vliegtuigje bouwen

• Topicstarter Topicstarter Anonymous
  • Startdatum Startdatum
A

Anonymous

Guest
ik wil graag een vliegtuigje bouwen met RC bediening. Voordat ik materialen gaan kopen, wil ik graag tips en informatie krijgen hoe ik het moet aanpakken. formules voor wrijfings krachten, motor vermogen, type propeller enz

alvast bedank

Voor ik mijn eerst vraag op het modelbouwforum stelde, had ik al een paar dagen rond lopen snuffelen hier.
Die vragen die je stelt ben ik denk ik allemaal al wel tegen gekomen.
eerst even lezen dus.

Blader maar eens een beetje door de discussies in het 'beginners' subforum. en meelezen met de discussies die nu lopen.

Over forumules hoef je je geen zorgen te maken. Er is een aantal bekende configuraties die de mensen hier en op een club, zou uit hun mouw schudden.

Belangrijk: wat is je budget en wil je brandstof of elektro-vliegen.

Ben je al eens een zondagmiddag bij een club wezen keken/informeren/proefvluchtje misschien?

Waar woon je? Misschien woont een mede-forummer bij jou in de buurt en kent hij een goede club. Ook handig om je woonplaats aan te geven in het profiel.

Twee elkaar overlappende clubdatabases:
www.airtoi.nl/clubs.php3
www.modelvliegsport.nl -> clubs

ik woon in de Nederlandse Antillen, namelijk curacao. Ik wil graag een elektromotor gebruiken. Heb geen geld voor brandstof motors, ik ga vanuit dat ze vrij groote vliegtuigen zijn.

Dag Newbie,

Electro en brandstofvliegen kost ongeveer hetzelfde.....

En kant en klare modellen zijn goedkoper als zelf bouwen. Bovendien vliegt een kant en klaar model over het algemeen beter als een eerste zelfgebouwd model.

Groeten,
Gerben

Volgens mij is er op dit forum nog iemand uit de antillen aanwezig, maar vraag mij alstublieft niet wie. zelf effe zoeken in de leden lijst.

Dan zou ik ook eens kijken in het 'indeor' en 'Indoorvliegen / Parkflyers' subforum.

Als het Theo niet lukt om de andere "Antillenaar" te reproduren, even een prive bericht naar de forumbeheerder zodat hij even de forumledenlijst kan scannen. Of discussie starten waarin je vraagt naar mensen die op de Antillen wonen.

Back