Vliegtuig opslag

Discussie in 'Algemeen modelvliegen' gestart door Cnn, 19 okt 2020.

  1. Cnn

    Cnn

    Lid geworden:
    9 dec 2014
    Berichten:
    2.529
    Locatie:
    Emmen
    Thanks. Kan ik die ook gewoon in een massieve gips wand doen? Scheidingsmuur naar de slaapkamer is ook gips/kalk meuk. Daar moet ik morgen boren
     
  2. Arnold 85

    Arnold 85 Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    14 jul 2015
    Berichten:
    2.438
    Locatie:
    Lunteren
    Screenshot_20201020-223116.jpeg
    Hier staan alle soorten.
    Succes!
     
    Cnn vindt dit leuk.
  3. Berto

    Berto verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 okt 2002
    Berichten:
    20.818
    Locatie:
    Zeewolde
    Goed bezig :thumbsup:

    Mijn wand is zo ingedeeld:
    [​IMG]
    [​IMG]
    6mtr lang, maar nog te weinig (andere wand is shop gedeelte dus kan dat niet gebruiken), de meeste projecten liggen nu nog op de vliering (of ik heb gewoon teveel projecten dat kan ook), maar in de toekomst is de wens om de garage nog 2,5mtr te verlengen (dat is eigenlijk alleen maar 1 muurtje plaatsen en garagedeur opschuiven) zodat ik voor zowel de modellen als de shop meer ruimte krijg.
     
    Cnn en gpman vinden dit leuk.
  4. Cnn

    Cnn

    Lid geworden:
    9 dec 2014
    Berichten:
    2.529
    Locatie:
    Emmen
    Ruimte is een raar iets. Je hebt het altijd te weinig..

    Wel een mooi 'hokje' heb je zo vind ik. Mooie werkbank. Zie ik bij jou nou ook een tiger? Groene toestel? Wat is dat wat je helemaal boven aan hebt op de 2e foto, surfplank?

    Weet niet hoe hoog je plafond is. Maar daar zag ik ook nog plek.

    2.5 meter is wel de moeite waard. Toch 5 extra vliegtuigen.

    Tijdens de bouw van de garage van ons vorige huis ook steeds verder gegaan. Overal de laatste centimeters gepakt. De bosjes van de buren(in overleg uiteraard) eruit laten halen. Scheelde ook weer 1 meter. Verwarming erin. Alles laten isoleren. Wat een gemis...:( kon daar ook altijd lekker uit de wind zitten. Bak koffie mee als ik wakker werd en direct na de schuur. Beetje kijken naar mijn vliegtuigjes, motoren en ander speelgoed. Heerlijk. Mis ik behoorlijk, naja het gaat over opbergruimte, zal stoppen met het sentimentele gejammer haha.

    Grote pluspunt aan een garage is dat je niet overal doorheen hoeft te lopen. Scheelt veel schade door muren, trapleuningen, deurposten etc..
     
    Laatst bewerkt: 21 okt 2020
  5. Berto

    Berto verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 okt 2002
    Berichten:
    20.818
    Locatie:
    Zeewolde
    Plafond is iets van 2,2mtr. Heb boven de garagedeur wel een plaat gemaakt (waren er 2) waar vleugels op lagen.
    Echter ivm beter licht op de verkoopwand heb ik er weer 1 uitgehaald.

    2,5mtr zou zeker wel weer wat schelen, dat zou echter voornamelijk voor de winkel zijn, zou ik een wand plaatsen zodat ook niet al m`n bouwstof door de hele garage waait.
    Aan isolatie moet ik nog wel iets doen, zal van de winter zeker wel een elektrische kachel aan moeten zetten vrees ik.
    Met een eventuele verlenging wil ik wel meteen kijken naar het plaatsen van radiators.

