vliegtuigje verongelukt.. tips welkom!

• Topicstarter Topicstarter F.J
  • Startdatum Startdatum
F

F.J

Guest
hey,

Ik heb net een nieuw vliegtuigje gekocht en ik ging hem meteen proberen.
Helemaal in elkaar gezet, accu goed vol: vliegen!
De eerste 4 minuten ging alles prima, alleen toen ging hij steeds lager vliegen, en ik dacht dat het normaal was.
Toen gebeurde het: ik hoorde een soort sissend geluidje toen hij over kwam vliegen, ik probeerde hem te laten landen, alleen was hij opeens onbestuurbaar (ín de lucht al!) natuurlijk *zucht* pakt de wind hem en hij word na een paar grote onwentelingen het water in geslingert:mad: .
Gelukkig stond er wind en hij werd meteen naar de kant toe geduwd.
Ik heb hem eruit gevist en meteen de accu eruit gehaald.
Het geheel ligt nu al ruim 4 uur te drogen.
Maar goed, het toestel was dus al in de lucht kapot, het zal dus niet aan het water liggen dat hij nu kapot is.

heeft iemand goede raad?
Is er nog hoop voor het toestel?
Weet iemand wat ik er nu mee aan moet??

ik hoor graag van iemand!

F.J

In je draadje over de tank die onder water is gegaan heb je denk ik ruim voldoende tips gehad. Een vliegtuig is niet echt anders als het om nat worden gaat.

In je draadje over de tank die onder water is gegaan heb je denk ik ruim voldoende tips gehad. Een vliegtuig is niet echt anders als het om nat worden gaat.

Dat begrijp ik, alleen zijn er kennelijk ook nog andere dingen mee aan de hand.. dat sissende geluid maakte het ernaar dat hij onbestuurbaar werd.. dus nog een maal de vraag: heeft er iemand dit ook mee gemaakt? iemand nog andere tips? dat je elektronica goed moet laten drogen begrijp ik..;)

Nou..ik weet wel wat van vliegtuigen maar van de mededeling "een soort sissend geluidje en daarna onbestuurbaar" kan ik geen kaas maken :rolleyes:

Nou..ik weet wel wat van vliegtuigen maar van de mededeling "een soort sissend geluidje en daarna onbestuurbaar" kan ik geen kaas maken :rolleyes:

ik ook niet helaas.. ik heb er ook geen idee van, dat is ook de rede dat ik het vraag;)

Dat sissende geluid komt waarschijnlijk omdat je lipo(batterij) open was gesprongen.
En als je lipo kapot gaat dan valt er ook niets meer te besturen.

Kan je een foto maken van het binnenwerk van je vliegtuig ?

Ik heb moeite met:
"alleen toen ging hij steeds lager vliegen, en ik dacht dat het normaal was"
*Jij* bestuurt dat ding toch? Als een kist iets anders doet als overeenkomt met je input, dan is dat instant red alert.

Bespaar een hoop geld: Word lid van een club, instructeur, advies.

welk vliegtuig was het eigenlijk?

Ik heb ooit een Graupner Wilga gehad en daarvan gaat op een of andere manier bij iedereen binnen 4 vluchten de regelaar kapot. Klinkt ook een beetje sissend.

Het is allemaal al opgelost, een vriend van me heeft het zelfde vliegtuigje en die heeft hem gemaakt:D alleen toen hij met zijn eigen ging vliegen brak hij door midden bij de landing:rolling: hij heeft ook wel een acc op dit forum, ik vraag wel even of hij foto's van zijn toestel plaatst:)

Back