vliegtuig trekt accu leeg

• Topicstarter Topicstarter tunder
  • Startdatum Startdatum
T

tunder

Guest
hey, ik ben Richard en ja dit is mijn eerste onderwerp en ben net begonnen met de modelvliegsport en heb een vraag over mijn accu.

als ik de accu oplaad 4,2V 300mAh en monteer in het vliegtuig en een uur erna ga vliegen vliegt hij maar 3 min terwijl als ik meteen ga vliegen na het laden een 10 tot 15 kan vliegen en dat geld ook als ik mijn accu uit het vliegtuig laat en dan een uur later ga vliegen.

iemand enig idee waar ik kan zoeken van een lekstroom ofzo??? :roll:

ja, dat is meteen een goeie vraag!

Bij de meeste elektrovliegers een bekend verschijnsel.
Omdat wij de accu's met hoge stromen ontladen, is het belangrijk dat je accu nog een beetje "wakker" is.
Bovendien "lekken" accu's in het begin(net na het laden) al capiciteit. Dus hoe langer je wacht, hoe "leger" je accu is.

Dus: gewoon net voor het vliegen laden :D

ps. mooie topic titel trouwens :wink:

juul kabbas zei:
ron van sommeren zei:
tunder zei:
hey, ik ben Richard ....en ben net begonnen met de modelvliegsport ...
Twee elkaar overlappende en aanvullende overzichten van modelvliegclubs in Nederland:
www.modelvliegsport.nl -> clubs
www.airtoi.com -> clubs
Sorry he maar dit vind ik een belachelijk antwoord. :roll: :roll:
Dit is en blijft toch nog steeds een forum he... :roll: :roll: :roll:
Nee hoor Jules, het valt wel mee, het betreft een buitengewoon algemeen zinvolle verwijzing waarbij ik alleen reageer op het feit dat het een beginner betreft, de verwijzing is niet bedoeld voor zijn specifieke probleem, dan zou ik die tekst ook geciteerd hebben.
Een forum kan niet alles (voelen/horen/ruiken), zeker niet voor een beginner. Ik weet wat de bedoeling van een forum is, kijk maar eens naar het aantal berichten dat ik hier al heb achtergelaten :)

Tadango zei:
sluit je de accu na het laden meteen aan?
ja in het begin wel ja maar nu merk ik dat dat ten kosten gaat van mijn vliegtijd dus nee nu niet meer

Back