VO70 Kiel --> profiel

Hoi,

Heeft er iemand gegevens over de doorsnede van de kiel van een VO70?

Ik heb de plannen van Francesco, (voor de Eriscsson) maar daar staat enkel een zijaanzicht van de kiel op, niet de dwarsdoorsnede. (of zie ik daar echt geweldig naast?)

Ik vermoed wel dat de kiel een soort van symmetrisch vleugelprofiel zal hebben, maar wat ik mij juist afvraag, is hoe dik deze exact mag/moet zijn op het dikste punt, en waar dat dikste punt zich dan moet bevinden: exact in het midden of eerder iets naar voren....

Volgens mij staat er in het zij-aanzicht van de kiel ook een doorsnede van het profiel. Uit mij hoofd gezegd is de kiel 6 mm dik, en heefd idd een symmetrisch vleugel profiel.

Groeten
Jeroen

Hoi Jeroen,

ben het even gaan nakijken.... helaas, op de plannen van de ericsson (toch de versie die ik heb) is er geen doorsnede te bespeuren in het zij-aanzicht.

Nu heb ik ondertussen wel de plannen van de ABN Amro boten even opgesnord, en daar staat die doorsnede er inderdaad wel op!

Dus gebruik ik die even, vermoedelijk zijn deze toch identiek (of identiek genoeg zodat het op deze schaal eigenlijk geen ene moer verschil maakt :P )

hee
ik zeil in ook in het eggie.
daar is bij het zwaard en het roer voor redelijk rond en achter scherp. zo is t ook op mn micromagic.

groetjes,

Korné

Back