[vliegtuigen] Keertje kijken en eventueel vliegen op Eelde

Discussie in 'FullScale-Forum' gestart door klaaz, 1 feb 2006.

  1. klaaz

    klaaz Guest

    Hoi samen!

    Ik ben niet een frequente poster maar vooral een regelmatige lezer van het modelbouwforum. Sinds een jaar of twee lid van de Vliegclub Avia Noord te Eelde waar ik sinds enige tijd ook in het bestuur zit. Sinds het behalen van mijn PPL brevet afgelopen jaar is de actieve interesse in modelbouwvliegen wat getempert, maar passief lees ik nog graag mee wat jullie allemaal voor fantastische vliegtuigen en helicopters maken en vliegen :)

    Is er onder de leden ook interesse in 1:1 vliegtuigen? Zo ja is het dan misschien een aardig idee om eens een keertje naar EHGG te komen? Ik kan dan eventueel een rondleiding verzorgen over het vliegveld en uiteraard ons vliegmaterieel. Nadien bestaat de mogelijkheid tot het nuttigen van een drankje aan de bar in de club. Misschien sowieso een leuke gelegenheid om elkaar eens in een passende omgeving te ontmoeten!

    Meer informatie over Vliegsport Avia Noord vindt je hier:
    http://www.avianoord.nl

    Interesse? Plaats een reactie!

    groet,

    Klaas
     
  2. Tadango

    Tadango Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    16.361
    Locatie:
    Groningen
    Lijkt me erg leuk ;) 1:1 ga ik ook zeker doen in de toekomst, alleen de wanneer is niet duidelijk ;) Als lid van Avio-Eelde neem ik graag dit aanbod aan ;)
     
  3. Theo

    Theo

    Lid geworden:
    3 sep 2002
    Berichten:
    3.060
    Locatie:
    Annen
    Ik kom zo'n twee keer per jaar op Eelde omdat een kennis daar zelf zijn eigen kist aan het bouwen is. Een Long-EZ.
     
  4. Peter Pankras

    Peter Pankras

    Lid geworden:
    21 jan 2004
    Berichten:
    1.896
    Locatie:
    eenrum
    Ja, lijkt me ook erg leuk.. wederom een lid van Avio-Eelde die graag op het aanbod ingaat ;)

    Peter
     
  5. klaaz

    klaaz Guest

    Da's alvast 2. Jij komt niet Theo? Ben eigenlijk wel nieuwsgierig naar die Long Ez nml :)

    Ik ben de gehele dag onderweg en dus laat thuis vanavond, ik zie dus morgen wel of er nog meer belangstelling is. Dan kunnen we iets gaan plannen binnenkort.
     
  6. Tadango

    Tadango Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    16.361
    Locatie:
    Groningen
    ik denk dat ik mijn vader ook wel mee kan krijgen ;) Mijn vriendin wil ook al 1:1 vliegen (en nog veel meer) dus die komt ook wel mee. Groep groeit al ;)
     
  7. Aaalie

    Aaalie Guest

    Hoi hoi,

    Ik zou daar graag ook wel eens een keertje willen kijken, dus als er nog een plekje is, dan heel graag!

    Groetjes Aldert
     
  8. Airbus

    Airbus

    Lid geworden:
    29 okt 2004
    Berichten:
    2.135
    Locatie:
    Vlaanderen
    Zeker zijn er hier vliegtuigfreaks klasse 1/1 en dan nog ene van België :wink:
    mja Eelde is voor mij wat ver rijden :? anders had ik graag gekomen.
    zoals jullie misschien al weten zit ik al 1 jaar in een bouwclub, zijn we naar een paar jaar bouwen weer een kistje rijker:
    [​IMG]
    Team Minimax 1200Z (Clubkist)


    En deze Pik 26 zou ik graag binnen een paar jaar zelf bouwen, alleen daar vliegen momenteel nog maar 4 van rond :?
    en allemaal in finland, warschijnlijk moet ik veel geld en tijd hebben om dat kiste hier geregistreert te krijgen in BE, NL, of FR
    Ik wil het namelijk in frankrijk in laten schrijven.