    En dat laatste wat je zegt ben ik zo blij mee (en de vrouw) vroeger met diverse modellen (en klanten) door het hele huis heen naar boven (al lagen de meeste modellen in de schuur). Nu zo vanuit m`n bus de schuur in (en daarom wil ik ook een verlenging om misschien ooit eens later als ik oud ben en als de bus ooit op is een aanhanger zo in de garage te kunnen plaatsen).
     
    Cnn vindt dit leuk.
  6. Cnn

    Cnn

    Lid geworden:
    9 dec 2014
    Berichten:
    2.529
    Locatie:
    Emmen
    Ik had verwarmingsbuizen uit het huis naar de garage laten lopen. Garage stond los van het huis. Isolatie is wel belangrijk. Let wel dat dat je ruimte kost.

    Nadeel van de thermostaat in huis gebruiken is dat je afhankelijk bent van de temp in je woonkamer. Als ik het over zou doen had ik een gescheiden systeem gemaakt. Had wel thermo kranen op de radiatoren, maar die doen natuurlijk alleen wat als er warm water komt. Werkte verder perfekt! Plus een constante luchtvochtigheid


    In mijn garage was het altijd 20 graden. Zelfs in de zomer. Had er ook een geïsoleerde elektrische garage deur in. Dubbelglas, buitenlanderproof, zat een soort film op waardoor je het niet kon in slaan.
     
    Laatst bewerkt: 21 okt 2020
    Berto vindt dit leuk.
  7. Cnn

    Cnn

    Lid geworden:
    9 dec 2014
    Berichten:
    2.529
    Locatie:
    Emmen
    1603293110067900041051773637527.jpg Werkbank met een stukje hobbyruimte.
     
    Laatst bewerkt: 21 okt 2020
    ramses vindt dit leuk.
  8. Cnn

    Cnn

    Lid geworden:
    9 dec 2014
    Berichten:
    2.529
    Locatie:
    Emmen
    20201009_203035.jpg IMG-20201009-WA0004.jpeg Nu mijn meest geliefde toestellen een plekje kunnen krijgen komt vraag nummer 2( de rest hangt wel goed). Heb ook nog 20 auto's, schaal 1/8 1/10 heeft iemand daar ook nog een idee voor? Mijn loods is geïsoleerd noch verwarmd. Alles roest en stoft daar weg als ik dat niet in huis gepropt krijg. Met name mijn nitro auto's.
     
    Laatst bewerkt: 21 okt 2020
  9. brutus

    brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    27.922
    Locatie:
    Oldeberkoop
    Zoek een niet al te grote metalen archiefkast o.i.d. (met deuren uiteraard) en monteer onder iedere plank een 5 a 10 Watt lamp, en laat dat gewoon continue branden gedurende de koude dagen. Dat is ruim voldoende om die kast vochtvrij te houden. Energieverbruik valt reuze mee, je TV of computer verbruikt meer.

    Ik heb een enkelsteens min of meer vrijstaande garage die heel wat kieren vertoont. Daar staat een oude gaskachel in, en de waakvlam daarvan houd de boel binnen al merkbaar droger en nagenoeg altijd vorstvrij. Steenkoud, maar vorstvrij en droog.
     
    Cnn en serge pot vinden dit leuk.
  10. Cnn

    Cnn

    Lid geworden:
    9 dec 2014
    Berichten:
    2.529
    Locatie:
    Emmen
    Ik heb ze al in grote stellingen staan. Dat is een goed idee met die lamp! Zal even kijken voor een archiefkast.
     
    Laatst bewerkt: 23 okt 2020
  11. helixer

    helixer

    Lid geworden:
    19 mei 2012
    Berichten:
    1.102
    Locatie:
    Huizen
    Mijn trapgat was toch al een lege holle ruimte, dus een mooie plek om wat vliegtuigen en wat multikopters op te bergen.

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    En beneden boven mijn pc hoek heb ik een plank gemaakt waar wat helikopters staan.
    [​IMG]

    Grt Helixer
     
    Laatst bewerkt: 26 okt 2020
    Cnn en serge pot vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina