Vliegveld gezocht omgeving Turnhout/Tilburg/Eindhoven voor testvlucht

We moeten een grote zweefmodel invliegen, probleem is zweefpiloot woont omgeving Brussel en sleeppiloot midden van NL.
Zondag is de enige dag dat we een test kunnen uitvoeren, dan ben ik in de buurt, in een klein plaatsje, zuid van Oirschot.
Het zou mooi zijn als we een club vinden waar we enkele starts zouden mogen maken.
Voorwaarde is wel, minimaal 100m en vrije aanvlieg mogelijkheden, plus mogelijkheid er met een 130cc sleper te vliegen (slechts enkele starts).

Zo in de driehoek Tilburg, Turnhout, Eindhoven zou het beste uitkomen.

Richard,

ons clubterrein ligt op een half uurtje rijden van Tilburg (vlak bij Turnhout) in Ravels (België) Kijk maar even op onze website www.tmc-ravels.be Moet nog even de afmetingen van het terrein nakijken en kom hier nog op terug. Goed ?

Jan

Richard, je kent ons veld.
Je bent altijd welkom.
En nog steeds helemaal vrije aanvliegroute, want de mais moet nog gezaaid worden...
Frank

Frank, ik had aan jullie gedacht. Maar voor Evert is het weer een stuk verder en voor mij ook uit de richting. Moet eea combineren zondag, 's-middags familie feessie....dus beperkte tijd.
In ieder geval bedankt voor het aanbod!

Misschien een beetje gerokken voor jou maar Diest is nu ook zover niet van Turnhout. Op Diest Model Club kan je wel terecht, piste groot genoeg, aanvliegen geen probleem, grote modellen zeker geen probleem.
Jij kent onze clubsecretaris zelfs denk ik, Damien Duysters.
Zijn Swisstrainer is ondertussen ook vliegende met een 150 erop.

Groeten, Bart.

Probeer eens contact te zoeken met Arnold Remkens van MVC Bergeijk.
Bij goed weer gaan we zondag daar weer paradroppen.

Laatst bewerkt:
Hoe is het gegaan Richard?
Geen averij opgelopen?
Trouwens, het is maar goed dat je niet naar Weert bent gekomen.
De A2 was volledig afgesloten vanaf de Leenderheide tot aan Nederweert toe.
Dan nog door een lentemarkt in Leende (je kent die plaats vast wel..) dat centrum afgeloten. Je had echt een beroep moeten doen op je Tomtom om er te kunnen geraken..

Grt Frank

Frank,
Nee, alles prima gegaan, zal Evert of Jan vragen wat plaatjes te posten.
Gastvrije club met gezellige mensen en een groot veld.
We waren wat bang voor de stroomdraden op palen van plm 6 m hoog, maar behalve dat het even wennen was aan het visuele plaatje, was het geen probleem, de 16 kg/7m bak van Evert was in no time los.
Goed geholpen door een matige wind, recht in de baan.
Ik geloof dat ze het slepen en die grote bakken ook wel leuk vonden daar!

Veld had hier en daar wat hobbels, maar het veld wordt hoogstwaarschijnlijk geëgaliseerd in de nazomer.
Toffe dag gehad, ook de Fox heeft weer eens wat insecten geplet :)

Een filmpje van bij Taxandria te Ravels op UwBuis.
Alvast hartelijk dank voor de gastvrijheid !!!

Laatst bewerkt door een moderator:
Back