vliegtuig? welke zender

• Topicstarter Topicstarter timpie
  • Startdatum Startdatum
T

timpie

Guest
hoi ja srry maar iik weet geen andere titel maar mijn vraag ik wil beginnen met modelvliegen maar ik wil wel meteen een goede zender maar kun je met een Robbe Futuba FX 18 ook een beginersvliegtuig van 2 kanaals besturen bijv de easystar of gaat dat niet gr.timothy

tuurlijk kan dat!
maar een easystar heeft wel 3 kanalen nodig.
het is te zien hoeveel kanalen je zender heeft en je ontvanger :wink:
ikzelf heb namelijk de mx-12.
als je nog vragen hebt stel maar :wink:

greets

samuel speltdoorn zei:
tuurlijk kan dat!
maar een easystar heeft wel 3 kanalen nodig.
het is te zien hoeveel kanalen je zender heeft en je ontvanger :wink:
ikzelf heb namelijk de mx-12.
als je nog vragen hebt stel maar :wink:

greets
neej zo nog geen vragen meer zal nou eerst sraks is nadenken wat ik nou wil de easystar of de cessna 182 uhm wat is kiezen toch moeilijk

ikzelf heb de EZ ik ken die cessna niet zo goed maar ik denk dat cessna in het begin moeilijker vliegen is dan de EZ

Cessna 182 of EasyStar.... Ik zat met exact dezelfde vraag ongeveer een maand geleden.

Ik heb uiteindelijk voor de EasyStar gekozen. Deze is volgens iedereen veel makkelijker vliegen dan de Cessna.

Het maakt wel uit of je een Cessna met of zonder rolroeren koopt. Zonder rolroeren is makkelijker vliegen, als je nog nooit gevlogen hebt, zoals ik.

Nadeel van de EasyStar is wel dat ie duurder is. Een Cessna heb je voor 130 euro, Ready To Fly (RTF). Een RTF EasyStar zit dacht ik op 200 Euro. En dan heb je een 3 kanaals zender erbij, hetgeen betekend dat als je later een ander vliegtuig wilt, waar bijvoorbeeld wel rolroeren op zitten, je een andere zender nodig hebt, want je hebt dan een kanaal te weinig.

Ik zelf heb de "kale" EasyStar gekocht, daar zit alleen de motor bij, en ben op zoek gegaan naar een 2e hands zender enzo. Dan kun je het goedkoper houden.

mwatts zei:
Cessna 182 of EasyStar.... Ik zat met exact dezelfde vraag ongeveer een maand geleden.

Ik heb uiteindelijk voor de EasyStar gekozen. Deze is volgens iedereen veel makkelijker vliegen dan de Cessna.

Het maakt wel uit of je een Cessna met of zonder rolroeren koopt. Zonder rolroeren is makkelijker vliegen, als je nog nooit gevlogen hebt, zoals ik.

Nadeel van de EasyStar is wel dat ie duurder is. Een Cessna heb je voor 130 euro, Ready To Fly (RTF). Een RTF EasyStar zit dacht ik op 200 Euro. En dan heb je een 3 kanaals zender erbij, hetgeen betekend dat als je later een ander vliegtuig wilt, waar bijvoorbeeld wel rolroeren op zitten, je een andere zender nodig hebt, want je hebt dan een kanaal te weinig.

Ik zelf heb de "kale" EasyStar gekocht, daar zit alleen de motor bij, en ben op zoek gegaan naar een 2e hands zender enzo. Dan kun je het goedkoper houden.
ik ga toch voor de cessna denk ik

De cessna 182 is natuurlijk een goed keus :wink:
Zelf vind ik hem vele malen mooier dan de easystar, maar dan hebben wij het natuurlijk alleen over het uiterlijk.

Als je een beginnend vlieger ben, raad ik je toch de easystar aan, omdat ik denk dat dit meer een beginnersvliegtuig is dan de cessna 182.
Maar zoals mwatts al zei: let wel op dat je een 4 kanaals zender hebt, en geen 3 kanaals, want daar heb je niet veel meer aan als je later een vliegtuig wilt gaan besturen met rolroeren.

Het is natuurlijk wel zo dat je de electronica over kan zetten van het ene naar het ander vliegtuig.
Bij de cessna 4 kanaals word geleverd, 3 mini servo´s, 1 regelaar max 50A ontvanger 40 Mhz, 4 kanaals zender, 7cell 1000 mAh batterij en een thuislader.
Ik denk dat als je voor de cessna gaat, dat je de meeste eletronica wel kunt gebruiken voor de easystar.

Nou veel s6 met je beslissing........... :roll:

een easy star is zeker aan te traden, je gaat minder brokstukken maken om dat de motor beschermd zit, als je met die cessna 182 een harde landing maakt een je schroef raakt de grond dan kan je meteen een nieuwe kopen.
laat je niet lijden door het uiterlijk, zeker in het begin niet, de leelijkste toestel vliegen meestal het best.
kijk ook naar andere draadjes over de cessna en de easy star op het forum.

El Barto

Back