Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
westrijden zijn waar ik woon helemaal niet gewoonlijk, 't is eigenlijk gewoon om te bashen, maar dan wel met voldoende power
regelaar moet ik ff nakijken om eerlijk te zijn![]()
2 * 20C in serie ging al vlotjes, met 2 * 28C in serie gaat hij goed en met 2 * 45C in serie wordt hij gevaarlijk snel zelfs... misschien ga ik gewoon nog 2 * 45C'tjes bij aanschaffen en die 5S laten varen als idee
Bedankt iig voor de reacties!
Als je lipo beter presteerd door een hogere C dan is er meer aan de hand.
5C is meer volt dan 4 cellen, dus zal inderdaad betere prestaties geven.
Denk ik![]()
Nee hoor, dat is heel normaal.
Als je een accu (om het even welk type) overbelast, zakt de spanning in en daarmee ook de prestaties.
Als de gevraagde stroom boven hetgeen ligt wat de accu kan leveren, is het dus heel normaal dat dat ten koste van de prestaties gaat. Het gaat dan ook ten koste van je accu, de levensduur zal er fors door verkort worden, hij zal ook warm worden.
De setup met een lagere C kan alleen minder lijken te presteren als de lipo ouder is en niet goed meer presteerd of de setup meer vraagt en zodoende de boel inhoudt.
Of dat je dusdanig dicht naar de max gaat dat het voltage inzakt en de
prestatie inkakt.
Maar 20C vlotjes en 45C gevaarlijk snel dat ligt dat eerder aan een van bovenstaande punten.
.
Ik leer twee dingen uit bovenstaande posts.
1. Ik moet volledige info leren geven. m'n 20C's zijn 5000's, dus 100A. M'n 28C's zijn 5300's, dus die leveren +/- 150A, en m'n 45C's zijn 5400's, dus die leveren 270A.
2. En deze is even voorzichtig: M'n setup vraagt blijkbaar meer dan de 100A die geleverd werd door de 20C's?
Maar wat ik ook lees: een 5S zal SOWIESO betere presaties geven aan m'n setup dan m'n "4"S 45C 5400?
Sorry voor eventuele domme vragen, ik ben nog steeds redelijk nieuw in al die zaken![]()
je hebt gelijkCorrectie, 5S bedoel je.....