Vliegtuig

• Topicstarter Topicstarter dmodelbouw
  • Startdatum Startdatum
D

dmodelbouw

Guest
Hallo.
Ik moet meer duidelijkheid geven. Sorry...
Weet iemand waar ik de hype u can fly kan kopen???

Ik woon in stadskanaal in provincie groningen

Wat moet je kopen??

Nog geen naam van jou bekend, al is het maar een voornaam. :cry:
Wat we in ieder geval weten, je woont in Stadskanaal.

Dus nu zeg ik nu maar;

Hallo jongen of DirkDeModelBouwer. Snap je. ;)

Je zult een modelbouwwinkel moeten zoeken bij jou in de buurt.

Modelbouw Krikke - Groningen.
Geen verzendkosten boven de € 75

Maar wat heb je al? Of wat heb je niet?
Zender + ontvanger, vliegtuig met motor en servo's, minstens 2 Lipo accupacks van 1800/2200 mAh, lader op 12 volt of 220volt, accumetertje. Dat heb je nodig om te kunnen vliegen.
De Hype, You Can Fly, een complete set, koop je voor ongeveer € 200-220.
Dat kost ook een set van Multiplex, de EasyStarII. Ook prima, geen landingsgestel wat stuk kan en je kunt ermee zweven.

Mogelijk een tweede hands. Mijn zwager kocht laatst een Hype UCF voor € 100, compleet met zender.

Dat is dus een kwestie van je spaarpot tellen en rekenen.:pc:

Dan nog de laatste vraag,........... kun je al vliegen en zo niet wie gaat je dat leren? Het lukt maar weinig mensen om het zichzelf te leren.
De eerste vlucht duurt meestal maar een seconde of 5. Daarna ga je met een vuilniszak vol "vliegtuig" naar huis. Geloof me.

Een advies van mij: wees duidelijk in je vragen op dit forum. Iedereen is bereid om je te helpen maar als je er een geintje van maakt is het snel over met hulp of advies.

Succes en groeten,

Arnold.

Hoi,

Het is verstandig je helder en goed uit te drukken. Dan krijg je altijd raad en hulp aangeboden als je om iets verlegen zit.

Dan... Sowieso vliegclubs rondom Stadskanaal. Daar eens te gaan kijken en navraag te doen over 'het modelvliegen'. Er gaat niets boven een goed praatje, oren wijd open en luisteren... je ogen eens goed de kost te geven...

En... ergens moet je dan toch gaan lessen. Zelf starten kan, zal bijkans uitmonden in het weg knikkeren van zuur verdiende centen in een afvalbak, zonder er 'genoeg' plezier aan te hebben beleefd. Velen gingen je voor...

Stadskanaal? Ter Apel en Oodoorn. Prachtige clubs, leuke clubs! Vast niet onderzocht?

Langs gaan en kletsen en kijken.
Kan je wellicht proefles krijgen. Zoiets hebben we ook in Odoorn, met een goed vliegende Charter met instructeur aan de kabel. Op de vrijdag middag en en bij langer licht ook in de avonden.
Het motiveert behoorlijk (daarna ben je echt niet meer te stoppen...)

Het zoeken. Toch niet goed gezocht. Je zou een belletje kunnen geven aan Van Klinken modelbouw in Valtermond. Niet ver van je stekkie.
Hij doet het erbij, maar is serieus gesorteerd in modellen. Bellen of mailen. (zoek met Google)
Je kan ook bij Henks Helisport in Roden terecht, wederop even een belletje geven. Weet je snel meer. Is wel wat verder weg. (zoek met Google).
Krikke zit wat meer in auto's en bootjes. (heel goed gesorteerd in boot-beslag en dus auto deeltjes).. maar kunnen ook alles voor je bestellen en je toe zenden.

In Duitsland heb je nog Hubi Hütte Sanders. Maar dat is toch al snel meer dan een uur over de binnenweggetjes?

Zo me niet verbazen als Henk of Van Klinken hem gewoon voor je heeft staan.

Verder sluit ik mij aan bij de wijze woorden van Arnold!

Gaat lukken en doe vooral verslag op 'ons' fraaie forum! Veel te leren, veel te lezen.
Nu niet meer modderen hier op het forum, maar eens serieus op pikken!!!

Gr Bas

Laatst bewerkt:
Back