Vandaag een Walkera 4#6S binnengekregen.
Na wat hockeypukken, 2x omvallen, linkje terugplaatsen, kleine hupjes weet ik de heli in de lucht te houden en weer netjes aan de grond te zetten. Uiteraard slechts tail in hooverend en vooral niet te veel rudder geven :rolling:
Leuk oefenmateriaal, heb wel de indruk dat een krachtigere motor de heli meer doorgroeimogelijkheden zou geven. Voorlopig ben ik nog blij met wat minder vermogen
Deze heli is toch wel een heel verschil in moeilijkheidsgraad vergeleken met een CB100.
Edit: Heli mist wel degelijk stijgvermogen. Het lijkt of de throttle is beperkt, voorbij halfgas komt er geen vermogen meer bij.
Morgen maar eens uitzoeken..
Edit2: Toch maar even de Canopy verwijderd om te controleren of er een throttle instelling is, is er niet. Wel even naked een accu leeggevlogen en heli bleef nu wel ruim 5 minuten in de lucht met voldoende vermogen. Vermoedelijke oorzaak kunnen de stekkertjes zijn. Micro-deans liggen klaar.
Na wat hockeypukken, 2x omvallen, linkje terugplaatsen, kleine hupjes weet ik de heli in de lucht te houden en weer netjes aan de grond te zetten. Uiteraard slechts tail in hooverend en vooral niet te veel rudder geven :rolling:
Leuk oefenmateriaal, heb wel de indruk dat een krachtigere motor de heli meer doorgroeimogelijkheden zou geven. Voorlopig ben ik nog blij met wat minder vermogen

Deze heli is toch wel een heel verschil in moeilijkheidsgraad vergeleken met een CB100.
Edit: Heli mist wel degelijk stijgvermogen. Het lijkt of de throttle is beperkt, voorbij halfgas komt er geen vermogen meer bij.
Morgen maar eens uitzoeken..
Edit2: Toch maar even de Canopy verwijderd om te controleren of er een throttle instelling is, is er niet. Wel even naked een accu leeggevlogen en heli bleef nu wel ruim 5 minuten in de lucht met voldoende vermogen. Vermoedelijke oorzaak kunnen de stekkertjes zijn. Micro-deans liggen klaar.
Laatst bewerkt: