Vliegvraagjes

Ik heb telegeleide vliegtuigen altijd al best tof gevonden.
Echter ben ik er zelf nooit aan begonnen om eentje te kopen ofzo.

Nu ben ik aan het denken om me er uiteindelijk toch eentje aan te schaffen.
MAAR...
... Ik ken er absoluut niets van, neem ik om te beginnen een electo of een brandstof.
Hoe leer je ermee vliegen (niet de bedoeling dat het ding na 2 seconden crashed en naar de ... is he )
....

Met andere woorden, beginnerstips needed :p

Bedankt vliegeniertjes

Sticky/FAQs/belangrijks beetje doorlezen -bladeren, scheelt jou en ons veel vragen en brokken/geld/frustratie/veilighed/tijd. De belangrijk discussies staan vastgepind bovenaan in het Beginners subforuforum.

Bezoek aan vliegclub is zeker aan te raden voor een beter beeld van de (on)mogelijkheden. Vragen stellen en laat ze maar een vliegtuig voor je open maken. Vier elkaar aanvullende en overlappende overzichten met gegevens van clubs in NL & B:

Forumtipjes:
  • Het kan handig zijn om je woonplaats of regio in je profiel - MBF op te geven, dan kan iedereen dat altijd links onder je gebruikersnaam zien. Daarmee kunnen leden je verwijzen naar evenementen, winkels, clubs, personen, handel, locaties en drinkgelagen in jouw omgeving. En wie weet, misschien woont er wel een behulpzame ervaren MBF'er bij jou om de hoek, of iemand die jij kunt helpen.
  • Indien je ook leeftijdsweergave activeert in jouw profiel - MBF, zal die altijd zichtbaar zijn, links naast je berichten. Met die kennis kunnen forumleden beter maatwerk leveren in hun antwoorden. Leeftijd geeft indicatie van budget, aantal jaren scholing (= talen, wiskunde, natuurkunde, rij- en zwemles etc) en het al dan niet aanwezig zijn van een hogere instantie, eventueel in combinatie met handenbindertjes. Of dat je wellicht zelf nog in de categorie handenbindertje valt. En leeftijd kan een (zeer) ruwe indicatie geven van de 'kwaliteit' van jouw antwoorden.
  • Met andere woorden, het vergemakkelijkt en verbetert de communicatie, en de persoonlijke contacten.

Laatst bewerkt:
bedankt voor de info en voor de forumtips ;)

Als het goed is zou je nu moeten zien vanwaar ik ben en wat de leeftijd is. (ben geen regelmatige forumgebruiker, dus dat kan nog lachen worden denk ik :p )
Zal de gegeven linkjes zeker en vast eens doorkijken, en indien er dan dingen nog onduidelijk zouden zijn, dan laat ik het zeker weten.

ga binnenkort eens naar een club hier in de buurt se :D
Al een mailtje met die mensen gestuurd en ze hebben er absoluut geen probleem mee dat ik s afkom om eens te kijken, vragen,.... (gaan ze zich nog beklagen :p )

Back