Vliegtuig landt op snelweg [filmpje]

22 juli 2007, bijzondere weggebruiker in Wisconsin 8O

[/media]

<edit>
Voor zover ik het terug heb kunnen vinden is het een North American T6 "Texan," uit 1943 :D
Zie plaatje (is niet het toestel uit filmpje).

harvard1.jpg

Laatst bewerkt door een moderator:
was een paar dagen geleden bij ons op het nieuws. ze zijden dat de piloot tijdens een show motor-problemen had, een hij heeft een noodlanding gemaakt op een nabuurige snelweg. En zoals je ziet zijn er geen gewonde gevallen, alleen een paar geschroken kerels hoogst waarschijnlijk...

Grtz Matanza

Een "Texan" is gebouwd door North American in de US
De "Harvard" is (in licentie) gebouwd in Canada bij "Noorduyn", voornamelijk voor het Britse rijk .... in de 50er jaren zijn er in Canada nog MK4's gebouwd die ook aan de US geleverd zijn (bij de "Canadian Car and Foundry") deze heten dus ook "Harvards"

dank voor deze verduidelijking .... wist ik niet .... ga volgende week voor de eerste keer vliegen met mijn Texan in aeroshell-stuntteam uitvoering dus moet toch weten waar mee ik vlieg hé ... :lol:

gr9381.jpg

A9E_HILDEBRANDT_AEROSHELL_35.jpg

ben ik de enigste die dat een mongool eerste klas vind ?

dat had levens kunnen kosten.

is het niet zo dat je als piloot al leert om dat niet te doen ?

dan maar in een veld kapot.

Gerard_nl zei:

ik denk dat de noodlanding al doorgegeven was aan de politie , die daar niet toevallig rijdt , maar de baan vrij probeert te houden van automobilisten .

Gerard_nl zei:

Moeilijk beoordelen zo, wellicht was daar in de buurt geen mogelijkheid om 'm enigszins veilig aan de grond te zetten :?
Hij had ook nog een passagier aan boord (z'n zoon), meer reden om niet te willen crashen.

Wellicht had hij al een noodsignaal doorgegeven en is er in overleg besloten uit te wijken naar snelweg?!?

Ik zou 'm in ieder geval niet zonder meer, veilig vanachter m'n PC, een "mongool eerste klas" noemen voordat ik het hele verhaal ken.... ;)

ik heb zo eens op google maps het vliegveld beken en als je weet dat et een airshow aan de gang was, dan denk ik dat dat de enige oplossing was...

Aan de linkese snelweg was nog veel "dust" er naast maar ik denk dat het daar vol auto's stonden en aan de booverste snelweg is gewoon geen plaats. Ik denk met motor pech dat die piloot de kuiste keuze heeft gemaakt.

Grtz Matanza,
P.S.: ik hoop dat ik naar de juiste luchthaven op gekeken, heb de stad naam van in de eerste post gebruikt en dan de dichts bijzijnde luchthaven.

De piloot een mongool eerste klas noemen gaat misschien te ver, maar het getuigd niet van goed vliegerschap. Een in de weg rijdende auto (hij mist ze op een haar na) is een zeer lastig object om te ontwijken in een landend vliegtuig. Een naburig grasveld was een betere optie geweest idd. Er zijn ook talloze voorbeelden van op een autoweg landende vligtuigen waarbij het slechter afliep, en vaak zijn de slachtoffers daarbij onschuldige automobilisten.

Maar goed, zoals al geopperd: we kennen niet alle feiten.

Back