat ik hem hier gewoon door kan gaan vliegen, helaas;).

Elapor is misschien ook wel een idee inderdaad, had ik nog niet aan gedacht eigenlijk, dom van me. Maarja dat mag als je blond bent toch:rolleyes:?
Heb nooit een toestel van multiplex gehad maar is daar een beetje mee te raggen?? In de zin van beetje loopings, stalls en dat soort geneuzel.
Zo'n twinstar ziet er wel leuk uit, toch maar is kijken wat de man daar allemaal te bieden heeft.:D

Ten eerste: gefeliciteerd, klinkt als een leuke stap in de opleiding!

Meld je even aan op forums als wattflyer. Stel daar je vraag bij het introductieforum en voordat je het weet wordt je op diverse clubs in de buurt uitgenodigd. Materiaal en kennis is daar dan ruim voorhanden, en je maakt er makkelijk vrienden!

Veel plezier,

Hugo

Hugo, bedankt voor de tip over het forum. Vliegen bij een club daar is misschien wel zo verstandig, weet niet hoe het met de wetten in Amerika zit met betrekking tot wildvliegen.

Als je ineens de pennen van een tazer in je achterste voelt, vonden ze het niet tof :)

Hoe groot is je vleugeltje en met welke maatschappij vlieg je? Ik zou zeggen, electronica in de bagage en vliegtuig meenemen als handbagage.

Ik ben net terug van de VS (San Fran, Vegas en LA - stoef stoef) en heb vanalles kunnen meenemen als handbagage.. Wie niet waagt, niet wint. :p

Is een 90cm K-10 en vlieg met Nordwest Airlines.
Handig te horen dat andere het gelukt is het een en ander mee te nemen als handbagage. Bedankt voor de tip, misschien toch is bellen....

Hoi Davy,

dat betekent dat je delta even blijft staan ... jammer joh :)

Maar goed je gaat wel wat leuks doen, mooie kans hoor zo'n opleiding !

Wat betreft vliegen in USA, ze vliegen daar op 72 Mhz of 2,4 Ghz.
Nou is een en ander veel goedkoper dan bij ons, dus dat schept wel wat mogelijkheden.

Wat betreft je vliegtuigkeuze. Kijk ook eens bij towerhobbies.com Dat is zo'n beetje de grootste RC leverancier in USA en ik heb het idee dat je daar voor zo'n toestel echt wel goedkoper terecht kan dan 500 dollar ...

Succes met je opleiding en veel plezier.

Grtz,
Menno

Heey Menno,

Ja de delta blijft helaas even liggen:(. Mn doelstelling was eigenlijk opknappen en maidenen voordat ik wegging maar moest zoveel regelen voor mn trip naar Amerika, tel daar mijn 2 linkerhanden bij op;) en dan lukt dat dus niet, haha. Ik zal mn broer is lief aankijken of hij hem vliegklaar wil maken als ik 5 maandjes wegben, doet ie vast wel:rolleyes:. (Jesse als je dit leest;)).

Wat betreft towerhobbies: Als het veel in prijs scheelt dan ga ik het zeker door hun laten bezorgen, echter als het maar een klein beetje scheelt rij ik liever zelf naar een winkel om het even te bekijken en dan weet ik ook zeker wanneer ik het heb. Als ik toevallig net weg ben als ze mijn pakje bezorgen is dat ook zo lullig he. Weet niet hoe dat gaat daar in het wilde westen:D.

In ieder geval bedankt voor alle tips en het toegewenste succes. Ik ga het zeker in de gaten houden bij towerhobbies! En dat van 72Mhz en 2.4Ghz is ook nieuw voor me dus ik leer weer veel vanaaf.

Multiplex heeft wel een aantal leuke modellen : de parkmaster ( zeer goed 3D toestel), de acromaster, de blizzard(soort hotliner), funjet mss ? :p

grts

niels

De acromaster en de funjet zijn zeker kanshebbers. Maar volgens mij niet rtf te krijgen of zie ik dat verkeerd?? Zo niet, zijn die dingen met mijn 2 linkerhanden makkelijk en snel in elkaar te knutselen?

De acromaster en de funjet zijn zeker kanshebbers. Maar volgens mij niet rtf te krijgen of zie ik dat verkeerd?? Zo niet, zijn die dingen met mijn 2 linkerhanden makkelijk en snel in elkaar te knutselen?
acromaster bij towerhobbies
funjet bij towerhobbies
funjet bij viper hobbies
acromaster bij viper hobbies
De modellen van Multiplex zijn allemaal zeer makkelijk en snel te bouwen.

Zowel towerhobbies als viper hobbies hebben een redelijk aanbod (zo niet alle modellen) van Multiplex. Mss is de gemini iets voor je ?

grts

niels

Oorspronkelijk geplaatst door Flying Davy

Ja!:D heb nu 2 mpx modellen in elkaar geplakt en als er iets simpel is, is het dat wel.

Kijk ook eens op de site van de AMA AMA District II Website Dit is de website van het chapter New-york, New Jersey en Europe. De AMA is de Amerikaanse versie van de KNVvL.

Mijn Amerikaanse vliegmaat Roy zit nu in North Carolina of in Texas......Waar ga jij nu precies heen? Misschien dat je dan via de hoofdsite van de AMA snel veel info over rc-vliegen in die streek kan krijgen.

Theo bedankt voor de link!
Ik kom in Phoenix te zitten. Ben nu op wattflyers in contact met iemand in die stad die me wel wil helpen een leuk vliegplekje te zoeken. Ga die site zeker even doorneuzen vanavond of morgen(eerst even werken:().

Back