    [​IMG]
    Info @ http://gamma.nic.fi/~wilpu/panu2.htm
     
  9. Peter Pankras

    Peter Pankras

    Lid geworden:
    21 jan 2004
    Berichten:
    1.896
    Locatie:
    eenrum
    hey steven.. dan vlieg je toch gewoon naar eelde als je niet kan/wil rijden ;)

    Tof dingetje trouwens die pik 26..

    Peter
     
  10. Airbus

    Airbus

    Lid geworden:
    29 okt 2004
    Berichten:
    2.135
    Locatie:
    Vlaanderen
    Hehe ik zou wel wille peter maar ik heb men brevet nog niet :wink:
    Ik ga warschijnlijk van de zomer lessen pakken voor een Ulm brevet 8) in amougies en ga voor een frans vliegbrevet (for life :lol:)

    Ik vind het ook een tof bakje :D zeer zeker het verbruik @ kruissnelheid : 7L @ 170km/u dat maakt het nog intressanter.
     
  11. klaaz

    klaaz Guest

    Leuk kistje idd.

    Wel, even een lijstje maken:
    • Tadango
      Tadango vader
      Peter Pankras
      Theo?
      Aaalie

    Ik heb geen minimum en (tot nu toe) geen maximum aantal deelnemers. Wat mij betreft maken we er een gezellig avondje van als de groep groot genoeg is. (Bar en dus gezellige gelegenheid aanwezig). Mocht de groep klein blijven dan beperken we het tot een rondgang en een borreltje na, alles kan, het is aan jullie.
     
  12. Stevo

    Stevo Forum veteraan

    Lid geworden:
    22 jan 2004
    Berichten:
    6.175
    Locatie:
    Brugge-België
    Hey Steven, ik heb mijn brevet gehaald in Buzet. Amougies is ten andere een mooi vliegveld lekker dicht bij de kluisberg. Succes hé.

    Stevo
     
  13. Theo

    Theo

    Lid geworden:
    3 sep 2002
    Berichten:
    3.060
    Locatie:
    Annen
    Zet mij maar op de lijst!
     
  14. klaaz

    klaaz Guest

    lijstje:
    • Tadango
      Tadango vader
      Peter Pankras
      Theo
      Aaalie

    5 personen dus tot dusver. Zullen we nog even op eventuele andere aanmelders wachten of al vast iets afspreken?
     
  15. Tadango

    Tadango Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    16.361
    Locatie:
    Groningen
    Zet mijn vriendin er ook maar bij ;) Heli vliegen ging zondag ook goed dus intresse is er genoeg.
     
  16. Peter Pankras

    Peter Pankras

    Lid geworden:
    21 jan 2004
    Berichten:
    1.896
    Locatie:
    eenrum
    ik zal ook nog even vragen, ik denk dat ik nog wel iemand weet die mee wil ;)
     
  17. klaaz

    klaaz Guest

    lijstje:
    • Tadango
      Tadango vader
      Tadango vriendin
      Peter Pankras
      Theo
      Aaalie

    :)
     
  18. Theo

    Theo

    Lid geworden:
    3 sep 2002
    Berichten:
    3.060
    Locatie:
    Annen
    Martijn. (zoon Theo) ook
     
  19. arnold 2

    arnold 2

    Lid geworden:
    7 mrt 2004
    Berichten:
    254
    Locatie:
    zuidlaren
    hoi klaas

    zet mij ook maar op het lijstje :D

    lijkt mij heel leuk worden

    groeten arnold
     
  20. klaaz

    klaaz Guest

    Update lijstje:
    • Tadango
      Tadango vader
      Tadango vriendin
      Peter Pankras
      Theo
      Aaalie
      Martijn
      Arnold
     

Deel Deze Pagina