Vliegtuigje voor op vakantie.

Ik ben op zoek naar een elektro vliegtuigje die ik mee kan nemen op vakantie. Het vliegtuigje zou dus in een koffer moeten passen in gedemonteerde toestand. Iemand ideeen?

kijk eens in het topic "Pleziervliegtuigje voor vakantie" in het topic algemeen :wink:

Ja dat had ik al gezien. Maar daar word gevraagd voor een 3d vliegtuigje. Ik wil gewooon een simpel ding wat rond kan vliegen. Ook moet hij IN een koffer passen want hij moet mee in het vliegtuig.

Ja die van RBC is een leuk ding. Maar hier zou nog een motor + regelaar voor nodig zijn. Ik wil het aardig goedkoop houden want het is puur voor de fun.

Ook moet het eventueel in NL te krijgen zijn want ik heb geen zin om er weken op te moeten wachten.

Het mag ook wel wat kosten hoor. Maar wil het ''leuk'' houden.

Ook zijn op de vakantie bestemming genoeg bergen dus misschien is een klein zwevertje ook wel leuk.

Nou, dan is dit misschien wel wat, ik hoop alleen dat je nog genoeg tijd hebt om hem te bouwen.

cali-e.jpg

Calimero electro. €45,- CNC houtbouw, GFK romp.

Name Calimero-Elektro
RC-Funktionen Rudeer Elevator Throttle
Servos 2 x Graupner C 261
Motor Speed 300 7,2V
Proppelor 12x6 Cam-Prop
Battery 6-8 Zellen 350AA-700AA
lenght 74 cm / V-Leitwerk 71cm
Wingarea 11,5 dm2
weight from 320g
Wingspan 100 cm
Wing loading ab ca: 28 g/dm²
Profil Profil SD 7037 mod.

Ook te koop bij rbckits. Als je de vleugel deelbaar maakt op de knikken, past íe makkelijk in een koffer. Een speed 300 kost je ook de kop niet. Dit model schijnt fantastisch te zweven, maar ook behoorlijk rap te kunnen vliegen. Zie tevens:
http://www.aff-cnc.de/aff/eng/eng_callistic.html

KriZZ zei:
Ja dat had ik al gezien. Maar daar word gevraagd voor een 3d vliegtuigje. Ik wil gewooon een simpel ding wat rond kan vliegen. Ook moet hij IN een koffer passen want hij moet mee in het vliegtuig.

Koop een groot vliegtuig en zorg dat ie ongeveer 900km/u haalt, dan kan je naast het vliegtuig blijven vliegen :P

Mischien is een buigzaam vliegtuig iets voor jou?
Zoals de "U-CAN-DO 3D EP" bij RCTechnics.nl
Daar kan je gewoon mee vliegen en je kan hem letterlijk dubbelvouwen in je koffer :D

Probeer de easystar van multiplex, lekker licht piepschuimen ding.

Hoi,

als het een helikopter zou mogen zijn, dan is dit ideaal :

ESky1.jpg

ESky2.jpg

Vorige week gekocht (is na 26 jaren vliegen mijn eerste helikopter) ! Alles past mooi in één doosje ! :-)

groetjes,

Davy

Carbon falcon ? Rolt op in een kokertje. Vouwt uit tot een vliegende vleugel.

ik ga over 3 weken werken, dat is naast de veluwe, maar daar is een enorm grote weide, en daar staat ook een leuk heuveltje, je ziet er niemand, dus dacht ik: perfect om 's avonds na het werken eventjes uit te puffen met een leuk vakantie vliegtuigje.

weet iemand daar nog iets voor, dat eigenlijk gewoon van epp is en verder zelf alleen nog maar electronica ingebouwd moet worden

zoals een delta oid..

jesse

Back