Voeding Hyperion EOS I615 DUO3

Hey

Ik heb uiteindelijk nog een Hyperion EOS 615I DUO3 in voorraad gevonden.
De verkoper heeft ook een voeding van 24A, die volgens hem ervoor gebruikt kan worden...

Over welke voeding het gaat ga ik even informeren...

Maar denken jullie dat deze voeding genoeg is om lipo's Bionic 5000MAH 40C te laden tegen max 2C (is hun max dat ze aankunnen)

Laatst bewerkt:
Om hier iets zinnigs over te kunnen zeggen is het wel nodig om te weten hoeveel cellen je in serie wilt laden en wat de spanning van de voeding is.

Inderdaad helemaal gelijk in...
De info over de voeding heb ik opgevraagd...

Max dat ik eraan zal hangen zijn 2 lipo's van 3S, mah waarde van max 5000mah

Met die gegevens heb je een laadvermogen (afgegeven aan de accu) nodig van : 2x 12.6 V x 10 A = 252Watt (met 2C laden = 10A)
Met wat marge dus een 300watt voeding nodig

bas

Dank je wel voor het antwoord, ik wacht nog op het antwoord van het type voeding maar als ik minstens een 300watt voeding erbij neem zit ik safe?

Ja, let er dan wel op dat hij dat vermogen CONTINUE af kan geven

Bas
ps. de hyperion laders werken ook nog bij een wat hogere voedingsspanning, je kunt er ook voor kiezen om een voedingsbron te kiezen met hogere voedingsspanning en lagere stroom

Ah ok dus minstens continu 300 watt... Heb je eventueel een voorstel van wat voeding hierop past? Verkrijgbaar in België of Nederland?

Inderdaad die jij laat zien is een stuk krachtiger, maar ook dubbel in prijs (150euro) tov de voorgestelde voeding (74euro)

Ik weet nog een winkelier die een Graupner 12v/40A verkoopt voor 115euro... Is dit een betere keuze?

Lol bij Hobbyking zelfde voeding 56$ ;) Anyway deze levert zeker het vermogen maar wordt wel warm. Ik laadt dan ook met gemak 4S Lipo met 18A met deze voeding.

Hij is te koop voor 74euro dus vindt ik nog meevallen...
Dus ik kan daar icm de hyperion alle 2x3s lipos mee laden?

Voila vandaag de Hyperion en voeding gaan afhalen met 2 x multi laadkabel en 2x een balancebordje voor de Bionics... :)

Nu wat extra lipo's ergens zien te vinden en natuurlijk wachten op de Vorza :)

Back